Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-05, 13:00
Medlem
Jag har en Linksys WRT54GL Är helnöjd har inte krånglat en enda gång

Sen har jag installerat följande firmware och då blev mycket snabbare i menyerna och stabilare.

http://www.polarcloud.com/tomato
Citera
2008-12-05, 13:52
Medlem
kör en dlink DIR-655, fungerar klockrent med kabel/trådlösa datorer.
11-års garanti på produkten också.
Citera
2008-12-05, 13:55
Medlem
förövrigt så har DIR-655 vunnit över 25st tester.
http://www.dustinhome.se/pd_5010107104.aspx kundrecensionerna är kunder som köpt routern, 4,7/5 är inte så illa pinkat enligt mig. alltid kört dlink och jag är nöjd!
Citera
2008-12-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santa Claus
Ja, SAAB eller Volvo.
Hur långt är ett rep?

Kdf ocd swedool verkar vara P14 fanboys som bara tänker på att få bra ping på CS...

Bra märken är D-link (med n-draft, inget annat), Zyxel, Linksys och vissa Netgear.

En bra och riktigt pålitlig router är Linksys WRT54GL, dock så är det lite slö när man har många samtidiga uppkopplingar.
En D-link DIR 655 (eller liknande bättre) är nog det som ger mest för pengarna under 4000 kr.

Men hur? Kan den värkligen kosta mig 4 tusen jag hade tänkt mig samma pris fast en nolla mindre
Citera
2008-12-05, 21:20
Medlem
Man måste kunna sköta den från en annan dator dvs min goda kolega måste kunna återställa den eller fixa saker hemifrån sig. Minn gammla d-link router där gick det inte Model DI-524
Citera
2008-12-05, 21:27
Medlem
http://www.telia.se/privat/katalog/V...oduct@SE_TELIA

ZyXEL NBG-334W - trådlös bredbandsrouter
595 kr hos www.telia.se eller i närmaste Telia Butik och fungerar alldeles utmärkt. Jag spelar, surftar, tankar och kör VPN på min. Med mera. Lägg inte för mycket pengar på sånt här skit. Jag har dessutom jävligt god erfarenhet av ZyXELs produkter i allmänhet. De duger åt alla normala människor och driftsäkerheten är god, vilket jag tycker är viktigt. Fy fan säger jag för D-Links reklamationsstatistik.
Citera
2008-12-05, 21:34
Medlem
Santa Clauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kdf
Fy fan säger jag för D-Links reklamationsstatistik.

Nu har inte jag någon länk, men jag är ganska övertygad om att deras n-produkter ligger rätt lågt ner på listorna...
Citera
2008-12-05, 22:08
Medlem
Juni användare.s avatar
Dom som påstår att D-link är skit har oftast bara erfarenhet av D-links billighets routrar då väldigt många köpt just dom routrarna då dom är billigast på marknaden.
Som vanligt gäller regeln 'man får vad man betalar för' och därför har D-link fått dåligt rykte. Dom har dock bra routrar som alla andra tillverkare.
Citera
2008-12-06, 01:24
Medlem
Ratchers avatar
själv kör jag Dlink DI-724GU, haft den sedan 2006 har fungerat NONSTOP sedan dess förutom strömavbrott mm...

Kan inte påstå att det är en dålig produkt, däremot dom andra gamla D-link ska man ha respekt för 624 osv, det är SKRÄP om något...

http://www.dlink.com/products/?model=DI-724GU
Citera
2008-12-06, 01:43
Medlem
vet på ett ungfär vad du ska ha.
så gör en sökning på ciao.se så får du ett urval med priser och vad dom presterar.
själv rekomenderar jag trendnets grejer dom ligger väldigt bra i pris,
o grejerna håller vad dom lovar.
Citera
2008-12-06, 11:16
Medlem
Tack nnu vet jag nog vad jag ska ha. Det här med att man ska kunna sköta routern från en annan dator så man kan få suport utan att någon ska behöva åka hem till mig rent fysiskt., Hur ser man om det fungerar med routern om det inte finns nåt smart ska jag prata med min kolega efter helgen.
Citera
2008-12-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Tack nnu vet jag nog vad jag ska ha. Det här med att man ska kunna sköta routern från en annan dator så man kan få suport utan att någon ska behöva åka hem till mig rent fysiskt., Hur ser man om det fungerar med routern om det inte finns nåt smart ska jag prata med min kolega efter helgen.
Fungerar alldeles utmärkt med WRT-54Gl som går på kanske 550 kr! Byt ut operativsystemet på den dessutom så blir den ännu härligare!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in