• 1
  • 2
2008-12-27, 18:57
Medlem
Bazookacrews avatar
vanligt fenomen

känner igen det där beteendet. En del människor är bara sådär. Ensam - helt ok. I sällskap - tar första bästa billiga poäng på andras bekostnad.

Det finns olika grader av hur illa såna människor beter sig. Gemensamt för dom alla är att dom inte uppfattar situationen som du uppfattar den. I deras ögon är dom bara reko människor som håller låda.

Finns väl bara två sätt att hantera sånt.

1. Skit i att umgås med dom
2. Skjut ner dom så fort dom börjar köra sin stil, hårt mot hårt. Behandla dom som dom själva behandlar dig. Du kommer aldig att få någon sorts respekt ändå bland människor om du bara låter dig trampas på.
Citera
2008-12-27, 20:25
Medlem
Battery6s avatar
Sluta vara med honom genast, ring han inte, ta bort han från din msn lista osv.
Citera
2008-12-27, 21:03
Medlem
tefatspupillers avatar
"Ähh boys will be boys"
Antar att du är runt 20 år, grabbar retas för skojsskull i den åldern det får du ta. Gillar du inte stämningen får du väl helt enkelt hålla dig undan från den sortens grabbgäng. Alternativet är vänja dig vid att många ser det som humor att skämtsamt göra narr av varandra, med lite social kompetens ska det inte vara så svårt att skoja tillbaka.
Citera
2008-12-28, 00:59
Medlem
Rätta mig om jag har fel, men är det inte extremt vanligt med den här typen av personer?
Citera
2008-12-28, 01:33
Medlem
zulu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tefatspupiller
"Ähh boys will be boys"
Antar att du är runt 20 år, grabbar retas för skojsskull i den åldern det får du ta. Gillar du inte stämningen får du väl helt enkelt hålla dig undan från den sortens grabbgäng. Alternativet är vänja dig vid att många ser det som humor att skämtsamt göra narr av varandra, med lite social kompetens ska det inte vara så svårt att skoja tillbaka.

Orsaken till att folk är såhär runt 20 och inte runt 25-30 är för att de inser att de inte blir inbjudna till fester eftersom de förstör stämningen, alternativt att de förstår att de inte är så sköna som de tror. Dessutom upplever jag att grabbig stämning kräver åtminstone lite fingertoppskänsla, som man gradvis plockar upp allt eftersom man hör andra dra opassande skämt och man själv får arga blickar. Vissa lär sig dock sent. Har bekanta som är 25+ som kan dra historier om ens gamla ytliga förhållanden framför ens flickvän för att sedan hävda att de bara skämtade. Jävligt roligt efter några öl i bastun, talanglöst på en parmiddag.
Citera
2009-02-10, 00:41
Medlem
arton56s avatar
Som någon nämde lite längre upp i tråden. Ge igen!

Jag har en polare som är löjligt förtjust i att driva med alla i hans
omgivning och deras nära och kära! Har försökt ge igen utan större framgång
hittils, men vi får se vad som händer!
Citera
2009-02-10, 00:58
Medlem
Det var enormt vanligt när man var mellan 15-18 år, då höll alla killar på så och man fick helt enkelt finna sig i att jargonen var så. Jag stöter fortfarande på sådana personer, många gamla vänner som fortfarande håller på så, trots att jag är över 20. Men nu tycker jag dom är så äckligt jävla patetiska att jag helt enkelt ignorerar dom totalt.

Sluta umgås med idioten! Han är osäker, ointelligent och omogen.

tefatspupiller: Är man 20 år så retas man inte för skojs skull genom att trycka ner sina vänner. Slutar man inte med det när man är runt 18 år så är man efterbliven.
Senast redigerad av dille 2009-02-10 kl. 01:00.
Citera
2009-02-10, 01:11
Medlem
Artygs avatar
Han är inte din vän om han behandlar dig på det viset.
Men om du trots allt vill umgås med honom, så kan du testa att vara kall. Då inser han att förhoppningsvis att något är fel och bättrar sig.
Eller så ger du bara tillbaka, är han perfekt? Naturligtvis inte..
Hitta hans svagpunkter och kör över honom framför alla...
Om han berättar något privat, var inte rädd att avslöja det inför samlingen.

Du måste markera ditt revir.
Tar du åt dig av det han säger så är du körd. Skratta åt hans dissar, gör t.o.m narr av dig själv för att visa självdistans och sen slår du tillbaka en stund senare mycket hårdare. Och då menar jag mycket hårdare..

Det kan låta mycket barnsligt, men ibland måste man markera sitt revir om man nu måste hänga med just den kompisen.

Jag rekommenderar dock att du gör det klokaste och ignorerar honom helt istället.
Senast redigerad av Artyg 2009-02-10 kl. 01:13.
Citera
2009-02-10, 09:40
Medlem
Enzymes avatar
Det är inte bara unga som gör detta och beteendet är ganska vanligt
Känner några 30+ som kör samma stuk.
Värst var en kille skittrevlig när vi var 2 men så fort vi var på fest och jag kanske satt och snacka med en brud så kom han och tog upp negativa saker om mig "Kommer du i håg när du spydde i brevlådan"
Han var också extrem tävlingsmänniska och skulle jämföra sig mot mig i allt.
Även vissa på jobbet kör denna stilen tar första bästa tillfälle att klanka ner på någon för att hävda sig själva. Jag tror detta är omedvetet i bland eller är alla psykopater

I grund och botten så handlar det om osäkra människor som setr dig som ett hot
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in