2008-12-05, 07:47
Medlem
monstermagans avatar
Tänkte köpa en ny dator nu i jul och funderar om det är billigare att köpa datorn i mellandagarna istället för precis innan jul...

Tänkte bara höra om det är någon som vet om internetbutiker (komplett.se) ofta brukar ha någon sorts mellandagsrea, eller om det bara är "riktiga" butiker ?
Citera
2008-12-05, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monstermagan
Tänkte köpa en ny dator nu i jul och funderar om det är billigare att köpa datorn i mellandagarna istället för precis innan jul...

Tänkte bara höra om det är någon som vet om internetbutiker (komplett.se) ofta brukar ha någon sorts mellandagsrea, eller om det bara är "riktiga" butiker ?

svårt att säga ifall det kommer att bli billigare eftersom det är dagspriser på många komponenter men det kommer säkert att finnas något paket som kan vara billigare i mellandagarna...

jag ska iallfall köpa en del prylar i mellandagarna oavsett men det återstår att se ifall det blir billigare då men har man tur så kanske man kommer över något.
Citera
2008-12-05, 18:12
Medlem
Tjena
Tänkte också köpa ny dator nu till jul, ska också vänta till mellandagarna. För 1-2 veckor sedan kostade ett i7 moderkort typ 3100, nu 3200 på komplett (Asus) (Ungefär, lite dyrare ivarje fall). Likaså ett grafikkort (Powercolor HD4870) kostade 2400:-, nu 2900:-. Tror dem höjer allt lite nu till jul.. får hoppas på billigare senare
Citera
2008-12-05, 20:31
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kackel
Tjena
Tänkte också köpa ny dator nu till jul, ska också vänta till mellandagarna. För 1-2 veckor sedan kostade ett i7 moderkort typ 3100, nu 3200 på komplett (Asus) (Ungefär, lite dyrare ivarje fall). Likaså ett grafikkort (Powercolor HD4870) kostade 2400:-, nu 2900:-. Tror dem höjer allt lite nu till jul.. får hoppas på billigare senare

Jag gissar på att dom komer dra ner det till ca 2400:- igen och sedan skriva typ "WOW Nu det mest köpta grafikkortet för 500:- mindre!!!"
Citera
2008-12-05, 20:33
Medlem
Vad är det möjligt att få en Wii för idag? Brukar väl bara Wii sports som ingår oxå?

Köpa privat och få med lite spel och kontroller eller är nytt "säkrare"?
Citera
2008-12-05, 20:45
Medlem
Ubbegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Vad är det möjligt att få en Wii för idag? Brukar väl bara Wii sports som ingår oxå?

Köpa privat och få med lite spel och kontroller eller är nytt "säkrare"?

Se billigaste butiker här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=48126

Ja, Wii Sports ingår alltid vid köp av ett Nintendo Wii, det har jag hört på reklamen

Förra året hade någon internetbutik någon form av rea under mellandagarna har jag för mig. Minns inte vilken dock. Men jag misstänker att det är ganska sällsynt.
Citera
2008-12-05, 21:05
Medlem
Köp begagnat om du vill spara pengar. Om dessutom garanti för 1 eller 2 år finns med (+ kvitto förstås) så är det ju lugnt Sen kan ju skivorna också vara repade men det är ju bara att kolla innan.. Ett nytt Wii kostar runt 2000-2500:- idag tror jag (inte 100% säker )
Citera
2008-12-05, 21:06
Medlem
Kan ni rekommendera något grafikkort? Det jag vill ha är ett HD4870 1GB GDDR5. Någon som känner till något billigt sådant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in