Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-11, 17:42
Medlem
Bajsfacistens avatar
För några år sedan så rapporterades det att ett tamsvin sugga (Sus scrofa) och en hjortsvinsgalt (Babyrousa celebensis) hade fått avkomma i Köpenhamns Zoo, trots att de är ganska avlägsna släktingar. Forskarna trodde att möjligheten att såpass avlägsna släktingar var omöjlig. Så hur är det möjligt. Är det ett genuint osannolik händelse eller är det så simpelt att de egentligen är mycket närmare släkt vad vad man tidigare trott.
Citera
2008-12-11, 18:00
Medlem
KlausDaimlers avatar
Och kanske kan människor få avkomma tillsammans med dvärgschimpansen. Vi är 97% genetiskt lika
Citera
2008-12-11, 18:06
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausDaimler
Och kanske kan människor få avkomma tillsammans med dvärgschimpansen. Vi är 97% genetiskt lika

Ge inte upp!

Man undrar ju om det sker forskning där man göra dessa försök i större skala, då så här olika djur sällan stöter på varandra på naturlig väg och idkar samlag.
Avlingsförsöken med mamutar i Kina tyckte jag lät intressant, men jag vet inte vad som blev av den.
Skulle de inte ta gener från frysta mamutar och försöka utveckla detta i en elefants livmoder? Det kanske var ett kortlivat försök men det lät ganska häftigt.
Citera
2008-12-11, 18:19
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsen
Ge inte upp!

Man undrar ju om det sker forskning där man göra dessa försök i större skala, då så här olika djur sällan stöter på varandra på naturlig väg och idkar samlag.
Avlingsförsöken med mamutar i Kina tyckte jag lät intressant, men jag vet inte vad som blev av den.
Skulle de inte ta gener från frysta mamutar och försöka utveckla detta i en elefants livmoder? Det kanske var ett kortlivat försök men det lät ganska häftigt.

Det har aldrig förekommit några avelsförsök på mammut i Kina, då kräver man en mammut. Mammuten är utdöd. I Japan var det en genetisk forskare som löst nämde denna möjlighet om man kunde får tag i fruset mammutmaterial och föra in mammut gener i afrikanska ägg, då rör det sig om en GMO och inte någon avel. Några försökt har inte gjorts.

Det är inte det tråden handlar om.
Citera
2008-12-11, 18:49
Medlem
Vilsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Det har aldrig förekommit några avelsförsök på mammut i Kina, då kräver man en mammut. Mammuten är utdöd. I Japan var det en genetisk forskare som löst nämde denna möjlighet om man kunde får tag i fruset mammutmaterial och föra in mammut gener i afrikanska ägg, då rör det sig om en GMO och inte någon avel. Några försökt har inte gjorts.

Det är inte det tråden handlar om.

Om man inte får sväva ut med dumma OT kommentarer blir din tråd ganska så jävla tråkig.
På tal om det så såg jag nyligen en tamsvinsgalt som penetrerade en vit kvinna i fruktsam ålder på nån random videosite, dock har jag inte hört om det resulterade i graviditet eller ej.
Citera
2008-12-11, 22:16
Medlem
Jomazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausDaimler

Siffrar varierar mellan 98.4 och runt 90% beroende på hur man räknar, så jag hade nog tagit det med en stor nya salt.

Att apor har 48 kromosomer skulle troligen göra en korsning omöjlig.
Citera
2008-12-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomazi
Siffrar varierar mellan 98.4 och runt 90% beroende på hur man räknar, så jag hade nog tagit det med en stor nya salt.

Att apor har 48 kromosomer skulle troligen göra en korsning omöjlig.

En schimpans och en person med downs syndrom då, då skiljer det bara en liten kromosom.
Citera
2008-12-11, 23:37
Medlem
Strawliess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achivai
En schimpans och en person med downs syndrom då, då skiljer det bara en liten kromosom.

Om två personer med Downs syndrom får barn, då finns det kanske en liten risk att det blir en dvärgschimpans?

En fråga angående svinen: Är det verkligen så att de är så väldigt olika? Tamsvinet har ju undergått massiv artificiell utveckling sedan människan påverkat dess miljö.

Intressant dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in