Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-05, 11:37
Medlem
Finns det någon bra som rekommenderas? Mina behov är följande: Det måste vara enkelt att installera den Den ska stå vid modemet och försrja en stationär PC med Kabel, även försörja en annan PC också stationär med kabel, en Bärbar pc, som har inbyggt vet inget om produkten, min MacBook och en iBook. Vårat bredband pingar 10/5 ungefär. I nuläget körs allt via kabel direkt från modemet till "Dator 1" och med div andra lösningar :P

Rörig inledning jag vet men åter till frågan, jag hade tidigare en router från D-Link, men den gick sönder när vi uppgraderade hastigheten från 1/1 till 10/5 Så jag är inte så taggad att köpa en ny Router från just D-Link som ni kanske förstår.

Men annars är jag öppen för förslag området som det ska täckas med trådlös sändning är ca 100m2 i två plan. (Villa)
Citera
2008-12-05, 11:43
Medlem
ZyXEL NBG-334W
Citera
2008-12-05, 11:48
Medlem
swedools avatar
d-link ska man aldrig ha, det är bara SKIT!
Däremot linksys är ett bra märke som du kan satsa på tycker jag.
Citera
2008-12-05, 11:49
Medlem
swedools avatar
zyxel, enligt mina erfarenheter är också skit.
Citera
2008-12-05, 11:55
Medlem
Santa Clauss avatar
Tycker du borde satsa på D-link endå. Köp en med n-draft stöd, så har du 11 års garanti.

En DIR-655 skulle jag rekommendera för konsumenter i dagsläget.
Citera
2008-12-05, 11:58
Medlem
swedools avatar
D-link tycker då jag är skit. Dom går bara sönder och blir lätt överbelastade.

Varför inte satsa på en bra grej direkt? istället för att åka köpa ny stup i kvarten och in på lagning osv.
Citera
2008-12-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedool
zyxel, enligt mina erfarenheter är också skit.

ZyXEL har ungeför 400 % bättre reklamationsstatistik än D-Link. Köp aldrig D-Link. Köp gärna ZyXEL. Bra grejer till vettiga pengar.
Citera
2008-12-05, 12:17
Medlem
ni alla rekommenderar ju olika märken
Citera
2008-12-05, 12:21
Medlem
spiddeers avatar
kör själv en dlink dir-655 som funkar klockrent efter att man stänger av lite onödiga funktioner så som QoS t.e.x.
Citera
2008-12-05, 12:22
Medlem
swedools avatar
Ja jag märker det, men jag håller med kdf, zyxel är bättre än d-link då d-link är billigt skit bara..
Dock av EGNA erfarenheter tycker jag linksys är bäst. Då jag både haft d-link zyxel som gått sönder om vart annat.
Citera
2008-12-05, 12:40
Medlem
Santa Clauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
ni alla rekommenderar ju olika märken

Ja, SAAB eller Volvo.
Hur långt är ett rep?

Kdf ocd swedool verkar vara P14 fanboys som bara tänker på att få bra ping på CS...

Bra märken är D-link (med n-draft, inget annat), Zyxel, Linksys och vissa Netgear.

En bra och riktigt pålitlig router är Linksys WRT54GL, dock så är det lite slö när man har många samtidiga uppkopplingar.
En D-link DIR 655 (eller liknande bättre) är nog det som ger mest för pengarna under 4000 kr.
Citera
2008-12-05, 12:50
Medlem
swedools avatar
Jag är varken kille eller under 25 och spelar inte Counter Strike..

Hur som haver, WRT54GL denna har jag och den funkar, och jag vet inte om den blri slö med flera uppkopplingar, men du santa verkade veta det

Visst kan väl d-link vara värd dom pengarna som den kostar, MEN dom fungerar inge bra med flera datorer vad jag fått för mig ialla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in