Jag har ett par frågor angående VPN. Läste i tidningen att en ny lag ska träda i kraft den 1 juli där alla ISP ska lagra våra surfvanor vilket är helt sinnessjukt.
Har bläddrat genom tråden lite och såg att OpenVPN och Anonine har nämts flera gånger. Är det de två bästa och säkraste VPN i nuläget? Sparar de loggarna? Jag har inget emot att bidra med 50 kr i månaden så länge man kan känna sig säker.
Dessutom har jag en annan fråga, hur pass säker är man gentemot andra användare inom tjänsten? För om jag har förstått det rätt är man i ett nätverk med andra vilket kan resultera i att andra personer kan få tillgång till ens nätverk. Hjälper det med att kryptera hårddisken?
Jag har ett par frågor angående VPN. Läste i tidningen att en ny lag ska träda i kraft den 1 juli där alla ISP ska lagra våra surfvanor vilket är helt sinnessjukt.
Har bläddrat genom tråden lite och såg att OpenVPN och Anonine har nämts flera gånger. Är det de två bästa och säkraste VPN i nuläget? Sparar de loggarna? Jag har inget emot att bidra med 50 kr i månaden så länge man kan känna sig säker.
Dessutom har jag en annan fråga, hur pass säker är man gentemot andra användare inom tjänsten? För om jag har förstått det rätt är man i ett nätverk med andra vilket kan resultera i att andra personer kan få tillgång till ens nätverk. Hjälper det med att kryptera hårddisken?
Jag använder anonine och är ganska nöjd med deras tjänst (PPTP, 128bit). Har fungerat alla gånger hittills men hur säker den egentligen är vet jag inte. Jag antar att deras 2048bits SSL-tjänst är bättre men det låter jag nån med lite mer koll säga.
Det viktiga är väl inte att veta vilka vilka som loggar/inte loggar.
Utan hur vi ska ta reda på det.
Om det finns något sätt att ta reda på det.
Vilket VPN-företag som är lite black hade inte gått ut med -"Vi sparar inga loggar." egentligen.
Men visst. Kör Anonine och skit om ni bara ska testa SQLi.
Men är det dags för större projekt, så sitta på TOR och gå genom några andra hackade burkar.
Och framförallt inte hemifrån.
Det viktiga är väl inte att veta vilka vilka som loggar/inte loggar.
Utan hur vi ska ta reda på det.
Om det finns något sätt att ta reda på det.
Vilket VPN-företag som är lite black hade inte gått ut med -"Vi sparar inga loggar." egentligen.
Men visst. Kör Anonine och skit om ni bara ska testa SQLi.
Men är det dags för större projekt, så sitta på TOR och gå genom några andra hackade burkar.
Och framförallt inte hemifrån.
Det är så man skyddar sig om man ska hacka in i NASA alltså?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!