2012-03-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nr77
Jag tycker att Tor går hyffsat snabbt (nästan lika snabb som chrome) så länge man inte är inne på .onion så jag förstår inte riktigt problemet? Att sitta på VPN när man tankar via tex utorrent är ju meningslöst då man inte behöver något skydd alls när man använder torrents.

Men visst fortsätt ni med den meningslösa diskussionen om vilken VPN som är bäst. Det har ju framgått i tråden flera gånger och jag kom med ett ganska bra exempel ovan.
Jag har använder TOR rätt ofta då jag gör saker som är mer olagligt än torrent så att säga.(inget porr.)
Men att säga att det är lika snabbt som en VPN är att överdriva något extremt.
Citera
2012-03-23, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intarnet
Jag har använder TOR rätt ofta då jag gör saker som är mer olagligt än torrent så att säga.(inget porr.)
Men att säga att det är lika snabbt som en VPN är att överdriva något extremt.

Nej sa aldrig att det är lika snabbt som VPN men Tor går nästan lika snabbt som att använda en vanlig webbläsare. Iaf för mig. Det är en liten skillnad men ingening jag irriterar mig över.

Sen litar jag inte helt på VPN tjänsterna även om dem säger att loggarna raderas. Saker går att återskapa så är det bara.

Jag börjar bli tjock. Är det all öl jag dricker?
Citera
2012-03-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nr77
Nej sa aldrig att det är lika snabbt som VPN men Tor går nästan lika snabbt som att använda en vanlig webbläsare. Iaf för mig. [/b]
Då måste du ha virus eller liknade...
TOR går inte alls lika snabbt som "vanligt", tänk dig själv att "internet-förfrågan" måste gå genom alla noder.
Citera
2012-03-23, 13:54
Medlem
Anonymvillvaradets avatar
Citat:
Då måste du ha virus eller liknade...
TOR går inte alls lika snabbt som "vanligt", tänk dig själv att "internet-förfrågan" måste gå genom alla noder.

Framför allt jag är okunnig på data/it.

Jag har absolut ingen kunskap om SSL-certifikat men när jag körde med Tor Browser gick det segare än andra webbläsare (jag har 2mbit/s!). Men jag var anonym (vilket jag värderar).

Comodore Dragon står det också att det ska hantera SSL-certifikat säkert.

Vad fan är ett SSL-certifikat? Vad innebär SSL-certifikat för säkerhetsrisker?

Är Comodore Dragon bra? Är programerarläge värt det?

Gör en kompakt lista över krav som en säker "VPN-tjänst" ska uppfylla, när ni samsats om kraven, snälla förklara för en obildad vad de innebär! Sedan kan denna disclamer klistras i allmänna informationstrådar.

EDIT: Jag förstår att Dragon är en webbläsare och inte en VPN-tjänst, bara så ingen tror att jag totalt blandat ihop det också.
Citera
2012-03-23, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymvillvaradet
Men jag var anonym (vilket jag värderar).
Det är nog den enda fördelen med TOR, och att det är gratis såklart.
Visst måste man bli mer anonym med TOR än VPN då TOR inte kan logga?
Citera
2012-03-23, 23:10
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:

Eller så kör man "Jag > VPN > Tor > Mål". Opti?
Citera
2012-03-23, 23:16
Medlem
Citat:

Exitnoden kan logga.
Citera
2012-03-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Den länken säger inget HMA.
HideMyAss har lämnat ut loggar, har ingen källa men på ett känt carding forum finns det en tråd om det.
Mvh
Citera
2012-03-24, 02:17
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
HideMyAss har lämnat ut loggar, har ingen källa men på ett känt carding forum finns det en tråd om det.
Mvh
Finns åtskilliga källor som visar hur HideMyAss lämnade ut loggar om topiary också.
Citera
2012-03-24, 12:11
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmxseven
Någon nämnde tidigare Mullvad VPN...jag brukar använda Anonine, men eftersom Mullvad tar emot betalning via Bitcoin så tänker jag testa hur deras tjänst fungerar.

Jag har gjort en liten snabb guide som man kan följa om man vill skaffa Bitcoins för att använda Mullvad VPN. Min metod är ganska krånglig, men billig och säker.

Här är guiden: http://img846.imageshack.us/img846/3...onymtguide.png

Om man vill surfa säkert ska man inte använda servrar i USA iaf...
Menar du att Mullvad använder USA-baserade servrar? Och hur pass säkert är det egentligen att använda Mullvad, de lämnar ut loggar vid misstanke om brott. Jag är mest sugen på att skaffa VPN för att kunna tanka lite hur som helst men hur man hanterar loggar och hur hastigheten fungerar är avgörande för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Mvh
Om jag inte minns fel så lämnade de ut loggarna i fallet om Lulzsec, så jag vet inte hur mycket säker tjänst HMA verkligen är.

Edit: Någon länkade till en sida på Torrentfreak med en lista på några VPN-tjänster, där "BTGuard" nämndes. Tjänsten verkar väldigt lovande men jag har inte hört så mycket om den. Hur skulle den fungera med hastighet när all trafik går via Kanada? (antar jag iallafall)
Är den lika säker som den låter? Något om att man inte loggar av den enkla anledningen att loggarna skulle käka 4TB per dag.

Edit #2:
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Ang. LulzSec var det Sabu som tjallade.
(Skriver in en edit istället för att gå vidare OT i tråden.)
Jo, jag känner till det. Men jag är ändå väldigt säker att som SweCrime skrev att HMA lämnade ut loggarna. Det kanske inte var något som vägde in i fallet eller om det var någon annan Lulz-organisation som fått loggarna utlämnade men HMA har iallafall fallerat på anonymitetspunkten.
Senast redigerad av Joomla 2012-03-24 kl. 12:16.
Citera
2012-03-24, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Menar du att Mullvad använder USA-baserade servrar? Och hur pass säkert är det egentligen att använda Mullvad, de lämnar ut loggar vid misstanke om brott. Jag är mest sugen på att skaffa VPN för att kunna tanka lite hur som helst men hur man hanterar loggar och hur hastigheten fungerar är avgörande för mig.

Om jag inte minns fel så lämnade de ut loggarna i fallet om Lulzsec, så jag vet inte hur mycket säker tjänst HMA verkligen är.

Ang. LulzSec var det Sabu som tjallade.
Citera
2012-03-24, 14:33
Medlem
Jag har Anonines OpenVPN och undrar hur säker den är till nya DLD lagen? Är det de sämsta skyddet eller ska man göra något mer för att lyckas klara sig undan deras jävla radar. Sparar aldrig loggar eller cache (Tas bort Automatiskt). tog openVPN för det har jag använt förut. Men någon som vet något annat man ska använda sig av? När jag gör lite dummare saker på datorn så sitter jag kopplad till TOR och openVPN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in