Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-04, 19:32
Medlem
Jocos avatar
Behöver hjälp nu.... Har kört fast totalt.

Har en ASUS WL500-W (router). Den är ihopkopplad med kabel till den stationära datorn, fungerar klockrent.

Trådlöst fungerar den bra tillsammans med PS3orna och iPhone, aldrig några problem med uppkopplingen...

Problemen uppstår när jag är trådlöst uppkopplad med Laptopen (en gammal thinkpad t41). Så fort jag ska ladda ner något eller är inne på en "tung" sida så tappar jag den trådlösa uppkopplingen, den ansluter direkt igen, men det är så jävla irriterande att man inte lyckas ladda ner något eller surfa normalt.

Jag tycker att jag har testat det mesta, har testat olika kanaler, stängt av säkerheten (WPA TKIP), brandvägg osv. osv.

Man kan ju i detta läge lätt tro att nätverkskortet är kasst och det är p.g.a. detta som det är problem, dock så fungerar det klockrent om jag använder mig av grannens nätverk (h*n är dock inte alltid uppkopplad).

Känns ju som att man kan utesluta fel på det mesta (nätverkskort, router) eftersom att allt fungerar i olika situationer, men inte som jag vill....

Kan ju även tillägga att det även fungerar klockrent om jag kör trådat till lappen... Och jag har Bredbandsbolagets 100 Mbit från nätverksuttag om nu det är av intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in