Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-09, 14:51
Medlem
Hehe fick bara en flummig idé som jag undrar om den är teoretiskt genomförbar. Om man mobiliserade människor runt om i t ex stockholm att ha samma namn och lösenord på sina trådlösa nätverk, skulle man då om man ingick i denna rörelse kunna ha lösenordsskyddad uppkoppling var man än befinner sig?
Citera
2008-12-09, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goopen
Hehe fick bara en flummig idé som jag undrar om den är teoretiskt genomförbar. Om man mobiliserade människor runt om i t ex stockholm att ha samma namn och lösenord på sina trådlösa nätverk, skulle man då om man ingick i denna rörelse kunna ha lösenordsskyddad uppkoppling var man än befinner sig?

Självklart. Men då skulle de flest nätverk vara sårbara mot MITM-attacker (dvs avlyssning av nätverkstrafik). En potentiell hacker skulle kunna använda ditt nätverk och göra olagliga handlingar. Folk vill ha lite avskildhet och säkerhet.

Din tanke funkar i den "perfekta världen".
Citera
2008-12-09, 15:58
Medlem
jeddes avatar
Och sen när ett gäng nätverk med samma namn sätts upp bredvid varandra så borkar det direkt. Blir ju ett helvete att ens försöka ha roaming(japp zz, i både lager 2 och 3). Skoj !
EDIT: Men du, Whippies finns ju?
Citera
2008-12-09, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goopen

Om du är intresserad av denna "jag ger dig så ger du mig-internet" idèn kan du kolla in Fonera projektet. Den följer precis den principen: Om du ger, får du.

/1337Granny
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in