Citat:
Ursprungligen postat av
4pmovement
Tittar folk egentligen på det? Är det inte nåt som man bara sätter på och sen 5 minuter senare så tappar dagens barn intresset och sysselsätter sig med nåt annat, typ pillar på mobilerna, kollar på youtube osv?
Dessa gamla filmer har överlevt sig själva.
Det är människorna över 40 år som kan se detta som en tradition, alla andra skiter fullständigt i Kalle anka då de är uppväxta med tecknat hela dagar om de nu ville.
Jag är över 50 och skiter också i Kalle
men enligt andra i släkten så måste man ha TV:n igång just då men ingen tittar och man pillar istället på telefonen.
Tycker absolut vi kan skippa dessa traditioner på TV och spara dessa pengar till något annat. köp in lite bra filmer istället. Många säger att TV:n räddar många pensionärer när det är jul och de sitter ensamma efter ett kort besök av barn och barnbarn innan alla ska iväg på annat, men är det då inte trevligare att se något man inte sett istället för att matas med samma skit varje år. Astrids jul har jag aldrig sett och inte heller kan du vissla johanna såde kan jag vara utan båda två också.
Hade tyckt det varit värre om Karl-Bertil slutade sändas men kan klara mig även utan det.