2003-08-12, 23:28
Medlem
Zebbans avatar
Tja!

fick idag med posten att jag kunde få BBB (BredBandsBolaget)
sen när man ringer och ska beställa på vårt nr så ligger det inte på huvudväxel hos telia lr nåt sånt nån som vet hur man ska göra ??! / Zebban
Citera
2003-08-13, 08:45
Medlem
nån som vet hur man ska göra ??!
Det borde väl rimligen BBBs kundtjänst kunna hjälpa dig med?
Citera
2003-08-13, 10:15
Medlem
Zebbans avatar
har ring dom men dom sa att jag skulle ringa telia har inte hunnit gjort det än så jag tänkte om nån kanske hade nåt annat tips lr nåt!
Citera
2003-08-13, 13:12
Medlem
Harry_s avatar
Re: BBB

Citat:
Ursprungligen postat av Zebban
Tja!

sen när man ringer och ska beställa på vårt nr så ligger det inte på huvudväxel hos telia lr nåt sånt nån som vet hur man ska göra ??! / Zebban

är BBB genom telejacket du menar?

polaren fick oxå brev om att han kunde beställa sen när han ringde sa dom att han inte kunde
dom delar bara ut reklam i de postnr. område men det är inte säkert att alla kan få det
så ditt tel.nr o postnr. ska vara i samma tele.central

jag beställde början av juni o väntar fortfarande dom lova mig upp till 8Mbits ner & 1Mbits upp jag bodde 2km från deras central
jag blir bara glad om jag får halva hastigheten har nu comhem 1Mbits men brukar ligga runt 600 -700Kbits
Citera
2003-08-13, 14:00
Medlem
Citat:
har ring dom men dom sa att jag skulle ringa telia har inte hunnit gjort det än så jag tänkte om nån kanske hade nåt annat tips lr nåt!

Telia lär inte ha något med din BBB lina att göra då de är konkurrenter.
Låter väldigt dumt med andra ord, ring BBB igen och hör efter.
Citera
2003-08-13, 17:44
Medlem
Zebbans avatar
dom säger nej det går ej att göra och massa skit då sa jag då vill jag säga upp mitt abonemang och få ett nåt då sa dom massa annat skit !! men jag lovar om det hade vart telias internet jag inte kunde få då skulel det funka direkt !! :evil:
Citera
2003-08-13, 22:26
Medlem
Liftarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonata_Lead
Telia lär inte ha något med din BBB lina att göra då de är konkurrenter.
Låter väldigt dumt med andra ord, ring BBB igen och hör efter.

Telia levererar numera också DSL-tjänster och är därigenom i allra högsta grad beroende av hur Telia drar sladdarna (den berömda "sista kilometern" du vet).

Citera
2003-08-13, 23:33
Medlem
för att man ska kunna använda någon form av DSL anslutning på en understationen måste Skanova in å pilla i stationen. Detta gör dom bara om det finns tillräckligt många intressenter i området. Gäller iaf för ADSL anslutningarna, men vet inte hur det är med VDSL om det går även där.

du kan ju alltid testa att fråga BBB om de kan genomföra en anslutning om det finns tillräckligt många intresserade i området.
Citera
2003-08-14, 00:04
Medlem
Zebbans avatar
en anslutnign låter bra men kostarr det inte lite väl mycket bara för mig?!
Citera
2003-08-14, 03:54
Medlem
Harry_s avatar
Re: BBB

Citat:
Tja!

tja
fick oxå reklam från dom idag posten kom ganska sent typ vid 15
det sjuka är att jag har ju redan beställt från dom gjorde jag redan i juni
undrar om dom vet att jag har gjort det efter som jag fick ju oxå reklam
Citera
2003-08-14, 10:53
Medlem
BBB verkar ha jävligt usel kundhantering, även om tjänsterna fungerar bra.

Jag fick erbjudande om ip-telefoni, adresserad reklam om att det skulle fungera hos mig. Ringde och anmälde mig direkt, men då svarade de att det inte gick i mitt område, de måste byta en del linor först och hade ingen aning om det skulle bli klart om en vecka eller om ett halvår. Men jag anmälde mig i alla fall, så skulle de höra av sig när det fungerade.

En vecka senare ringde en tjej från BBB och erbjöd mig IP-telefoni. Jag svarade att jag redan hade anmält mig men att jag inte kunde få tjänsten då. Hon var helt oförstående och sa att det inte vara några problem i mitt område. Och hon kunde inte se att jag hade anmält mig en gång. Så jag fick anmäla mig igen...

Nu fungerar allt som det ska, men jag misstänker att de tappar ett antal kunder genom att göra reklam för tjänster de inte kan ge en, och inte har någon som helst koll på var det fungerar och vem som är kund...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in