Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-25, 20:42
Medlem
Nämen tjena!

Jag blev nyligen 19 år och har på senaste året börjat få mera skägg växt.
Min pappa har skägg, och båda mina bröder. De fick den sent liksom jag också verkar få den. Men jag undrar om det finns något sätt som jag faktiskt kan skynda på skägg växten. Vad jag gör nu är att jag rakar mig ganska ofta, detta vad jag vet påskyndar processen.

Finns något mer jag kan göra?

Hjälper den frekventa rakningen?

vh, Simon
2008-11-25, 21:00
Medlem
GanjaFarfars avatar
Den frekventa rakningen hjälper ja, har dock inga fler tips.. Har för mig att hår växer snabbare i solen men vet inte om det är detsamma med kropps/ansiktsbehåring..
2008-11-25, 21:03
Medlem
SafleBouges avatar
Att skägg växer snabbare när det rakas av, eller att det blir grövre är en myt.
Kolla med sånt antihåravfallsmedel... kanske kan kladda in fejan med det?
2008-11-25, 21:04
Medlem
Micke666s avatar
Konvertera till islam, alla musslor har ju helskägg så det borde funka...
2008-11-25, 21:11
Medlem
Det är oerhört störande att man får ackurat olika uppgifter ang om hårväxten ökar eller ej vid rakning/klippning. Finns det någon här som kan bekräfta något av ovanstående med källa?
2008-11-25, 21:14
Medlem
Johnny_Yens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simen
Det är oerhört störande att man får ackurat olika uppgifter ang om hårväxten ökar eller ej vid rakning/klippning. Finns det någon här som kan bekräfta något av ovanstående med källa?

Men det säger väl sig självt? Men testa att raka dig i pannan och se om det växer ut en kalufs där..
2008-11-25, 21:17
Medlem
Maackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simen
Nämen tjena!

Jag blev nyligen 19 år och har på senaste året börjat få mera skägg växt.
Min pappa har skägg, och båda mina bröder. De fick den sent liksom jag också verkar få den. Men jag undrar om det finns något sätt som jag faktiskt kan skynda på skägg växten. Vad jag gör nu är att jag rakar mig ganska ofta, detta vad jag vet påskyndar processen.

Finns något mer jag kan göra?

Hjälper den frekventa rakningen?

vh, Simon

Du vill inte ha mer skäggväxt jävla jobbigt att raka
nåja hört att öl skall påskynda tillväxten
2008-11-25, 21:21
Medlem
ascHacks avatar
Det är genetik som styr din skäggväxt väl? Jag har visserligen större anlag för skägg än mina 3 äldre brödrar. Det kommer när det kommer, skägg är väldigt klädsamt.
2008-11-25, 21:24
Medlem
C8H11Ns avatar
Ät mindre, raka mer. När du äter mindre så fryser du; då växer det ut mer hår för att värma upp dig.
2008-11-25, 21:46
Medlem
knekt sparvs avatar
Ät något innehållande testosteron (men i små mängder). Det påskyndar t.ex skäggväxt.
2008-11-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knekt sparv
Ät något innehållande testosteron (men i små mängder). Det påskyndar t.ex skäggväxt.

Okej! Kan du ge exempel på saker som innehåller måttliga mängder testosteron?
2008-11-25, 22:50
Medlem
pojkhoras avatar
B-vitamin är mycket gynnsamt för hår och naglar dvs även skägg. så en frekvent rakning som gör ansiktsbehåringen grövre ihop med b-vitamin tillskott eller mycket öl, som kryllar av b-vitamin, ska nog göra susen.

själv är jag hårig överallt, utan tillskott...pust!

PH
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in