2010-04-03, 23:40
Medlem
gregerross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whipitgood
Okej. Ja jag hade tänkt mig vara med min bästa vän. Hon har gått med på att vara "barnvakt".
Städa dagen innan eftersom att det gör mig på bra humör. Har läst på lite och vet vad jag behöver för att få en bra tripp. Var bara osäker på mängd och om man skulle ta torkad eller färsk svamp.
Så tack för hjälpen
lycka till. var på en säker/trygg plats första gången. har nu inga problem att springa runt och bada och vara bland folk på 60-70 men på 35 första gången så var jag livrädd ibland. med barnvakt funkar det säkert ^^ tror dock inte du känner något på 15
Citera
2010-04-04, 01:07
Medlem
kallestolpillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whipitgood
Första gången jag testar svamp är det. Annars har jag rökt cannabis käkat stilnoct och tagit tjack.(stavning?) Kanske är det skillnad hur man reagerar på det om man är tjej?

Kör på 30 om du är osäker, om du tror du har nog med erfarenhet, och känner dig säker i dig själv nog, ta då 35.

Och som han ovanför sa; 30-40 är bra, men jag skulle säga att 40 är för någon med någorlunda psykadelisk vana sen tidigare, inte för en nybörjare. 40 kan bli väldigt intensivt.

Edit: såg att du skulle trippa med din bästa vän som kamrat, skulle säga omkring 30 då.

Lycka till!
Citera
2010-04-04, 02:36
Medlem
whipitgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallestolpiller
Kör på 30 om du är osäker, om du tror du har nog med erfarenhet, och känner dig säker i dig själv nog, ta då 35.

Och som han ovanför sa; 30-40 är bra, men jag skulle säga att 40 är för någon med någorlunda psykadelisk vana sen tidigare, inte för en nybörjare. 40 kan bli väldigt intensivt.

Edit: såg att du skulle trippa med din bästa vän som kamrat, skulle säga omkring 30 då.

Lycka till!

Tror att jag tar 20 - 25 st. Om jag senare känner att jag skulle klara mer så fyller jag bara på lite.

Tack alla som svarat
Citera
2010-04-04, 14:15
Medlem
Lightermans avatar
Kan någon tala om hur man gör svamp te,har fixat svamp och min polare sa att man kan må illa om man bara äter dem men om man gjorde te,då skulle man slippa illamåendet,stämmer detta?
Citera
2010-04-04, 21:53
Medlem
gregerross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lighterman
Kan någon tala om hur man gör svamp te,har fixat svamp och min polare sa att man kan må illa om man bara äter dem men om man gjorde te,då skulle man slippa illamåendet,stämmer detta?

Haha, hur du gör te:
koka upp te, låt svamparna dra i några minuter.

det smakar skit, tro mig. tugga svampen, svälj med god dryck, mycket bättre tips, mig sett

whipitgood - lycka till. kör på det som alla kommit fram till, hör gärna av dig om du sneade eller om det gick fint

hm, jag har en fråga, ställer den även i opiatdelen, men hur är det att blanda kodein och svamp. tänkte på ca. 60-70 svamp och 180mg kodein, någon som har erfarenhet av det?

fred
Citera
2010-04-04, 22:19
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lighterman

för att slippa illamåendet (eller minska det) är det bästa sättet att inte ha ätit 6-8 timmar innan man trippar...
Citera
2010-04-13, 00:15
Medlem
allakans avatar
min fråga är inte vart dom växer utan när dom växer, vilken årstid? och under vilka förhållanden. tackar för svar
Citera
2010-04-13, 00:21
Medlem
daft-marleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakan
min fråga är inte vart dom växer utan när dom växer, vilken årstid? och under vilka förhållanden. tackar för svar
Börjar typ dyka upp i Augusti och finns tills det blir frostnätter ute
Citera
2010-04-13, 00:34
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allakan
Du hade kunnat söka upp detta istället för att gå offtopic. Här har du lite grundläggande information så att vi (förhoppningsvis) slipper fler dumma frågor ett tag.

https://wiki.magiskamolekyler.org/Toppis
Citera
2010-04-13, 16:48
Medlem
allakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Du hade kunnat söka upp detta istället för att gå offtopic. Här har du lite grundläggande information så att vi (förhoppningsvis) slipper fler dumma frågor ett tag.

https://wiki.magiskamolekyler.org/Toppis

kan inte vara allt för mycket offtopic eftersom grundaren av tråden skriver : Jag skapade denna FAQ för att besvara alla dom vanligaste frågorna om Toppisar. tycker det var en ganska vanlig fråga om toppisar...
Citera
2010-04-17, 20:12
Medlem
kallestolpillers avatar
Det var inte OT då denna tråden i största allmänhet handlar om att svara på frågor om toppslätsskivlingar, sen om det är när eller var de växer är orelevant, fråga på!
Citera
2010-04-21, 15:20
Medlem
Extremegrinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daft-marley
Börjar typ dyka upp i Augusti och finns tills det blir frostnätter ute
Riktigt så lätt är det inte, starten beror också på var i Sverige man bor (i södra Sverige kanske säsongen inte startar fören slutet av september/början av oktober, men slutar istället lite senare (förskjuten kanske en månad.)

Angående frost så går det att hitta svamp även efter en frostnatt, om man väntar ett par dagar som i sin tur måste vara frostfria, man kan säga att de kan återhämta sig från en frostnatt ifall det blir varmare dagarna efter.
Man ska dock låta bli att äta frostskadade svampar har jag hört. (De blir svarta, som att man hade eldat på dem.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in