2012-03-24, 15:08
Medlem
tmxsevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Menar du att Mullvad använder USA-baserade servrar? Och hur pass säkert är det egentligen att använda Mullvad, de lämnar ut loggar vid misstanke om brott. Jag är mest sugen på att skaffa VPN för att kunna tanka lite hur som helst men hur man hanterar loggar och hur hastigheten fungerar är avgörande för mig.

Jag menar inte att Mullvad använder USA-baserade servrar för det gör dom inte. Dom använder servrar i nederländerna. Om man vill vara 99.9999% säker så måste man utgå ifrån att dom lämnar ut loggar, trots om de inte använder servrar i USA...Om du enbart ska använda VPN för nedladdning så rekommenderar jag Anonine då du kan enkelt betala med SMS från en kontantkorts mobil som inte går att spåra så enkelt.
Citera
2012-03-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av he-manhunters
Jag har Anonines OpenVPN och undrar hur säker den är till nya DLD lagen? Är det de sämsta skyddet eller ska man göra något mer för att lyckas klara sig undan deras jävla radar. Sparar aldrig loggar eller cache (Tas bort Automatiskt). tog openVPN för det har jag använt förut. Men någon som vet något annat man ska använda sig av? När jag gör lite dummare saker på datorn så sitter jag kopplad till TOR och openVPN

Det är ingen som vet riktigt än, enligt PrivatVPN t.ex. så vet de mer om några veckor.
Citera
2012-03-27, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mistahh
Ang. LulzSec var det Sabu som tjallade.

Inte för att gå OT men, Sabu är en idiot.
Varför? Grundläggande saker som indexeras och förknippas med honom där anoymitet är alltid den enda vännen man har och där sådana småfel kan leda till dox.

Människan är äcklig därför ska man aldrig lita på någon eller något.
Senast redigerad av Got-r00t 2012-03-27 kl. 19:33.
Citera
2012-03-28, 19:54
Medlem
I och med den nya lagen den 1 maj, är det säkrast att använda någon typ av VPN om man laddar ner någon film då och då?
Citera
2012-03-28, 20:03
Medlem
Köpte Anonine igår, nöjd förutom att jag inte får till portforward riktigt.
Citera
2012-03-28, 20:30
Medlem
MindWalker86s avatar
Citat:
Menar du att Mullvad använder USA-baserade servrar? Och hur pass säkert är det egentligen att använda Mullvad, de lämnar ut loggar vid misstanke om brott. Jag är mest sugen på att skaffa VPN för att kunna tanka lite hur som helst men hur man hanterar loggar och hur hastigheten fungerar är avgörande för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av tmxseven
Jag menar inte att Mullvad använder USA-baserade servrar för det gör dom inte. Dom använder servrar i nederländerna. Om man vill vara 99.9999% säker så måste man utgå ifrån att dom lämnar ut loggar, trots om de inte använder servrar i USA...Om du enbart ska använda VPN för nedladdning så rekommenderar jag Anonine då du kan enkelt betala med SMS från en kontantkorts mobil som inte går att spåra så enkelt.

Men de står i deras faq att de ej sparar några loggar, utan de förstörs direkt. Då finns det väl inget att lämna ut då det inte finns något sparat, eller?

Mvh MindWalker86
Citera
2012-03-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sorken123
I och med den nya lagen den 1 maj, är det säkrast att använda någon typ av VPN om man laddar ner någon film då och då?

Det är ingen som vet än.
Citera
2012-03-28, 23:45
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sorken123
Lagen sägs endast vara till för de absoluta grövsta brotten, vilka definerades som våldtäkt och barnporr (eller om det var pedofili) och grövre. Däremot finns det inget som talar emot att loggarna vid något tillfälle kommer att användas i rättegångar ang. fildelning. Det skulle inte förvåna, det händer att i fildelningsfall (iallafall i USA då, vet inte hur det ligger till i Sverige) att man yrkar på fängelsestraff som är i klass med mord, tiotals år för grova distributionsbrott.
Citat:
Ursprungligen postat av MindWalker86
Men de står i deras faq att de ej sparar några loggar, utan de förstörs direkt. Då finns det väl inget att lämna ut då det inte finns något sparat, eller?

Mvh MindWalker86
Om inte Mullvad ändrat sin policy alldeles nyligen så har jag nog blandat ihop Mullvad med någon annan tjänst som sade sig bistå med loggar om det fanns "bortom tvivel" misstanke för brott.
Citera
2012-03-29, 19:57
Medlem
Citat:
Lagen sägs endast vara till för de absoluta grövsta brotten, vilka definerades som våldtäkt och barnporr (eller om det var pedofili) och grövre. Däremot finns det inget som talar emot att loggarna vid något tillfälle kommer att användas i rättegångar ang. fildelning. Det skulle inte förvåna, det händer att i fildelningsfall (iallafall i USA då, vet inte hur det ligger till i Sverige) att man yrkar på fängelsestraff som är i klass med mord, tiotals år för grova distributionsbrott.

Om inte Mullvad ändrat sin policy alldeles nyligen så har jag nog blandat ihop Mullvad med någon annan tjänst som sade sig bistå med loggar om det fanns "bortom tvivel" misstanke för brott.

Vill inte verka partisk i dessa sammanhang men det är en nackdel att PrivatVPN & Anonine inte följer Mullvads fotsteg och kör BitCoin.
Citera
2012-03-29, 22:11
Medlem
WeeMaans avatar
Hur ligger mullvad till med hastigheten?
Lite bitter för får bara 35Mbit ner med anonine.
Citera
2012-03-31, 18:17
Medlem
tmxsevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindWalker86

Mvh MindWalker86

Ja, det avgör man själv. Gäller det bara fildelning så är det inga problem. När jag snackar om att vara anonym så betyder det att det inte ska finnas någon möjlighet att kunna spåra. Det finns ju en liten liten möjlighet att dom sparar i alla fall. Man väljer själv vad man ska tro på.
Citera
2012-04-01, 14:50
Medlem
L4V4s avatar
Hur funkar det med VPN och IRC kanaler? Kommer man vara bannad från kanalen för att man använder VPN eller dyl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in