Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-03, 19:57
Medlem
Hej, jag har en acer ferrari 4000 och jag formaterade om den för ett halvår sen ca..
Jag är rätt okunnig på datorer och fick hjälp av en kompis att fixa drivrutiner så att trådlösa internet funkar.
Nu har jag flyttat till ett studentrum och där finns inget trådlöst utan det som finns är internet med sladd. Vart laddar jag hem drivrutiner så det funkar? Jag kollade på acers hemsida men hittade inget, vore sjukt tacksam om ngn lite mer begåvad än mig kunde hjälpa mig! Länka gärna!
Citera
2008-12-03, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lilleman22
Hej, jag har en acer ferrari 4000 och jag formaterade om den för ett halvår sen ca..
Jag är rätt okunnig på datorer och fick hjälp av en kompis att fixa drivrutiner så att trådlösa internet funkar.
Nu har jag flyttat till ett studentrum och där finns inget trådlöst utan det som finns är internet med sladd. Vart laddar jag hem drivrutiner så det funkar? Jag kollade på acers hemsida men hittade inget, vore sjukt tacksam om ngn lite mer begåvad än mig kunde hjälpa mig! Länka gärna!

Skapligt lurad av rubriken man blev. Trodde att jag äntligen skulle få diskutera bilar! Ha, ha!

För att vara On topic: Finns det inte tillgång till ett trådlöst nätverk så finns det ju inte det. Köp en trådlös router.
Citera
2008-12-03, 20:17
Medlem
men det måste ju gå att använda nätverkskortet som finns isatt utan att köra trådlöst. det har funkat tidigare men inte sen datorn formaterades om.
Citera
2008-12-03, 20:20
Bannlyst
Citat:
men det måste ju gå att använda nätverkskortet som finns isatt utan att köra trådlöst. det har funkat tidigare men inte sen datorn formaterades om.

Nu hänger jag inte riktigt med..
Citera
2008-12-03, 20:23
Medlem
lånar tråden lite BAD ME!!
Jag kommer inte häller åt internet på min lapptopp om jag provar att trycka in nätverks kabeln direkt i datorn
Citera
2008-12-03, 20:37
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Vart laddar jag hem drivrutiner så det funkar? Jag kollade på acers hemsida men hittade inget

http://support.acer-euro.com/drivers...rrari4000.html

Du vill ha drivrutinen de kallar för "lan"
Citera
2008-12-03, 20:43
Medlem
tack alfaslang! jag laddade hem den och extracta den, i mappen fanns tre filer varav ingen var en setup fil
Citera
2008-12-03, 23:12
Medlem
noonelses avatar
Citat:
tack alfaslang! jag laddade hem den och extracta den, i mappen fanns tre filer varav ingen var en setup fil
http://www.letmegooglethatforyou.com...install+driver

Följ träff nummer 3...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in