Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-01, 16:14
  #1
Medlem
SweTechs avatar
Då har vi kommit in på den andra halvan av elitserien, den jämnaste serien på många många år om någonsin. Omgångens matcher är:
Citat:
Måndag 1/12
Skellefteå AIK - Brynäs
SSK - Färjestad
HV71 - Rögle

Tisdag 2/12
Luleå - Frölunda
LHC - Djurgården

Färjestad kommer till match med två spelare tillbaka från skada. Goren och Jönsson är med i uppställningen inför dagens match.

Citat:
Gustavsson (Divis)

Holös-Vallin
Goren-Wallin-Thorell/Björklund

Motin-Sevc
Kåberg-Marcus Johansason-Holtet

Granak-Skålberg
Martin Johansson-Mikael Johansson-Somervuori

Grundel-
Bastiansen-Jönsson-Åslund

Det är inte bestämt ännu vem av Thorell eller Björklund som går in i första kedjan, antagligen kommer dom att dela på sysslan. Gillar inte att man ännu en gång har rört runt i kedjorna och förstår inte alls varför Bastiansen spelar med Åslund och Jönsson.

Jag tror dock på Färjestad vinst och jag tror att SSK får väldigt svårt att göra mål på Jonas.. igen.

Edit: Skadeläget.. Mattsson och Laatikainen är antagligen tillbaks i laget på Torsdag och man räknar med att Norda går på is i slutet på veckan så han bör vara tillbaka någon gång i nästa vecka om allt går bra.
__________________
Senast redigerad av SweTech 2008-12-01 kl. 16:23.
2008-12-01, 16:40
  #2
Medlem
swed42s avatar
Härligt att det är match igen. Hoppas Färjestads trend i Södertälje håller i sig.
2008-12-01, 17:02
  #3
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swed42
Härligt att det är match igen. Hoppas Färjestads trend i Södertälje håller i sig.

Jo, det var ju som länge sedan sist

Kan säga att jag inte förväntar mig ett enda poäng hemma mot Brynäs ikväll. Vi får hoppas att vi kan hålla nere siffrorna bara. Jyri Marttinen, Christoffer Norgren, Anders Söderberg, Gabriel Karlsson, Fredrik Lindgren + säkert någon till är borta. Blir jobbigt det här
2008-12-01, 17:03
  #4
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Jo, det var ju som länge sedan sist

Kan säga att jag inte förväntar mig ett enda poäng hemma mot Brynäs ikväll. Vi får hoppas att vi kan hålla nere siffrorna bara. Jyri Marttinen, Christoffer Norgren, Anders Söderberg, Gabriel Karlsson, Fredrik Lindgren + säkert någon till är borta. Blir jobbigt det här

Ni slipper ju iallafall Markström..
Gör Renberg debut ikväll eller?
2008-12-01, 17:10
  #5
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ni slipper ju iallafall Markström..
Gör Renberg debut ikväll eller?

Ja det är väl alltid nåt men jag är väldigt tveksam till att det räcker ändå.
Tror jag inte, nog för att han skulle behövas men han har ju skrivit in i kontraktet att han inte tänker spela före jul. Han och Fredrik Lindgren fick köra några vändor tillsammans med Säcken efter värmningen idag och den mjölksyra han ådrog sig har nog inte släppt än
Förhoppningsvis visar han sig inte heller på matchen idag, mot tälje kom han ut och kollade på matchen och fick stående ovationer men med hans närvaro släppte vi också in två mål
__________________
Senast redigerad av Parton 2008-12-01 kl. 17:37.
2008-12-01, 18:06
  #6
Medlem
Crazy JOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swed42
Härligt att det är match igen. Hoppas Färjestads trend i Södertälje håller i sig.

Jag tycker allt talar för SSK ikväll...vi har inte gjort mål hemma mot FBK på ca 3 år, vi är i toppform, Hyvänen e borta , jag satte min helgvinst på hemmaseger.....vafan kan gå fel !!

Nu bär det av till Templet
2008-12-01, 18:11
  #7
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Ni slipper ju iallafall Markström..
Gör Renberg debut ikväll eller?

Det är väl tänkt att han ska börja spela efter jul? Så jag har förstått det i alla fall.
2008-12-01, 18:17
  #8
Medlem
mazzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Färjestad kommer till match med två spelare tillbaka från skada. Goren och Jönsson är med i uppställningen inför dagens match.

Enligt Hockeyligans live-tjänst så finns inte Marcus Johansson med i uppställningen. Jag som tänkte ta in honom i några Dreamteam-lag.
2008-12-01, 18:19
  #9
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazzy
Enligt Hockeyligans live-tjänst så finns inte Marcus Johansson med i uppställningen. Jag som tänkte ta in honom i några Dreamteam-lag.

Han finns med på stats.swehockey.se och det står inget på hemsidan om att han skulle saknas.
2008-12-01, 18:21
  #10
Medlem
mazzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Han finns med på stats.swehockey.se och det står inget på hemsidan om att han skulle saknas.

Okej, då kommer han nog att spela.
2008-12-01, 18:22
  #11
Medlem
SweTechs avatar
Det som är bra med Marcus är att han räknas som back i dreamteam.. varför vet jag inte..
2008-12-01, 18:47
  #12
Medlem
Gavves avatar
Någon som kan lite mer om hockey än mig får gärna säga vilka som saknas i skellefteå efter att ha kollat på:
http://gd.se/polopoly_fs/1.349580!/p...2020081201.pdf

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback