Tja alla har köpt en bärbar idag har. Har en router hemma som jag fixxade den funkar på stationära datorn men inte på bärbaren jag hadde sparat några inställningar på bärbaren så nu går det inte att ansluta från bärbaren till routern det står bara De inställningar som har sparats på den här datorn för nätverket matchar inte nätverkets krav ? hur byter man inställningr på bärbaren ?
Jag kör Vista home premium på båda datorerna, men den ena är trådbunden. det är laptopen som jag behöver hjälp med för att jag får upp detta felmeddelande:
"De inställningar som har sparats på den här datorn för nätverket matchar inte nätverkets krav"
Senast redigerad av Katten^ 2008-12-07 kl. 21:21.
Låter som du slagit in fel nyckel för nätverket, prova högerklicka på nätverksikonen nere vid klockan och gå in på Nätverks och Delnings center --> Hantera Trådlösa nätverk.
Där ska du se ditt nätverks och kan då editera själva anslutnings inställningarna för det trådlösa som troligtvis innehåller fel wep/wpa/wpa2 nyckel.
Låter som du slagit in fel nyckel för nätverket, prova högerklicka på nätverksikonen nere vid klockan och gå in på Nätverks och Delnings center --> Hantera Trådlösa nätverk.
Där ska du se ditt nätverks och kan då editera själva anslutnings inställningarna för det trådlösa som troligtvis innehåller fel wep/wpa/wpa2 nyckel.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!