2008-11-25, 20:05
Medlem
mmas avatar
http://mmajunkie.com/news/13335/gett...mpionships.mma

Citat:
Taking its name from the Latin word for "warrior," the upstart Bellator Fighting Championships will certainly be involved in its share of battles while trying to gain a foothold in an industry that has seen its share of recent failures.

Vad tror ni om detta? Ntt som kan lyckas?

http://www.bellator.com/
Citera
2008-11-25, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mma
http://mmajunkie.com/news/13335/gett...mpionships.mma

Vad tror ni om detta? Ntt som kan lyckas?

http://www.bellator.com/

Jag tycker det lter sunt. Turneringskonceptet gillar jag. Fr vl se om dom kan fnga bra fighters och framfrallt hitta marknaden. Alltid intressant.
Citera
2008-11-25, 20:26
Medlem
mmas avatar
Bara fr att vara lite strande fr vissa, s tar jag med dessa rykten frn en trd p sherdog!

Citat:
Bellator Fighting Championship Rumored Participants:
Eddie Alvarez (pending on ProElite)
Jorge Masdival (official)
Wilson Reis (pending on ProElite)
Paulo Fihlo
Hector Lombard
Nick Diaz
War Machine (official)

Also Possible:
Joey Villasenor
Marcus Aurelio
Fabricio Camoes

Nej jag har ingen klla, bst jag gr klart med det s det blir tydligt.
Citera
2008-11-25, 21:33
Bannlyst
Citat:
rykten

om det stmmer s kanske vi ntligen fr se matchen mellan Alvarez och Diaz. Fr mig var det den stora frlusten med elitexc's undergng. Ska bli vldigt intressant. En drs spnnande fighters dr.
Citera
2008-11-25, 21:47
Medlem
Emilio7s avatar
Desto fler organisationer innebr desto fler fighters och matcher och det r alltid uppskattat.

Konceptet i sig r vl bra men inte briljant och jag har svrt att se att de stora stjrnorna i Pride och UFC byter organisation inom en snar framtid.
Det tar alltid ett tag att bygga upp respekt och prestige som en organisation, men saknar de superstjrnor s kommer de garanterat att f egna, fr fighters r ju inte direkt en bristvara.

De kan ju knappast behandla sina fighters smre och med mindre respekt n vad UFC gr...
Citera
2008-11-25, 22:10
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emilio7
Desto fler organisationer innebr desto fler fighters och matcher och det r alltid uppskattat.

Konceptet i sig r vl bra men inte briljant och jag har svrt att se att de stora stjrnorna i Pride och UFC byter organisation inom en snar framtid.
Det tar alltid ett tag att bygga upp respekt och prestige som en organisation, men saknar de superstjrnor s kommer de garanterat att f egna, fr fighters r ju inte direkt en bristvara.

De kan ju knappast behandla sina fighters smre och med mindre respekt n vad UFC gr...

Antar att du menar dream?

Ingen bristvara kanske, men det tar ju ett tag att bygga upp en organisation med en hg niv p fighters skulle jag tro.
Citera
2008-11-25, 22:40
Medlem
Zapps avatar
Det blir frmodligen en grej som krs en eller max tv ssonger. Sedan lgger dom ner.

Det r oerhrt tufft fr ngon i USA att vara i nrheten av att konkurrera med UFC. UFC r s mycket bttre p marknadsfring m.m. n ngon tnkbar konkurrent s jag tror det r krt om man kollar p nationell niv.

Vi har ngra som har frskt men misslyckats kapitalt de senaste ren (Pride, WFA, Elite XC och Affliction fr att nmna ngra).

Jag tror att om du ska tjna pengar p att promota mma i usa, ska du gra det p regional niv.

Jag r glad att dom satsar p att kra i bur i alla fall. Det r dr mma hr hemma.
Citera
2008-11-25, 23:23
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Bara fr att vara lite strande fr vissa, s tar jag med dessa rykten frn en trd p sherdog!

Nej jag har ingen klla, bst jag gr klart med det s det blir tydligt.

Har inte UFC tagit ver Paulo Fihlos kontrakt frn WEC?
Citera
2008-11-26, 00:00
Medlem
n, filho kickades av zuffa
Citera
2008-11-26, 00:19
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Strummer
n, filho kickades av zuffa

Ok, ven om hans sista match inte var ngon hjdare s var det nog lite frhastat gjort. Fast andra sidan s har han varit lite strulig med sina drogproblem och psyke det r mjligt att han aldrig blir vad han var.

Om denna organisation ska lyckas (jag r tveksam) s r det extremt viktigt att de fr knda fighter fr att kunna dra publik. Enligt artikeln s ska vinnarna av turneringarna f 175.000 dollar. Fr de pengarna s lockar man inte de bsta och frgan r vad de som ker ut innan finalen fr fr ersttning.
Citera
2008-11-26, 10:59
Medlem
Omar Santanas avatar
Tror inte man ska satsa p allt fr stora fighters, det gller att ta unga fighters och fighters som inte riktigt platsar i de stora organisationerna. Tror inte det r rtt vg att g att signa de strsta namnen som Affliction och betala ut hutlsa lner utan att ens ha gjort namnet knt. Istllet fr att satsa p ngra f galor per r s tycker jag man borde kra flera, tminstone satsa p minst 1 per mnad. Kanske ven satsa p att samarbeta med de andra organisationerna ssom WEC och Strikeforce, kanske ven Dream.
Senast redigerad av Omar Santana 2008-11-26 kl. 11:02.
Citera
2008-11-26, 17:14
Medlem
mmas avatar
http://www.mmaweekly.com/absolutenm/...7677&zoneid=13

Citat:
Former EliteXC lightweight contender Eddie Alvarez has signed on with Bellator Fighting Championships, which will air on ESPN Deportes according to the fighter in an interview with iGuillotine.com

The contract is signed and I got my advance," Alvarez said in the interview.

Trevlig signing mste jag sga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in