Citat:
Ursprungligen postat av birdnose
Min kompis var tvungen att bo på Malta i tror det var 2 år med kundtjänstjobb och sedan 1 år som bookie på kontoret,men sedan kunde han vara lite mer fri med val av arbetsplats.
Men hur fick han exakt chansen? Jag är själv inte alls intresserad av att ha ett sådant jobb, men jag är intresserad av hur man får det. Tar dom valfri person på supporten och säger "du får chansen". Sen får dom sätta odds på några matcher. Går det bra får dom fortsätta. Eller hur funkar det?
Hur många matcher har dom på sig innan företaget måste gått plus på bookiens matcher?
Dom kan ju inte ha en bookie där dom backar konstant på hans odds iaf. Hur vet man att någon är bra/dåligt på detta, och inte har tur/otur? Hur många matcher krävs?
Citat:
Ursprungligen postat av Naning
Känns ju annars som att en bra odds-sättare bör tjäna bättre som "frilansare" på betfair än hos exempelvis Bet365.
Precis min tanke. Dom som jobbar som sånthär måste ju se till att företaget tjänar pengar (sett över lång tid såklart) på en bookies spel. Annars lär man ju inte få behålla jobbet. Detta borde bidraga till att eftersom dom är rätt säkra på oddsen så borde dom kunna leta högre odds, och automatiskt tjäna på detta. Iofs kanske man både kan jobba som bookie och sen spela bredvid. Dubbla inkomster ju...