Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-12, 13:46
Medlem
InteLagoms avatar
Min r som fljande:
SNES
PS1
Dreamcast
PS2 (sld)
XBOX
WII
XBOX360

Inte myket att skryta med men endel kul har man iallafall haft med skiten.
Citera
2008-12-12, 13:48
Medlem
talip_ks avatar
Atari St
Sega Master
PS2 (skrotad)

Kul trd
Citera
2008-12-12, 13:54
Medlem
z0xs avatar
Kommer inte denna trd klassas som en listtrd och lsas?

Iaf:

C64
Sega master system
PSone
PS2
X360

SMS hll lnge fr min del
Citera
2008-12-12, 13:58
Medlem
Pallemans avatar
Nintendo 64 - Fick den av mina pron i julklapp som liten parvel. Var ungefr lika lycklig som denna unge. Lirade fr det mesta Zelda - Ocarina of Time. Grymt spel!
Xbox 360 - Infrskaffades fr drygt ett r sen i ett enda syfte, att lira Skate. Och det spelet har suttit i lsaren sen dess. Snart kommer dock Skate 2 att f hoppa in istllet.

..Trdens trkigaste evolution?

Edit: La till lite mer information efter mods inlgg.
Senast redigerad av Palleman 2008-12-12 kl. 14:42.
Citera
2008-12-12, 14:07
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Sega Megadrive
Nintendo 64
Gameboy Color
Gameboy Advance
Nintendo DS Lite
Citera
2008-12-12, 14:09
Medlem
OnkelMorras avatar
Amiga 500
PS1 (trasig)
Dreamcast
PS2
Gamecube
PS3

Lista baserad p nr jag kpte konsolerna.
Citera
2008-12-12, 14:13
Medlem
InteLagoms avatar
Jag hoppas inte det den inte lses.
Jag kan ju sga att min favorit r xbox360 eller playstation 1
Citera
2008-12-12, 14:31
Moderator
MondoBizarros avatar
Inte mycket diskussionsvrde direkt...men trden fr en chans om ni p ngot vis kan motivera era svar.
Bertta varfr ni gjorde de val ni gjorde s kan det kanske bli en intressant trd, som det r nu r den millimetrar frn att lsas.

/Mod
Citera
2008-12-12, 14:39
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Nintendo 64
Xbox 360

..Trdens trkigaste evolution?

Mhnda, men det var ju ett ganska stort steg iaf .

Min frsta konsol var ett SuperNintendo dr de klassiska mario, zelda och Donkey Kong blev spelad. D Donkey Kong country var mitt favoritspel blev det sjlvklart att infrskaffa sig Nintendo 64 dr det frsta och bsta spelet jag infrskaffade mig var Donkey Kong 64. Efter det var det playstation 2 och drefter brjade jag g ver till datorspelande dr jag r fast sedan dess.
Citera
2008-12-12, 14:52
Medlem
JazzIsNotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzIsNotDead
Sega Megadrive
Nintendo 64
Gameboy Color
Gameboy Advance
Nintendo DS Lite

Sega Megadrive - Den frsta konsolen som jag och min lillebror gde, mamma och pappa kpte den begagnad frn nn kille. lskvrd konsol med bra spel som Sonic the Hedgehog 2 och Streets of Rage.

Nintendo 64 - Minns nr jag spelade Super Mario 64 fr frsta gngen, vilket gldjerus som genomfor kroppen. Mario i tre dimensioner! Wow! Det var hr Nintendo-krleken brjade.

Gameboy Color - Pokmon-hysterin hade slagit ner nr jag var 11-12 r och naturligtvis skaffade jag en Gameboy Color fr att kunna spela dessa underbara ventyr. Alla spelade det! Helt galet!

Gameboy Advance - Krleken till Nintendo och brbart spelande var ftt och nr ett nytt spel i Metroid-serien slpptes till GBA s var jag fast. Fr evigt.

Nintendo DS Lite - Jag var till en brjan skeptisk till DS, men det gllde den frsta, klumpiga modellen, som jag nstan avskydde nr jag fick provspela hos en kompis. Sedan kom Lite-versionen och ven mngder med bra spel, t.ex. New Super Mario Bros, s ja... nnu en krlek var fdd.
Citera
2008-12-12, 14:53
Bannlyst
Nitendo 64--fick jag nr jag var vldigt liten, s jag bet snder sladden till dosan.
Super Nitendo--fick jag lite senare i julklapp
PS1--bt jag bort mot ett nitendo 64
PS2--kpte jag begangnat som dock gick snder, s jag kpte ett nytt mini.
PS3--kpte jag nytt som jag bara anvnder fr GTA IV
Senast redigerad av ChinaLover 2008-12-12 kl. 14:56.
Citera
2008-12-12, 15:03
Medlem
InteLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Inte mycket diskussionsvrde direkt...men trden fr en chans om ni p ngot vis kan motivera era svar.
Bertta varfr ni gjorde de val ni gjorde s kan det kanske bli en intressant trd, som det r nu r den millimetrar frn att lsas.

/Mod

Frsta konsolen fr mig var ett super nintendo. Det hela brjade nr jag var nere p kanariearna. Vi husade p ngot sunkigt hotel dr med min familj, d vi var nere p stranden en dag smg sig ngra tjuvar in och stal en massa skit inklusive min gameboy. Blev s ledsen att jag inte kunde sova den natten. D vi vll kom hem till Sverige igen damp frskringspengarna ner och min mor och jag var ivg till ngon leksaksaffr fr att inhandla en ny gameboy. De var dock slut och en frsljare lyckades vertyga att det nya SNES var ngot att satsa p, s sjlvklart blev det en. Nr jag vll kom hem var jag riktigt hispig och sprang omkring med SNESet i min famn dock lyckades jag snubbla till p en en strumpa eller toapapper eller ngot och fll och sjlvklart krashade SNESet. Var bara att ringa frskringsbolaget igen (fick en utskllning av morsan). Ngra veckor senare stod det dock dr under tven och jag spelade Super Mario Allstars fr fulla muggar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in