Citat:
Ursprungligen postat av Zeppeline
Fakesky, r du allvarlig?
Ska man inte rensa havet frn olja fr att det inte r det strsta miljproblemet utan bara en pytteliten del?
Ska vi inte rdda den svenska urskogen fr att regnskogen r mycket strre?
Ska vi acceptera att kvinnor misshandlas i hemmet fr att det r vanligare att mn misshandlas p gatan?
Det r ingen som har sagt att jmstlldhetsproblemet r vrldens enda problem. Dremot r det mnga som tycker att det r ett allvarligt problem som de vill arbeta med. Om du tycker det r viktigare att tex rdda vergivna kattungar s r det upp till dig, gr det, det r bara bra att folk bryr sig om snt =).
Pinsamt frsk att vnda bort mina argument..
Eller r jag ensam att se en klar skillnad mellan att vilja minska vld mot A+B, inte vlja bara B eftersom det r strre?
Du ger 3 svaga analogier som sger samma sak, s det verkar ganska klart att du hellre fyller dina inlgg med luft och missriktad kritik hellre n att attackera mina faktiska argument.
terigen frsker du f det att lta som om min sikt var att mn, eller "majoriteten" skulle f frtr, vilket rent logiskt vore en acceptabel sikt, men helt klart inte r vad jag anser.
Sen blir jag sur nr du terigen frsker frljliga min hela argumentation med "om du tycker det r viktigare att rdda kattungar" logik..
DET R JU INTE DET JAG SGER.
Frlt uttrycket, men r du verkligen s trg att du inte frstr vad jag menar.
Feminism = massa problem, ls delen som involverar kvinnor.
Jag = massa problem, frsk lsa problemen fr kvinnor som mn.
Men tydligen r det vl lttare att ignorera detta faktum och frska mla ut mig som ngn slags "maskulist" eller vad det nu skulle kunna kallas..
frvrigt tycker jag ABZeta99 gr en synnerligt tam grej i att frst stlla sig ver alla mot-talare och sga att vra argument stinker,
men utan att ge ens ett nda exempel p varfr.
Sedan tar denne upp ngt vrdelst argument om att det r fel att vara fr prostitution eftersom "hora" anvnds som ett skllsord..
#1 r ju att det r anti-prostitutions agendan snarast som har byggt upp skllsordet, och
#2 r att det spelar ingen roll, eftersom mitt stdd fr prostitution handlar om en individs frihet snarare n att jag gillar det... allts r argumentet totalt null och void..
Som om det inte vore nog dras det till med gamla klassiska lgner om (o)lika lner och (o)lika representation..
Lneskillnaden enligt kvalificerad (allts inte skvallerpress/aftonbladet)
har bevisats vara vldigt lg, cricus 1-2%..
och representationen r ett s vagt begrepp, men bara att vran riksdag/regering har blivit "jmstlda" genom att lgga in stolpskott efter stolpskott(Mona Sahlin, Margareta Winberg osv) och att hot om kvotering p olagligt vis tvingat in kvinnor hr och dr i styrelser i samhllet anser jag som bevis p att ven detta argument r frlegat..
Vnligen sluta pst att "mn" ej n vgar betrakta en kvinna som jmlike.. jag skulle bli mkt frvnad om mindre n 50% inte redan ser det sdant.. men det kan du ju alltid fortstta att argumentera emot..
Anvnd grna lite flera klassiska, redan dementerade feminist-lgner,
glm inte heller att ta till missriktning fr att ge tyngd till obefintliga argument.. och be grna Zeppeline rapa upp en och samma analogi fem gnger som r lika fel gng p gng..
Verkar ju helt omjligt att fra en seris debatt, nr ni ska hlla p och larva er s vrst..