Citat:
Ursprungligen postat av ledigtnamn
Haha! Precis det här har jag varit med om!
Nu kommer jag förmodligen att få en del skit för att jag är omanlig, men, jag gillar när andra människor trivs. Jag tycker det är gött att få vara en schysst lirare, jag gillar att lyfta andra människor, jag otrivs som skam när folk vill bli satta på plats eller tryckas ned.
I alla fall. Den här "polaren" höll på så som du beskriver. Kunde vara nedlåtande. Plockade billiga poäng för att få andra att skratta. Och andra gillade det mycket.
Jag bad honom sluta. Då sade han, "Jag måste ju få vara den jag är, och bete mig så som jag vill. Du kan ju inte bestämma över mig. Dessutom kan du själv välja hur du vill reagera."
Då tänkte jag allra först att ja, det kan jag ju. Och så försökte jag styra snyggt, stå ut och hålla tillbaka. Fram tills den dagen jag tröttnade. Från den dagen gick jag in i möten med honom med inställningen "om han gör som han vill, då gör jag som jag vill".
Då jävlar åkte han på det. Jag var sjukt otrevlig mot honom. Ibland ignorerade jag honom. Jag har egentligen aldrig varit det mot någon, någonsin, för jag har aldrig velat. Men här, jag tog det precis så långt som jag kunde. Och det var stundtals lite roligt. Att få lägga huvudet på sned, plocka fram hånleendet och bara njuta av att lugnt, sansat och långsamt trycka ner honom i skiten.
Han gav sig direkt. Det förvånade mig. Från den stunden jag började trycka, lät han sig bli nedtryckt. Till slut tröttnade jag på att trycka ner honom och körde mitt eget race, helt på mina villkor, hela tiden, utan att ta hänsyn till honom. Då tappade han allt värde för mig.
Idag känner jag att jag inte kan ha varken honom eller andra människor som är som han är till någonting.
Så jag säger såhär: Dumpa polaren. Han är osäker och otäck. Skit i honom, och häng med vettiga människor istället. De är få, men de finns.
Vet du vad jag tror skulle hända om jag gjorde det samma tillbaka? Jag skulle få alla mot mig för av någon anledning så får jag aldrig stöd eller hjälp av andra, men det brukar han få ganska ofta. Jag är väll den där typen som försöker ta allt som en man och klara upp det på egen hand, men den här snubben vill bara ha all uppmärksamhet. När en tjej han gillade nobbade honom, ja då fick alla sitta hela kvällar och lyssna på hur fruktansvärt det där var och hur synd det var om honom. När en tjej gjorde slut med mig, ja då ville jag helst hålla tyst om det och helst inte prata om det så jag har ju valt att det ska vara så själv lite också.
Men iaf så kommer det antagligen bli så att han går runt och säger till alla vilket ärkesvin jag är och jag får gå med påse över huvudet hela tiden om jag nu skulle börja ignorera honom. Tyvärr så är livet så pass orättvist ibland. Det hände en polare till oss båda förut, han höll på att trakasera honom och han sa tillslut ifrån och då var det han som var ett ärkesvin tydligen.
Jag ser bara 2 möjligheter.
1. Bara tänka på att det är han som har hävdelsebegär och det är han det är fel på.
2. Bli riktigt jävla förbannad och skrämma skiten ur han så han fattar att han kan väcka upp ett monster tillslut.