Följ nedanstående steg och skicka sms:et till någon med en SE-mobil
(fungerar bara på SE-mobiler, gäller både avsändare och mottagare) och kontrollera sen från mottagarens mobil och ni på något sätt kan få fram ert nummer. Jag har då inte lyckats luska fram numret men sen kan det också vara så att det är något jag glömt kolla upp.
Meny ->
Meddelanden ->
Inställningar ->
SMS ->
E-postgateway ->
Ny e-postgateway ->
knappa in mottagarens nummer ->
Spara ->
OK ->
backa tre gånger ->
Skriv nytt ->
SMS ->
[...] ->
Fortsätt ->
Ange e-postadress ->
adressen ni skriver in här kommer att anges som avsändare i mottagarens mobil, så om ni vet att X, som ni ska meddelandet till, har kontakten Y i sin telefonbok kommer det se ut som att det är just Y som har skickat meddelandet. X kommer dock inte kunna trycka på Svara i meddelandet så att det skickas till Y. Gör man det, skriver ett svar och trycker sen Fortsätt kommer det stå:
Till: Y
SMS-typ: E-post
Ämne: Sv:
Det är den enda nackdelen med att skicka ett sms på detta sätt. Men oavsett om personen man skickar sms:et till kan svara på meddelandet eller inte så gör det inte mycket alls så länge han/hon inte kan ta reda på vem det var som skickade meddelandet, och det är väl det som är det viktigaste.
Jag har provat att skicka ett meddelande på det här sättet till min egna mobil från en annan SE-mobil med ett kort vars nummer jag kan utan några större framgångar med att lyckas få fram numret. Tänkte se om någon av er lyckas göra det? Annars är det bara att tuta och köra med att skicka en massa anonyma sms verkar det som.