Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-03, 15:29
Medlem
avförings avatar
Kom härom dagen tänka på en kille som försvann i Australien för en massa år sedan, Max Castor.
Är det ingen som vet om det finns några nya spår efter honom?
Tycker hela försvinnandet låter så sjukt.
På hemsidan här nedan står all information som finns, så vitt jag vet iaf.
Skulle vara intressant att veta vad folk har för teorier om vad som kan ha hänt.

http://www.internationalrewardscentr...163&Itemid=111
Citera
2008-12-03, 16:09
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avföring
Kom härom dagen tänka på en kille som försvann i Australien för en massa år sedan, Max Castor.
Är det ingen som vet om det finns några nya spår efter honom?
Tycker hela försvinnandet låter så sjukt.
På hemsidan här nedan står all information som finns, så vitt jag vet iaf.
Skulle vara intressant att veta vad folk har för teorier om vad som kan ha hänt.

http://www.internationalrewardscentr...163&Itemid=111

Ja, han verkar ha varit lite underlig när han skrev sista brevet hem. Man tror han drogs in i en kult.

http://www.webspawner.com/users/glit...darcastor.html
Citera
2008-12-03, 21:18
Medlem
Nu vet ju inte jag vad som stod i breven, men med tanke på att ett brev var skrivet på engelska så finns ju en möjlighet att någon har mördat honom och sedan skickat brev och tillhörigheter i Max namn hem för att familjen inte ska misstänka mord. kanske långsökt, men inte helt otroligt
Citera
2008-12-03, 23:41
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Nu vet ju inte jag vad som stod i breven, men med tanke på att ett brev var skrivet på engelska så finns ju en möjlighet att någon har mördat honom och sedan skickat brev och tillhörigheter i Max namn hem för att familjen inte ska misstänka mord. kanske långsökt, men inte helt otroligt

Långsökt och långsökt. Spontant kommer jag att tänka på Elisabeth Fritzl. Hennes mamma fick både brev och telefonsamtal...
Citera
2008-12-03, 23:53
Medlem
avförings avatar
Men dom har ju pratat med kvinnan som jobbade på postkontoret där han postade breven och paketen och hon säger ju att det var han. så mord är nog "out of the question".

Min syrra berättade en lustig historia; hon hade en konversation med en svensk new-age typ i melbourne (aug. 2007) som kom från samma område där max bodde. Mycket påminnde om honom, samma historia om kompisar och hyra bil och att han sen ensam begav sig söderut. Men han angav ett annat namn, och det är väl rätt vanligt med svenska killar i australien med samma historia som max (förutom försvinnandet dårå).

vore intressant om ngn annan har ngt spår som inte nämns på hemsidan?

dessutom, är det någon som vet ngt om sekter i australien? Finns det ngn typ new-age sekt i victoria området som skulle kunna vara den max lurades in i?
Senast redigerad av avföring 2008-12-03 kl. 23:56.
Citera
2008-12-04, 02:37
Medlem
Killen har tagit ut alla sina pengar så det inte skall gå att spåra vart han tar ut dem= var han är. Han har fått en depression och vill inte åka hem, mår dåligt och ser mkt sliten ut som det stog i artikeln.
Han lever nog där och har det relativt bra, men är nog kanske i behov av psykiatrisk vård. Hoppas att han återfinns snart!!
Citera
2008-12-04, 02:44
Medlem
Intressant, inte hört talas om detta innan.. ballt namn har/hade han iallfall.
Men han flummar nog runt någonstans och har det gött, verkar lockande..
Citera
2008-12-04, 02:55
Medlem
Om det stämmer att han bytt namn som någon gissade på i tidigare inlägg är det ju för att han inte har uppehållstillstånd där. Australiensiska polisen skulle nypa honom direkt om de fick tag i honom, han är ju efterlyst, eller skall man säga eftersökt där. Hoppas mest att han har det bra bara. Solsken, öl, stränder och mer solsken, så illa kan han inte ha det.
Citera
2009-02-03, 23:12
Medlem
Max Castor

Tack för intresset ! Söker fortfarande efter Max och det har inte hörts något men som någon säger i tråden så är han ju illegal och håller då säkert en låg profil .....och är väl sur på att Far hans bekymrar sig
Ja det suger verkligen att ha en son som jag inte vet vad som hänt med och är det någon som vet eller har ideer så ligger ju en belöning för användbar verifierbar information ute .
Max ligger som ett case både hos Interpol och hos polisen där nere under avdelningen "Cold Cases". De är mycket hjälpsamma med tanke på att de har ett försvinnande var 20 min och trots allt gnäll hemma så har vår svenska polis hjälpt till bra även om resurserna är små .
Annars har jag haft Max i radio och Tv program därnere och ett gäng tidningartiklar men ack han har väl klippt sig och bytt namn och så länga han inte åker i finkan , på sjukhus eller passerar gränsens så klarar han sig bra ...
Och vad har jag egentligen att erbjuda honom hemma .. ont om jobb ... men hela familjen och hans kompisar vill gärna veta och förstås är han mycket välkommen hem om någon trilla på honom säg det !
Dagens gissningar ligger på att håller till en bit väster om Byron Bay och lever i något kollektiv, dock lite underbyggda
jag nås direkt på biber@telia.com
Max far
Citera
2009-03-09, 15:37
Medlem
Max är ju 27 år nu om jag har räknat rätt?
Vad baseras de gissningarna på att han skulle befinna sig väster om Byron Bay?

Jag bor här i Australien och har vänner/släktingar som bor lite norr om Byron Bay, och de har stort umgänge. Själv bor jag i Sydney just nu, men kommer att åka ut och resa ett par månader snart. Mer än gärna kommer jag att hjälpa till och se om jag kan hitta honom ev. känna igen honom.

Finns det några speciella kännetecken på Max som man skulle känna igen honom på? Ärr? Tatueringar e tc?

En vild spekulation är att han gått med i en community/sekt, och för att få det måste en del lämna ifrån sig allt de äger/alla saker.

Därav kanske han skickade hem allting istället, (för att kasta det) också för att han kanske inte tänkt sig att det skulle vara för en längre tid. (han skulle åka hem och ville ha sina saker kvar) Sedan så stannade han kvar för att han trivdes, eller av andra orsaker.
Citera
2009-03-12, 18:26
Medlem
Min första tanke var att pappan åsyftar Nimbin som ligger väster om Byron Bay, och är ett samhälle för folk med alternativa livsstilar.
http://www.nimbinaustralia.com/

Samtidigt är detta samhälle det första jag skulle besöka i letandet efter Max, så det har säkert familjen gjort.
Citera
2009-03-20, 16:02
Medlem
Det verkar inte som familjen åkt ner hit till Australien, men jag kan ju ha fel.
Om Max fortfarande nu lever så verkar det ju som om att han inte vill bli funnen, vilket ju försvårar saker. Han kan ha ändrat utseende, rakat av sig allt hår eller färgat det så han är svår att känna igen om man nu inte känner honom.

Jag har all förståelse för att någon inte vill åka hem till Sverige härifrån, men vad är det som gör att han inte kan skicka ett vykort hem och bara bevisa på ett eller annat sätt att han lever och mår bra?

Det skulle ju bespara hans familj så mycket, så Max om du läser detta eller någon som känner till honom, be honom skicka ett brev eller vykort hem så hans anhöriga kan sluta oroa sig. Det är de väl ändå värda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in