Om jag ven fr rkna in rena speldatorer s ser min resa ut s hr:
Atari ST - gdes av min bror, men fick spela en del p den jag med.
Amiga 500 - Samma sak hr, inte min egen, men fick spela en del p den. Turrican II, Super Frog, Nitro, Populous 2, Mega-Lo-Mania, Rodland, Pinball Dreams/Fantasies/Illusions var ngra av favoriterna hr.
Commodore 64 - Brorsan skaffade denna efter att han slt sin Amiga, men ven om det vl var en nedgradering rent tekniskt fanns det gott om roliga spel till den. Winter Games, Draconus, Last Ninja, Scumball r ngra spel jag har goda minnen av.
Super Nintendo - Fick i julklapp, tror det var samma r som den slpptes i Sverige, s 1992? Frsta riktiga egna spelkonsollen, och frmodligen den som jag gnat flest timmar t att spela. Link to the Past, Turtles in Time, Rock n Roll Racing, diverse NHL- och FIFA-spel, Sensible Soccer, Goof Troop, Super Mario World, Super Mario All-Stars, Shadowrun, fanns ju hur mycket kul som helst till SNES.
Playstation 3 - Efter min SNES drjde det mnga r innan det blev dags fr nsta spelkonsoll. Den slpptes vl i Sverige i mars 2007, och jag skaffade den inte frrn den redan funnits ngra r, s kanske runt 2010 eller s? Favoritspelen hr var Final Fantasy XIII, Gran Turismo och NHL. ngrar nstan att jag slde den.
Wii U - Minns inte nr jag kpte Wii U, men den hade funnits p marknaden i ngra r vid det laget. Favoritspelen var mestadels Nintendo-titlar som Super Mario 3D World, Mario Party, Mario Kart, Donkey Kong Country Tropical Freeze, men ven exempelvis Xenoblade Chronicles X.
Switch - Hsten 2020 slde jag mitt Wii U och kpte istllet ett Switch, som jag anvnder n idag. Har inga planer p att skaffa nt nytt p ngra r, ven om den frsts tekniskt r underlgsen Playstation och Xbox.