Flashback bygger pepparkakshus!
2008-12-04, 14:48
Medlem
Cocos0s avatar
Tjena !

Det är så här att jag och fem polare skall arrangera ett LAN på 400 personer+ i april nästa år. Lanet skall vara 2 mil norr om Göteborg. Just nu har vi som prioritering att jaga nätverksutrustning och då är det switchar jag syftar på.

Vi behöver alltså 20stx24 portars eller 10stx48 portars.

Min fråga är då, om någon möjligtvis har någon anning om vart man kan hyra switchar till ett bra pris eller om någon vet någon/t som kan låna ut switcharna gratis i form av en sponsordeal.

Vet ni något eller är intresserade så hör av er!

Tack på förhand!
Citera
2008-12-04, 18:07
Medlem
DennisOlofs avatar
Tja, kan ni inte skaffa egen utrustning.

Då föreslår jag du söker upp olika ställen som anordnar LAN och frågar dem. Du kan även vända dig och höra med dreamhack hur dom löser problemet.

Såg också att det fanns lite utrustning att köpa på blocket, LAN party

Megaforce, aha, finns det sådant, visste inte jag
Senast redigerad av DennisOlof 2008-12-04 kl. 18:15.
Citera
2008-12-04, 18:08
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocos0
Tjena !

Det är så här att jag och fem polare skall arrangera ett LAN på 400 personer+ i april nästa år. Lanet skall vara 2 mil norr om Göteborg. Just nu har vi som prioritering att jaga nätverksutrustning och då är det switchar jag syftar på.

Vi behöver alltså 20stx24 portars eller 10stx48 portars.

Min fråga är då, om någon möjligtvis har någon anning om vart man kan hyra switchar till ett bra pris eller om någon vet någon/t som kan låna ut switcharna gratis i form av en sponsordeal.

Vet ni något eller är intresserade så hör av er!

Tack på förhand!

Jag skulle fråga Atea. Kanske ni kan låna/hyra inbytesswitchar som de får in i samband med försäljning av nyare. Det är inte ovanligt att man sparar på de dyrare 100 Mbit switcharna när man byter ut till Gb hos kunder.

Annars finns det en hel del källarfirmor som hyr ut switchar samt kablar på korttidsbasis för LAN-ändamål. Men de har kanske tillräckligt mycket inne.
Citera
2008-12-05, 12:24
Medlem
Cocos0s avatar
Tackar för informationen !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in