• 1
  • 2
2008-12-27, 15:04
Medlem
feed-mes avatar
Jag har en gammal barndomskompis som är jävligt kul att snacka med och han är riktigt trevlig, när han och jag är själva.
Men när det kommer antingen nya personer eller om fler är med så brukar han vara rent utsagt förjävlig mot mig. Han sitter och trakaserar mig och folk runtomkring verkar tycka han är rolig.
Nu är det så att jag är ganska tolerant och kan bjuda honom på detta till en viss del, men nu börjar mitt tålamod ta slut. Har sagt till han innan att han ska sluta upp med det men det gjorde bara saken värre.
Dessutom så är det faktiskt så att jag inte är ensam om att tycka detta, för jag har en kompis som jobbar i en butik och han har sagt till mig att han inte gillar denna person så mycket eftersom att han måste hävda sig på andras bekostnad.
Innan jag frågar vad man gör så kan jag väll nämna att han alltid varit extremt bortskämd utav sina föräldrar och det har antagligen gjort att han vill vara i centrum hela tiden. Han tar extremt illa upp om jag inte skulle ringa honom fast jag sagt det. Ibland brukar jag skoja om honom men då efter ett tag brukar han bli sur och säga att ingen tycker jag är rolig etc.
Vad gör man åt en polare som har ett sådant betéende?
Citera
2008-12-27, 15:10
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Undviker?
Citera
2008-12-27, 15:13
Medlem
Baseballbats avatar
Citat:
Jag har en gammal barndomskompis som är jävligt kul att snacka med och han är riktigt trevlig, när han och jag är själva.
Men när det kommer antingen nya personer eller om fler är med så brukar han vara rent utsagt förjävlig mot mig. Han sitter och trakaserar mig och folk runtomkring verkar tycka han är rolig.
Nu är det så att jag är ganska tolerant och kan bjuda honom på detta till en viss del, men nu börjar mitt tålamod ta slut. Har sagt till han innan att han ska sluta upp med det men det gjorde bara saken värre.
Dessutom så är det faktiskt så att jag inte är ensam om att tycka detta, för jag har en kompis som jobbar i en butik och han har sagt till mig att han inte gillar denna person så mycket eftersom att han måste hävda sig på andras bekostnad.
Innan jag frågar vad man gör så kan jag väll nämna att han alltid varit extremt bortskämd utav sina föräldrar och det har antagligen gjort att han vill vara i centrum hela tiden. Han tar extremt illa upp om jag inte skulle ringa honom fast jag sagt det. Ibland brukar jag skoja om honom men då efter ett tag brukar han bli sur och säga att ingen tycker jag är rolig etc.

Det jag föreslår att du ska göra är att göra samma sak mot honom!
När du är med honom och några av hans polare, så säg något om honom som du VET att han kommer ta illa upp vid. Fortsätt tills han förstår att det inte är roligt alls. Sluta att umgås med honom och om du träffar honom, säg saker som han tar illa vid. Fortsätt tills han riktigt förstår att det han håller på med är fel.

Du har redan sagt till honom att sluta, han lyssnade inte. Ta i med hårdhandskarna nu.
Citera
2008-12-27, 15:13
Medlem
Respekt och förtroende är a och o i vänskap, förklara för han att om han inte respekterar dig så ser du inte någon framtid i eran vänskap.

För att mata han lite med bra saker efter du sagt det så kan du ju nämna att du tycker han är rolig som person men att han bör byta spår i sin komik och använda sig av annat material än sina polare då han inte kommer ha några polare kvar annars.

Inga polare ingen komik..
Citera
2008-12-27, 15:14
Medlem
Khapis avatar
Vänner går ganska enkelt att byta. Så länge du inte jobbar/studerar/har många gemensamma vänner med idioten så är det bara att droppa och gå vidare. Jag skulle inte tolerera sådant beteende.
Citera
2008-12-27, 15:18
Medlem
Sailormans avatar
Om ditt tålamod börjar ta slut. Be han dra åt helvete om han inte skärper sig. Tror inte han fattar att du blir sur du måste visa det bättre, typ med en höger i nyllet. Testa det så fort han börjar mobba dig så lär han sig sin plats.

ship Ohoj
Citera
2008-12-27, 16:33
Medlem
Citat:

Jag hade sagt åt honom att lägga av för nu antar jag att du inte har sagt ifrån då du inte nämner någonting om det. Du får väl förklara att du inte ser något roligt i att han beter sig så mot dig, det funkade ju uppenbarligen inte att låta honom smaka på sin egen medicin.
Citera
2008-12-27, 16:47
Medlem
Som någon annan skrev..
Gör precis likadant..

Skoja till det och när han säger "det är inte roligt!" så säger du bara "jag vet.. du gör likadant mot mig, och nu vet du ungefär hur rolig du själv är.."

fortsätter han, så fortsätter du.. han kommer ganska snabbt lägga av tror jag, om han inte gillar det :P
Citera
2008-12-27, 16:58
Medlem
feed-mes avatar
Jag är tillräckligt gammal för att inse att hämnd inte löser något, men jag förstår vad ni menar.
Problemet är också att han är så förbannat envis. Alltså räcker det inte om jag bara säger "Kan du sluta upp med det där för jag uppfattar det som rena terrorismen", han kommer bara säga emot tills man får ge sig.
Citera
2008-12-27, 17:43
Medlem
Haha! Precis det här har jag varit med om!

Nu kommer jag förmodligen att få en del skit för att jag är omanlig, men, jag gillar när andra människor trivs. Jag tycker det är gött att få vara en schysst lirare, jag gillar att lyfta andra människor, jag otrivs som skam när folk vill bli satta på plats eller tryckas ned.

I alla fall. Den här "polaren" höll på så som du beskriver. Kunde vara nedlåtande. Plockade billiga poäng för att få andra att skratta. Och andra gillade det mycket.

Jag bad honom sluta. Då sade han, "Jag måste ju få vara den jag är, och bete mig så som jag vill. Du kan ju inte bestämma över mig. Dessutom kan du själv välja hur du vill reagera."

Då tänkte jag allra först att ja, det kan jag ju. Och så försökte jag styra snyggt, stå ut och hålla tillbaka. Fram tills den dagen jag tröttnade. Från den dagen gick jag in i möten med honom med inställningen "om han gör som han vill, då gör jag som jag vill".

Då jävlar åkte han på det. Jag var sjukt otrevlig mot honom. Ibland ignorerade jag honom. Jag har egentligen aldrig varit det mot någon, någonsin, för jag har aldrig velat. Men här, jag tog det precis så långt som jag kunde. Och det var stundtals lite roligt. Att få lägga huvudet på sned, plocka fram hånleendet och bara njuta av att lugnt, sansat och långsamt trycka ner honom i skiten.

Han gav sig direkt. Det förvånade mig. Från den stunden jag började trycka, lät han sig bli nedtryckt. Till slut tröttnade jag på att trycka ner honom och körde mitt eget race, helt på mina villkor, hela tiden, utan att ta hänsyn till honom. Då tappade han allt värde för mig.

Idag känner jag att jag inte kan ha varken honom eller andra människor som är som han är till någonting.

Så jag säger såhär: Dumpa polaren. Han är osäker och otäck. Skit i honom, och häng med vettiga människor istället. De är få, men de finns.
Senast redigerad av ledigtnamn 2008-12-27 kl. 17:46.
Citera
2008-12-27, 18:38
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledigtnamn
Haha! Precis det här har jag varit med om!

Nu kommer jag förmodligen att få en del skit för att jag är omanlig, men, jag gillar när andra människor trivs. Jag tycker det är gött att få vara en schysst lirare, jag gillar att lyfta andra människor, jag otrivs som skam när folk vill bli satta på plats eller tryckas ned.

I alla fall. Den här "polaren" höll på så som du beskriver. Kunde vara nedlåtande. Plockade billiga poäng för att få andra att skratta. Och andra gillade det mycket.

Jag bad honom sluta. Då sade han, "Jag måste ju få vara den jag är, och bete mig så som jag vill. Du kan ju inte bestämma över mig. Dessutom kan du själv välja hur du vill reagera."

Då tänkte jag allra först att ja, det kan jag ju. Och så försökte jag styra snyggt, stå ut och hålla tillbaka. Fram tills den dagen jag tröttnade. Från den dagen gick jag in i möten med honom med inställningen "om han gör som han vill, då gör jag som jag vill".

Då jävlar åkte han på det. Jag var sjukt otrevlig mot honom. Ibland ignorerade jag honom. Jag har egentligen aldrig varit det mot någon, någonsin, för jag har aldrig velat. Men här, jag tog det precis så långt som jag kunde. Och det var stundtals lite roligt. Att få lägga huvudet på sned, plocka fram hånleendet och bara njuta av att lugnt, sansat och långsamt trycka ner honom i skiten.

Han gav sig direkt. Det förvånade mig. Från den stunden jag började trycka, lät han sig bli nedtryckt. Till slut tröttnade jag på att trycka ner honom och körde mitt eget race, helt på mina villkor, hela tiden, utan att ta hänsyn till honom. Då tappade han allt värde för mig.

Idag känner jag att jag inte kan ha varken honom eller andra människor som är som han är till någonting.

Så jag säger såhär: Dumpa polaren. Han är osäker och otäck. Skit i honom, och häng med vettiga människor istället. De är få, men de finns.
Vet du vad jag tror skulle hända om jag gjorde det samma tillbaka? Jag skulle få alla mot mig för av någon anledning så får jag aldrig stöd eller hjälp av andra, men det brukar han få ganska ofta. Jag är väll den där typen som försöker ta allt som en man och klara upp det på egen hand, men den här snubben vill bara ha all uppmärksamhet. När en tjej han gillade nobbade honom, ja då fick alla sitta hela kvällar och lyssna på hur fruktansvärt det där var och hur synd det var om honom. När en tjej gjorde slut med mig, ja då ville jag helst hålla tyst om det och helst inte prata om det så jag har ju valt att det ska vara så själv lite också.
Men iaf så kommer det antagligen bli så att han går runt och säger till alla vilket ärkesvin jag är och jag får gå med påse över huvudet hela tiden om jag nu skulle börja ignorera honom. Tyvärr så är livet så pass orättvist ibland. Det hände en polare till oss båda förut, han höll på att trakasera honom och han sa tillslut ifrån och då var det han som var ett ärkesvin tydligen.
Jag ser bara 2 möjligheter.
1. Bara tänka på att det är han som har hävdelsebegär och det är han det är fel på.
2. Bli riktigt jävla förbannad och skrämma skiten ur han så han fattar att han kan väcka upp ett monster tillslut.
Citera
2008-12-27, 18:47
Bannlyst
Har varit med om nåt liknande. Passa på när du blir riktigt förbannad nästa gång. Tryck upp honom hårt mot väggen och fråga vad fan han håller på med, gärna inför andra så han skäms. Kolla med kall, allvarlig blick honom djupt i ögonen. Slutar han inte efter det så får du antingen slå honom eller sluta vara hans vän.

Fast allt beror på hur arg du blir. Du kan inte fejka det, om det är äkta och du verkligen flippar ur kommer han ta det på allvar och lägga ner, tro mig. Folk blir riktigt ynkliga när dom väl trycks upp mot väggen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in