Citat:
Ursprungligen postat av tmxseven
Någon nämnde tidigare Mullvad VPN...jag brukar använda Anonine, men eftersom Mullvad tar emot betalning via Bitcoin så tänker jag testa hur deras tjänst fungerar.
Jag har gjort en liten snabb guide som man kan följa om man vill skaffa Bitcoins för att använda Mullvad VPN. Min metod är ganska krånglig, men billig och säker.
Här är guiden:
http://img846.imageshack.us/img846/3...onymtguide.png
Om man vill surfa säkert ska man inte använda servrar i USA iaf...
Menar du att Mullvad använder USA-baserade servrar? Och hur pass säkert är det egentligen att använda Mullvad, de lämnar ut loggar vid misstanke om brott. Jag är mest sugen på att skaffa VPN för att kunna tanka lite hur som helst men hur man hanterar loggar och hur hastigheten fungerar är avgörande för mig.
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
HideMyAss har lämnat ut loggar, har ingen källa men på ett känt carding forum finns det en tråd om det.
Mvh
Om jag inte minns fel så lämnade de ut loggarna i fallet om Lulzsec, så jag vet inte hur mycket säker tjänst HMA verkligen är.
Edit: Någon länkade till en sida på Torrentfreak med en lista på några VPN-tjänster, där "BTGuard" nämndes. Tjänsten verkar väldigt lovande men jag har inte hört så mycket om den. Hur skulle den fungera med hastighet när all trafik går via Kanada? (antar jag iallafall)
Är den lika säker som den låter? Något om att man inte loggar av den enkla anledningen att loggarna skulle käka 4TB per dag.
Edit #2:
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Ang. LulzSec var det Sabu som tjallade.
(Skriver in en edit istället för att gå vidare OT i tråden.)
Jo, jag känner till det. Men jag är ändå väldigt säker att som SweCrime skrev att HMA lämnade ut loggarna. Det kanske inte var något som vägde in i fallet eller om det var någon annan Lulz-organisation som fått loggarna utlämnade men HMA har iallafall fallerat på anonymitetspunkten.