2011-06-15, 03:08
Medlem
Kan förstå dig. för jag är själv orolig över att inte ta studenten på grund av att Mattematik och engelska är inte direkt min starkaste sida men däremot när man ser dem på ett flak o respekterar inte folk som går på gator o torg utan kastar olika typer av vätskor på en fast man inte får då blir man förbannad
Citera
2011-06-16, 02:47
Medlem
nggtzs avatar
Ni som hatar studenten och hela arrangemanget kan ju glädjas åt den ångest de flesta har dagen efter. Jag själv tog studenten i förra veckan och hela studenten med studentbal och alla andra evenemang gjorde det till en av de bästa veckorna i mitt liv. Mycket för att jag vet att jag aldrig behöver träffa personerna i min klass igen, jag behöver inte åka tillbaka till den skola som jag avskyr mer än annat och jag är "fri". Fruktansvärt härlig känsla, då åtminstone. Men dagen efter var hemsk, all struktur som tidigare funnits i mitt liv var nu borta och det jag innan såg som "fri" var nu bara ett stort hål.

Det må ha varit en vecka där jag haft fruktansvärt roligt men fyfan va jag hatar studenten, inget att fira imo, man borde sörja.
Citera
2011-06-16, 11:34
Medlem
eradicos avatar
Jag kan känna igen mig i de flestas hat mot studenten, jag kände själv så framtills i fredags faktiskt. Jag gick aldrig på balen, karnevalen eller skattjakten (de två sista är typ maskerader i kristianstad) eftersom att jag kände att det var alldeles överhype:at. Dock valde jag att gå på studentdagen eftersom jag kände att det förmodligen skulle bli helt okej och jag kan säga såhär:
Det var inte det här "bästa dagen i mitt liv"-tramset bra men det var faktiskt riktigt kul. Alla var på gott humör och alla fick vara med. Både champagne-frukosten och studentlunchen var asroliga, själva utspringet och flakåkningen var inte mycket att hurra över dock, tycker mest sånt är jobbigt. Kvällen blev en mindre mottagning med min närmaste familj, flickvän och vänner därefter bar det av till en nattklubb för att träffa de andra som tagit studenten. Jag valde att se hela kvällen som en random utekväll och för att vara en random utekväll blev det faktiskt väldigt roligt.

Jag tror att många har alldeles för höga krav på sina studenter och det här med balen fattar jag fortfarande inte (varför gå till något som i slutändan är en vanlig nattklubb i frack?) men om gör som jag gjorde är det faktiskt riktigt trevligt. Jag hade förväntningar till skillnad från många av mina vänner och i slutändan hade jag jättekul. Nu väntar dock flytt till Lund och förmodligen kommer högskolan att bli roligare än gymnasiet, men jag tror att en positiv avslutning på gymnasiet leder till en mer positiv framtidssyn.
Citera
2011-06-16, 12:26
Medlem
yojiibochans avatar
Jag undvek helt att gå på studentfester och att skaffa en studentmössa för 3k. aldrig i livet!

å andra sidan var det trevligt att ränna omkring i stan och ha en anledning till att supa mitt i stan bland människor
Citera
2011-06-16, 22:58
Bannlyst
Fattar inte varför ni är så negativa. Studenten är ju något man längtar efter. Att få bli vuxen, skaffa sig den utbildningen man vill och arbeta med något man älskar. Givetvis är ungdomsåren något som är oförglömligt men att bli vuxen är lika kul det.
Citera
2011-06-17, 16:12
Medlem
persiflages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Fattar inte varför ni är så negativa. Studenten är ju något man längtar efter. Att få bli vuxen, skaffa sig den utbildningen man vill och arbeta med något man älskar. Givetvis är ungdomsåren något som är oförglömligt men att bli vuxen är lika kul det.

Måste försvara de som inte tar studenten. Man måste alltså ta studenten för att bli kallad för en vuxen människa? Herre min människa, studenten är ingenting någon kämpar för längre. Det är något som kommer med mängder av alkohol och socialt umgänge, det är bara att nicka och följa alla normer.
Jag tog själv studenten. Var inte en av de bästa dagarna i mitt liv, tyckte faktiskt att studentbalen var något roligare.
Citera
2013-04-27, 16:52
Bannlyst
Måste bara återuppliva tråden lite.
Studenten är ett skämt. Det är nog precis som TS skriver en kombination av alla löjliga saker man kan hitta på samlat på en tidpunkt, en plats där tusentals människor befinner sig.
Mår riktigt illa av att ens tänka tanken.
Citera
2013-04-28, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adutrumque
Måste bara återuppliva tråden lite.
Studenten är ett skämt. Det är nog precis som TS skriver en kombination av alla löjliga saker man kan hitta på samlat på en tidpunkt, en plats där tusentals människor befinner sig.
Mår riktigt illa av att ens tänka tanken.

Du önskar nog innerst inne att du vore en del av gänget.
Citera
2013-04-29, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bollarimunnen
Du önskar nog innerst inne att du vore en del av gänget.
Tror inte jag gör det faktiskt. Har själv varit tvingad in i det lilla gänget du relaterar till och jag finner bara illamående i att ens få en koppling till tillhörighet med dessa individer.
Men visst, föredrar du att ha dom som representanter över människan så kan jag inte hindra dig.

Intressant kontring dock, har tänkt mycket på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in