Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-14, 17:16
Moderator
Popesizes avatar
Fick mitt exemplar av Ragnarrk idag. Komplett med bisarrt signaturnskeml, samt ven evighetsalmanackan som visar veckodagarna istllet fr datum. Slunda kan man anvnda den nr som.

Det tog sin tid. Den hr gngen tror jag att tecknarjveln tog sig lite vatten ver huvudet. Tre olika Kickstarterkampanjer samtidigt (Ragnarrk, Almanacka och Frogwhack), samtidigt som halva vrldens olika logistikkedjor r uppfuckade pga pandemin och alla dess restriktioner. Samtidigt som han vill signera allt efter bisarra nskeml.

Han vill mycket och vl. Men nu blev det kanske lite fr mycket. Fr hoppas att han lugnar sig nu ett litet tag till innan nsta kampanj drar igng. Men knner jag honom rtt (om n ej personligen), s r han nog nu redan i full planering fr nsta samlingsalbum.
Citera
2022-03-15, 00:05
Medlem
Han ska vl dra igng ntt konstigt kryptoprojekt ocks. Tyvrr.
Citera
2022-03-15, 00:40
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Han ska vl dra igng ntt konstigt kryptoprojekt ocks. Tyvrr.
Ja, jag har fr mig att han har nmnt ngot om NFT'er. Men jag frstod det som att det var i och med ngon kampanj av insamling fr Ukraina, mer n att frska sl sig in p det. Allts tror jag inte riktigt att det r hans id.
Det r klart. Lyckas han och det gr ver frvntan, tvivlar jag inte p att han gr ett nytt frsk. Darnell har alltid frskt hnga med i tekniken.
Citera
2022-03-15, 16:16
Medlem
Han skrev om det redan innan Ukraina s jag tror det r ngot stort projekt han ska ge sig in i
https://www.kickstarter.com/projects.../posts/3433398
Citera
2022-07-09, 18:44
Moderator
Popesizes avatar
Sjunde samlingsalbumet i fejklder Antisepticum sjsattes idag p Kickstarter.
http://kck.st/3yTuknO

266.000 r mlet och det r tre veckor den ligger ute.

Han har redan ftt ihop lite via sin "Swishstarter" (Swisha pengarna direkt till honom i ett stt att frska komma runt Kickens avgifter), drav troligen den mindre summan och tiden.
Citera
2022-07-25, 06:41
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hnger inte med riktigt i svngarna (Darnell fr in pengar via kickstarter samt prenumerationer?) men skulle ni sga att Darnell klarar bde det ekonomiska och konstnrliga med Herman Hedning anno 2020-tal?

Han r vl 50 bast nnting? Kommer han kra serien tills det r dags fr pension om 15-20 r eller s? Eller r det ett luftslott som sakta pyser ut till en punka?

Personligen vill jag se honom som huvudtecknare av 91:an, men men
Citera
2022-07-25, 09:50
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hnger inte med riktigt i svngarna (Darnell fr in pengar via kickstarter samt prenumerationer?) men skulle ni sga att Darnell klarar bde det ekonomiska och konstnrliga med Herman Hedning anno 2020-tal?

Han r vl 50 bast nnting? Kommer han kra serien tills det r dags fr pension om 15-20 r eller s? Eller r det ett luftslott som sakta pyser ut till en punka?

En kickstart fr ett seriealbum p han och Patrik Norrmans gemensamma seie James Hund r p gng s verkar g ganska bra.
Citera
2022-07-25, 15:13
Medlem
Citat:

Darnells personliga ekonomi har vi ju ingen insikt i. Han kan ju ha investerat i aktier eller vad som helst och lever p rntor och de pengar han fr in p serierna, typ.
Konstnrligt r det ju en ren bedmningssport... Man fr lsa ett album och se om man tycker att det hller fortfarande. Karln har onekligen en sprudlande fantasi och det finurliga och tilltalande galna med HH r att det r ett format som gr att variera frhllandevis mycket. Darnell blandar ju friskt in ungefr vad som helst som egentligen inte finns i "riktig" stenldersmilj. Datorer, dinosaurier, motorfordon, djvulen, utomjordingar, osv osv osv i all ondlighet.
Citera
2022-07-25, 15:19
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
En kickstart fr ett seriealbum p han och Patrik Norrmans gemensamma seie James Hund r p gng s verkar g ganska bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Darnells personliga ekonomi har vi ju ingen insikt i. Han kan ju ha investerat i aktier eller vad som helst och lever p rntor och de pengar han fr in p serierna, typ.
Konstnrligt r det ju en ren bedmningssport... Man fr lsa ett album och se om man tycker att det hller fortfarande. Karln har onekligen en sprudlande fantasi och det finurliga och tilltalande galna med HH r att det r ett format som gr att variera frhllandevis mycket. Darnell blandar ju friskt in ungefr vad som helst som egentligen inte finns i "riktig" stenldersmilj. Datorer, dinosaurier, motorfordon, djvulen, utomjordingar, osv osv osv i all ondlighet.

Tack, tnkte mest om han kunde frsrja sig som serietecknare helt enkelt. Och det verkar han ju.

James Hund allts r det ens en halvbra serie? Knns som den kunde begravits p 90-talet och lmnats drhn. Men men, det r vl freml fr en annan trd.
Citera
2022-07-25, 15:27
Medlem
Citat:
James Hund allts r det ens en halvbra serie? Knns som den kunde begravits p 90-talet och lmnats drhn. Men men, det r vl freml fr en annan trd.

James Hund var (IMHO, men, som sagt, bedmningssport... ) en jvligt bra serie p den tiden det begav sig. Har nstan fr mig att det r just den serie flest fans har tjatat om att han ska ta upp igen. Vilket nu verkar ha gett resultat ocks, men du kanske r ngot p spret att han knner att han behver vidga sin ekonomiska bas och mjlighet att frsrja sig till att omfatta ven James Hund.
Citera
2022-07-25, 17:41
Medlem
knight1056s avatar
Citat:

Kickstarter-pengarna gr vl direkt in i tryck av bcker s det r ju inget han lever p. Men ja, det verkar ju g runt. Han gr ju ocks teckningar som han sljer p Tradera. Han skrev i ett mejl efter nedlggningen frn Egmont om att det skulle bli mer jobb men mycket mer kul. Vill minnas att han nmnde en upplaga p HH p 5000 ex. Sedan kanske han har extra gig vid sidan av dr han ritar ngon reklampryl och tar in en bunt pengar fr att hlla skeppet flytande.
Citera
2022-07-25, 22:37
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
Kickstarter-pengarna gr vl direkt in i tryck av bcker s det r ju inget han lever p. Men ja, det verkar ju g runt. Han gr ju ocks teckningar som han sljer p Tradera. Han skrev i ett mejl efter nedlggningen frn Egmont om att det skulle bli mer jobb men mycket mer kul. Vill minnas att han nmnde en upplaga p HH p 5000 ex. Sedan kanske han har extra gig vid sidan av dr han ritar ngon reklampryl och tar in en bunt pengar fr att hlla skeppet flytande.

r upplagan verkligen bara p 5000ex? Knns lite lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in