Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-28, 19:37
Medlem
Problemet i tidningen fr min del r biserierna som har varit ŕunder all kritik. Slutade kpa tidningen nr A.M.O.K. och Rock Manlyfist brjade ta upp allt mer sidor i tidningen.
Citera
2018-11-28, 21:16
Citat:
Ursprungligen postat av BKS94
Problemet i tidningen fr min del r biserierna som har varit ŕunder all kritik. Slutade kpa tidningen nr A.M.O.K. och Rock Manlyfist brjade ta upp allt mer sidor i tidningen.

Hller helt och hllet med, de r olsbara i mitt tycke. Nr tidningen var ny s var det bra bi-serier, ibland minst lika bra som Herman sjlv.
Citera
2018-11-28, 21:47
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BKS94

Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Hller helt och hllet med, de r olsbara i mitt tycke. Nr tidningen var ny s var det bra bi-serier, ibland minst lika bra som Herman sjlv.
Ja... Biserierna kan vara vldigt blandade. A.M.O.K. har jag aldrig riktigt fastnat fr. Fr mycket pratbubblor... Rock Manlyfist gillade jag till en brjan. Det var en kul spoof p 80-talsaction. Men man kanske skulle kunnat ha varvat det med t.ex De ventyrslystna karlakarlarna, fr att f lite omvxling. Det r klart att skall man hitta en "monster of the week" s blir det lite knepigt att komma p ventyren. Ett strre Arc eller kanske mer sammanhngande historia/motstndare skulle nog hjlpa serien lite. Konceptet r kul.
Tror att bda serierna har hngt med i dryga 5 r som biserier.

Jag gillade speciellt nr Darnell, Granberg och Norrman hade mer eller mindre samma tema p sina serier. T.ex Norge, hattar eller vatten. ven om jag frstr att det kan bli svrt att spna ihop iderna p det sttet.

Annars s kan jag ibland sakna Ragnark av Boulet.
Citera
2018-11-29, 13:27
Moderator
Popesizes avatar
Det verkar som om det r vikande frsljningssiffror som fr Egmont att lgga ned Herman Hedning.
toppen lg runt 2005 med 25000 slda ex per nummer. Den senaste tiden har den legat p knappt 5-6000 om jag fattade rtt.
Citera
2018-11-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Det verkar som om det r vikande frsljningssiffror som fr Egmont att lgga ned Herman Hedning.
toppen lg runt 2005 med 25000 slda ex per nummer. Den senaste tiden har den legat p knappt 5-6000 om jag fattade rtt.
Inte s konstigt. Det var mnga r sedan jag sg HH i tidningstllet i affrn. Inte mnga som kan spontankpa tidningen d inte.
Citera
2018-11-29, 21:38
Medlem
Citat:

Som frortssatanisterna och Fingal och hans finne? Njae. N, Rock Manlyfist gillar jag och AMOK r hyfsad, men bsta biserierna var nog Bacon & Egg och Illustrerad Jvelskap.
Citera
2018-11-29, 23:52
Citat:
Ursprungligen postat av IYKK
Som frortssatanisterna och Fingal och hans finne? Njae. N, Rock Manlyfist gillar jag och AMOK r hyfsad, men bsta biserierna var nog Bacon & Egg och Illustrerad Jvelskap.

Frortssatanisterna kunde vara smkul, samma ska med rikshospitalet.. eller den gick kanske i pondus? Hade grna sett Bacon & Egg som bi-serie i varje nummer.
Citera
2018-11-30, 10:20
Medlem
Citat:
Frortssatanisterna kunde vara smkul, samma ska med rikshospitalet.. eller den gick kanske i pondus? Hade grna sett Bacon & Egg som bi-serie i varje nummer.
Jo, rikshospitalet gick ocks i Herman. Visst, den och frortssatanisterna kunde vara roliga, men rtt sllan.

Vi r verens om Bacon & Egg iallafall. Norrman borde gra som Darnell och kickstarta samlingsutgvor.
Citera
2018-12-01, 00:16
Citat:
Ursprungligen postat av IYKK
Jo, rikshospitalet gick ocks i Herman. Visst, den och frortssatanisterna kunde vara roliga, men rtt sllan.

Vi r verens om Bacon & Egg iallafall. Norrman borde gra som Darnell och kickstarta samlingsutgvor.

Ja. Bacon & Egg "I sjlva verket" finns ju, men innehller bara ett lite axplock frn olika perioder av hans skapande, dessutom har den nu ganska mnga r p nacken.
Fr en tid sedan sg jag en Bacon & Egg tidning p engelska.. men den innehll enbart Bacon & Egg och ftal avsnitt i en vldigt tunn tidning. Troligen ngon engngsproduktion, inte ngot som slppts i vanliga butiker.
Citera
2018-12-03, 14:21
Medlem
Bacon & Egg kunde vara s surrealistiskt till och frn. lskade Herman Hedning som knatte och Bacon & Egg kunde jag lsa samma serie flera gnger utan att fatta vad den handlade om. Frmodligen bttre fr en vuxnare publik!

Minns tydligt en serie i Bacon & Egg "klantikrist" vilken handlade om att en person alltid var klantig, och denna klantighet frdes ver frn en person till en annan genom "kull". Detta frklarades i Serien av ens skggig snubbe ovanp en bergtopp som genom sin tinnitus kunde koppla upp sig p ntet. Hur fan kom man ens p ett snt tema??
Citera
2018-12-06, 07:37
Medlem
Kongruensbojds avatar
Mtte inte Darnell lgga pennan p hyllan. Honom och hans serier vill man lsa s lnge som det r mjligt.

Trist nd. Men serietidningsdden hmtar alla frr eller senare.
Citera
2018-12-06, 08:06
Bannlyst
meddelades i gr p tv , att kommande nummer av hedningen blir det sista .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in