2012-01-31, 19:15
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinjin
Okej tack ska du ha. Det finns alltså inte några konstiga gifter i growbox? Jag fick för mig det för den är konstgjord, men det kanske den inte är?

nej de innehåller inga gifter och svamparna är 100% äkta.

Sätt dig ner och läs på lite...
Citera
2012-01-31, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
nej de innehåller inga gifter och svamparna är 100% äkta.

Sätt dig ner och läs på lite...

Jaha men dåså. Vart kan man läsa om dessa?

Fast i slutendan så kommer dem ju inte från moder natur.
Citera
2012-01-31, 19:29
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Jaha men dåså. Vart kan man läsa om dessa?

Fast i slutendan så kommer dem ju inte från moder natur.
Nja, huruvida de kommer från naturen är snarare en fråga om perspektiv. Det är riktiga svampar, men lådan du köper innehåller endast sporer (tänk "svampfrön") som börjar växa när du aktiverar ("vattnar") lådan. Du får alltså en väldigt högkvalitativ produkt i slutändan, men om du absolut känner att du vill ha något som har vuxit vilt utomhus får du väl ta dig en extra funderare. Sverige har trots allt fina bestånd av vilda toppslätskivlingar, så båda alternativen är möjliga.

Svamp från en growbox är alltså helt vanlig svamp som har fått växa under kontrollerade former, vilket kan jämföras med cannabis odlat i en garderob eller kryddor odlade i en kruka hemma i köket.
Citera
2012-01-31, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Nja, huruvida de kommer från naturen är snarare en fråga om perspektiv. Det är riktiga svampar, men lådan du köper innehåller endast sporer (tänk "svampfrön") som börjar växa när du aktiverar ("vattnar") lådan. Du får alltså en väldigt högkvalitativ produkt i slutändan, men om du absolut känner att du vill ha något som har vuxit vilt utomhus får du väl ta dig en extra funderare. Sverige har trots allt fina bestånd av vilda toppslätskivlingar, så båda alternativen är möjliga.

Svamp från en growbox är alltså helt vanlig svamp som har fått växa under kontrollerade former, vilket kan jämföras med cannabis odlat i en garderob eller kryddor odlade i en kruka hemma i köket.

Okej. Jag får först ge mig ut och plocka men om jag inte hittar så får boxen duga gott och väl. Men som sagt naturen är det ultimata. Jag letade för ett par år sen vid en golfbana men hittade typ 2 st efter ett par timmars letande, vilka jag inte var säker på om det ens var rätt svamp. Kanske bara hade otur.
Citera
2012-02-01, 14:38
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Okej. Jag får först ge mig ut och plocka men om jag inte hittar så får boxen duga gott och väl. Men som sagt naturen är det ultimata. Jag letade för ett par år sen vid en golfbana men hittade typ 2 st efter ett par timmars letande, vilka jag inte var säker på om det ens var rätt svamp. Kanske bara hade otur.
Det låter som en bra idé. När du har plockat kan du få hjälp med identifiering genom att lägga upp bilder i den här tråden.

Lycka till (i förskott)!
Citera
2012-02-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Det låter som en bra idé. När du har plockat kan du få hjälp med identifiering genom att lägga upp bilder i den här tråden.

Lycka till (i förskott)!

Citera
2012-02-08, 19:12
Medlem
Hey, jag är 16 och jg ska nog plocka toppisar i sommar/höst. Vad ska jag tänka på när jag har ätit dom? Vad är riskerna? Jag har rökt cannabis många gånger förut, Jag vill "go to the next level".
Citera
2012-02-08, 19:23
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alboroize
Hey, jag är 16 och jg ska nog plocka toppisar i sommar/höst. Vad ska jag tänka på när jag har ätit dom? Vad är riskerna? Jag har rökt cannabis många gånger förut, Jag vill "go to the next level".

Uhm bläddra igenom tråden kanske? Fast du kan ju vänta 2 år först.
Citera
2012-02-08, 19:29
Medlem
Asgarvars avatar
Citat:

Vill inte vara en moralkärring här, tvärtom vill jag att du ska välkomnas in i vad svampar kan ge dig. Men tror inte att det är så smart mitt i tonåren. Risken är att du hamnar i en mardrömslik tripp och kommer bli alldeles för rädd efteråt för att ge hallucinogener en chans. Vänta två eller tre år. Jag kan omöjligen beskriva vad du ger dig in på, däremot kan jag direkt säga att med den känslomässiga turbulens tonåren innebär, särskilt mitt i, är hallucinogener som svamp en dålig idé då hallucinogener tenderar till att förstärka känslor enormt mycket. Känslomässig turbulens kombinerat med förstärkta känslor, ja du ser vad jag försöker säga. Vänta två eller tre år, det är väl vad de flesta här skulle säga vore det mest mogna att göra. Det är värt väntan, tro mig.
Citera
2012-02-08, 20:37
Medlem
Nooomys avatar
Citat:

Riskerna är att du kan komma att lida av psykiska men resten av livet. Om man tar droger när hjärna fortfarande utvecklas riskerar man att störa utvecklingen av hjärnan. Att ta hallucinogena droger vid 16 år ålder kan förmodligen öka risken för att man senare i livet får psykiska störningar som t.ex. psykos, ångest, derealisation.

Du borde också veta att det finns forskning som pekar på att man kan få PERMANENTA hjärnskador t.e.x ett försämrat minne om man använder cannabis när hjärnan fortfarande utvecklas.

Utvecklingen av hjärnan avstannar nån gång när man är runt 20-21 år. Därför skulle jag inte rekommendera någon att ta några droger inte ens alkohol eller nikotin innan man är 20-21 år gammal.

Som 16 åring är man fortfarande väldigt omogen och man har svårt att se konsekvenserna för sitt handlande. Jag skulle rekommendera dig att vänta MINST 2-4 år innan du använder några droger.
Citera
2012-02-08, 21:07
Medlem
Fint att se att ni råder honom till att vänta några år !
Respektera
Citera
2012-02-08, 22:59
Medlem
Citat:

Jag är själv 18, har trippat två gånger på svamp, och jag känner ibland att jag borde vänta några år med att trippa. Känns som det blir mer givande att trippa när man utvecklats helt i sinnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in