Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-20, 11:24
  #1
Avstängd
SnubbeBubbes avatar
Hej!

Jag hittade till sajten www.ment.se för några månader sedan. De hade en daglig tävling vid namn "pratbubblan" som gick ut på att man fyllde i en rolig kommentar till olika aktuella nyhetsbilder. Dagligen fanns en ny vinnare som vann tusen kronor.

Jag fick mitt namn publicerat i början av oktober, jag hade vunnit tusen kronor... Några dagar senare fick jag ett mail från chefredaktören att jag skulle ange mitt kontonummer för utbetalning. Samma dag returnerade jag ett mail med alla uppgifter. Sen blev det tyst.

Väntade i ungefär tre veckor, sedan ringde jag till Ment. Pratade med en annan snubbe där som sa åt mig att sända uppgifterna till honom personligen så skulle han "ta itu med det genast". Detta var under sista veckan i oktober... Ingen tusenlapp ännu.

Ringde igen. Annan snubbe som svarade. Tog mitt nummer, sa att någon skulle kontakta mig. Helt tyst. Ingen tusenlapp...

Nu har det snart gått två månader och jag har ännu inte fått min jäkla tusenlapp från dem. Sökte på nätet i hopp om att hitta fler olyckliga "vinnare" men det verkar som om ingen annan har något att klaga på...

Jag fattar noll. Därför skriver jag här (och hoppas att jag hittat rätt tråd) och undrar om någon vet något om detta "företag"? Har ni hört om någon annan fått sin vinst? Alla uppgifter är varmt välkomna!

Tack på förhand!
Citera
2008-11-20, 11:44
  #2
Medlem
4thFloors avatar
En snabb googling letar iaf upp folk som är missnöjda för att de fått spam från ment.se, de i sin tur skyller på att deras epostserver blivit hackad. Verkar väl inte helt seriöst?
Citera
2008-11-20, 11:48
  #3
Medlem
jumpcuts avatar
Ment är tredje person singular-böjningen på verbet mentir, vilket betyder "att ljuga". Jag har ingen aning om ifall det är en bluff, men det var det första jag tänkte på.

Hade du gått in på en sida som heter www.ljuger.se?
Citera
2008-11-20, 12:26
  #4
Avstängd
SnubbeBubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Ment är tredje person singular-böjningen på verbet mentir, vilket betyder "att ljuga". Jag har ingen aning om ifall det är en bluff, men det var det första jag tänkte på.

Hade du gått in på en sida som heter www.ljuger.se?

Haha, nej det hade jag inte gjort förstås!
Fick tag på den där ekonomisnubben nyss. Han sa att det varit krångel med ett gäng utbetalningar men att jag skulle avvakta till imorgon, för då skulle tydligen allting vara klart och utbetalat.

Återkommer med besked om hur det gick...

För övrigt: Ment står för "Månadens ENTreprenör"... ...Ja, enligt dem då'rå...
Citera
2008-11-20, 12:30
  #5
Medlem
loogamans avatar
Ring kronofogden och be om hjälp med ett betalningsföreläggande.
Företaget är skyldig dig 1000 kronor och verkar inte villiga att betala. Då dom omsätter ca 10 miljoner per år borde dom har råd att betala sin skuld till dig.

Citat:
Ment Månadens Entrepreneur AB
Org.nummer: 556674-8231 Bolagsform: Aktiebolag

Ordförande: Siraj Syed, Meraj
Registreringsår: 2005

F-Skatt: Registrerad läs mer

Telefon: 08-50004891

UTDELNINGSADRESS
Box 12025
102 21 Stockholm
Stockholms län



/L
Citera
2008-11-20, 12:34
  #6
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Ment är tredje person singular-böjningen på verbet mentir, vilket betyder "att ljuga". Jag har ingen aning om ifall det är en bluff, men det var det första jag tänkte på.

Hade du gått in på en sida som heter www.ljuger.se?
No digas mentira, mentiroso!

Miente borde det väl ändå vara?
Citera
2008-11-20, 15:21
  #7
Medlem
scammer2s avatar
Kollar man bara på ägarens namn så hade jag aldrig i mitt liv gått in på sidan,
men skicka inkasso på dem prova balticinkasso
Citera
2008-11-20, 16:50
  #8
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
No digas mentira, mentiroso!

Miente borde det väl ändå vara?
inte en francais
Citera
2008-11-20, 17:08
  #9
Medlem
slabadans avatar
Vi tar och försöker i ekonomiavdelnigen istället, någon juridisk frågeställning ser jag inte i TS fråga.

/Mod
Citera
2008-11-26, 00:59
  #10
Avstängd
SnubbeBubbes avatar
Det löste sig!

Japp, jag har fått min tusenlapp. Det kommer alltid att vara obesvarat om det är på grund av att jag ringde, mailade och jagade dem - eller om det helt enkelt bara var strul. Men eftersom ingen annan öppet klagat någonstans på nätet borde det ju med största sannolikhet ha varit tillfälligt strul med utbetalningarna.

Så om ni ser pratbubblan igen på Ment, tveka inte att tävla - det KAN ju komma en tusenlapp!
Citera
2009-09-24, 06:20
  #11
Medlem
Varning för Ment - Månadens Entrepenur

Jag jobbar som elektriker och var lite stressad när ett telefonsamtal kom från en säljare på Ment som påstod att jag gjort en förfrågan till dem tidigare i Maj 09 om en annons i en katalog. Jag misstog mej och trodde detta gällde ett annat ärende jag verkligen hade gjort en förfrågan om.

Jag trodde det var ett lokalt marknadsföretag och gjorde då en telefoninspelning för att avsluta ärendet. När jag insåg att det var ett misstag kontaktade jag Ment som ilsket förklarade att det nu finns ett avtal och jag kommer inte att slippa undan. Telefonsäljaren ljög mej rakt i örat och fick på så sätt till ett avtal jag inte ville ha. Trots att jag förklarade att jag inte vill vara med i en rikstäckande katalog var jag nu mot min vilja tvingad till detta, jag jobbar nämligen bara lokalt i Karlstad.

Ett företag som jobbar på detta sätt är icke seriösa och jag vill varna för deras verksamhet.
__________________
Senast redigerad av yose 2009-09-24 kl. 06:26.
Citera
2009-11-03, 09:31
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yose
Jag jobbar som elektriker och var lite stressad när ett telefonsamtal kom från en säljare på Ment som påstod att jag gjort en förfrågan till dem tidigare i Maj 09 om en annons i en katalog. Jag misstog mej och trodde detta gällde ett annat ärende jag verkligen hade gjort en förfrågan om.

Jag trodde det var ett lokalt marknadsföretag och gjorde då en telefoninspelning för att avsluta ärendet. När jag insåg att det var ett misstag kontaktade jag Ment som ilsket förklarade att det nu finns ett avtal och jag kommer inte att slippa undan. Telefonsäljaren ljög mej rakt i örat och fick på så sätt till ett avtal jag inte ville ha. Trots att jag förklarade att jag inte vill vara med i en rikstäckande katalog var jag nu mot min vilja tvingad till detta, jag jobbar nämligen bara lokalt i Karlstad.

Ett företag som jobbar på detta sätt är icke seriösa och jag vill varna för deras verksamhet.

Hej du är inte ensam om detta. Ca 130 fall ligger just nu för beredning i Tingsrätter runt om i hela landet

En av Vaxfixarna
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback