Citat:
Ursprungligen postat av pennylick
sen kan samhället bära rätt stor skuld också. män får och ska inte gråta eller visa sig svaga på annat sätt.
kvinnor å andra sidan FÅR gråta när de stukar foten, kanske därför män anses vara mer stryktåliga.
Handlar inte så mycket om
får eller
skall. En man som gråter över att han stukat foten är en jävla fjant, eftersom han skall tåla sådant. Visst får han lipa bäst han vill åt det, men då kommer han anses vara en omanlig tönt, och förhoppningsvis föraktas djupt av alla andra män som inte gråter över skitsaker.
Att kvinnor sedan gråter om de stukar foten är förståeligt, då ni är svagare än oss på alla sätt och vis, mentalt och fysiskt underlägsna, etc., så det är givetvis inte lika stor grej att en kvinna gråter ifall hon stukar foten.
Själv har jag aldrig gråtit över fysisk smärta i hela mitt liv. Inte ens när jag fick mitt vänstra pekfinger krossat mellan en dörr av en korkad bosnier i min klass, när jag var 8 år gammal, grät jag inte. Så stenhård är jag!
Tror inte ens att jag skulle gråta om jag fick ena armen avsågad med en slö kniv.
Sedan det där med barnfödsel det är ett dåligt argument. Er kropp är ju byggd för att föda barn, så givetvis bör ni tåla det.
Citat:
Ursprungligen postat av BruceMoses
Hej,
det är så mycket snack om att män och kvinnor är lika, men vad är det som egentligen är bevisat skilja mellan könen?
T.ex har hört att män har en högre smärttröskel (p.g.a hur smärtsignaler transporteras)
Bortsett från smärttröskeln så har vi olika könsorgan, olika nivåer av hormoner, och så vidare.
Ja, det finns faktiskt biologiska skillnader mellan det manliga könet och det kvinnliga könet, oavsett vad feministerna vill tro i deras könslösa dystopi.