• 1
  • 2
2008-12-28, 14:26
Medlem
Troians avatar
I en artikel i Verdens Gang från i våras står det att Anders Eklund skulle undersökas för tre ouppklarade kvinnomord i Gävle på slutet av 80-talet och början av 90-talet. Antar att Eklund inte kunde kopplas till morden.

Nån som vet vilka mord som VG syftar på?

Citat:
I Gävle - bare 55 kilometer unna 42-åringens hjemsted Torsåker, ble tre kvinner drept på slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet. Ingen av disse drapsgåtene ble oppklart

- To av disse drapene er høyaktuelle å sjekke opp mot Eklund, sier sjef for grove lovbrudd i Gävle-politiet, Lennart Styrman.
Det var i 1986 og i 1988 at to kvinner i 25-års alderen ble drept og forlatt i hver sitt skogsholt i nærheten av kystbyen. Dødsårsakene har aldri blitt kjent for offentligheten.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=514087

Edit: Okej, kunde väl varit bättre på att Googla där. Det är troligen Suzanne Romhag 26, Anneli Zetterholm 24 och Ingrid Lindqvist 83.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article440199.ab
Senast redigerad av Troian 2008-12-28 kl. 14:35.
Citera
2008-12-28, 14:32
Bannlyst
Bägge kvinnomorden i gävle är väl inofficiellt uppklarade.. Hon i andersberg slogs ihjäl av sambon som drog till hemlandet efteråt och Anneli dräptes av en som än idag kör bärgare i gävle, "alla" vet om det och han friades pga strul från polis/åklagare..

Tanten i bergby hade de också en starkt misstänkt men om inte minnet sviker hann han dö eller nåt..
Citera
2008-12-29, 06:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlem263525
Bägge kvinnomorden i gävle är väl inofficiellt uppklarade.. Hon i andersberg slogs ihjäl av sambon som drog till hemlandet efteråt och Anneli dräptes av en som än idag kör bärgare i gävle, "alla" vet om det och han friades pga strul från polis/åklagare..

Tanten i bergby hade de också en starkt misstänkt men om inte minnet sviker hann han dö eller nåt..

När det gäller Anneli Z så fanns den misstänktes skoavtryck bredvid hennes tillhörigheter (väska och plånbok, har jag för mig) på en industritomt på Brynäs, Gävle. Det kunde fastställas att skoavtrycket kom just från denne mans sko. Det fanns även ett skoavtryck bredvid Annelis kropp där hon återfanns på Norrlandet, som kom från en likadan sko som mannen hade, men just det skoavtrycket kunde inte med 100 % knytas till mannens sko. Bl a därför gick han fri.

Polisen och allmänheten "vet" vem denne man är, men intressant är att Annelis mor i en TV-intervju sa sig inte tro att den misstänkte var Annelis baneman.
Citera
2009-04-27, 01:35
Medlem
MagganC78s avatar
en bump på denna tråden

Jag är nyfiken angående mordet på damen i bergby, nån liten info om den misstänkte??
Citera
2009-06-13, 16:05
Medlem
I dagarna är det 21 år sedan Anneli Zetterholm mördades. Är det någon som vet vad mannen som kör bärgningsbil i Gävle heter ?. Eller som kan tala om initialerna i hans namn.
Jag har också hört talas om ett vittne (som idag är död) som ska ha sett två personer lasta in något (någon) i bakluckan på en bil på Brynäs eller i dess närhet samma natt som Anneli försvann. Någon som har hört samma sak och som vet vem denna ev medhjälpare kan vara ?.
Jag har en bekant som dels har hört vissa medgivande om inblandning av Annelimordet från en person med lite klena nerver och som har ett manipulativt betéende, och som dels har hört från en källa med insyn i utredningen att hon var knivmördad med utstuckna ögon och sönderstucket underliv. Denne person (som ev kan vara medhjälpare) försvann från stan några år direkt efter mordet.
Bärgarkillen bör vara 51 år nu och den manipulativa personen är 49 år nu.
2004 gjordes det senaste DNA testet på blodet som fanns i bakluckan på den utbrända bil som tillhörde bärgarkillen, men provtekniken för DNA var inte tillräckligt utvecklad vid den tidpunkten.
Det är ju skrämmande att en sådan här sjuk/pervers person fortfarande efter 21 år går fri.
Citera
2009-09-14, 15:16
Medlem
Zetterholm, Kerstin Anneli

http://www.svenskagravar.se/index.php/visa_gravsatt/?ID=60012007&LOPNR=41878&FOR_NAMN=Anneli%20&EFTER_ NAMN=%20Zetterholm%20&DISTRIKT=GAV100&FNAMN_SELTYP E=E&ENAMN_SELTYPE=E&ORDER_BY=Fornamn&ORDER_DIRECTI ON=ASCENDING
Citera
2010-07-25, 18:54
Medlem
tattarmanges avatar
Lyfter denna tråden lite.

Läste någonstans på nätet att initialer på två misstänkta skulle vara PL och MJ. Någon som har någon mer info om dessa herrar? Gärna halvcensurerade namn.

Tack på förhand
Citera
2010-07-27, 21:09
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattarmange
Lyfter denna tråden lite.

Läste någonstans på nätet att initialer på två misstänkta skulle vara PL och MJ. Någon som har någon mer info om dessa herrar? Gärna halvcensurerade namn.

Tack på förhand

P***r L**db**g, f -57
Citera
2010-08-14, 00:44
Medlem
tattarmanges avatar
Är det denna man vi pratar om?

http://sv.netlog.com/acode
Citera
2010-08-14, 00:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Är det denna man vi pratar om?

http://sv.netlog.com/acode

Citera
2010-08-14, 01:00
Medlem
tattarmanges avatar
Tackar.
Finns det mer nyttig info, vart han hade sina lokaler, fyndplatser för kläder osv?
Vore mycket tacksam för mycket info.
Citera
2010-08-14, 01:13
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Tackar.
Finns det mer nyttig info, vart han hade sina lokaler, fyndplatser för kläder osv?
Vore mycket tacksam för mycket info.

Vassego´

Han hade sina lokaler på (övre delen av) Brynäs (bärgningsfirma). Anneli hittades på Norrlandet, strax norr om Gävle, på en sommarstugetomt (har jag för mig). Hennes kläder? Var hon avklädd? Det kommer jag inte ihåg, men det kan stämma. Hennes väska och plånbok (ev. något mer) fanns i alla fall på en industritomt på Brynäs, men en annan del av stadsdelen (nära S. Skeppsbron). Där fanns även denne mans skoavtryck (som jag skrivit i ett inlägg ovan). Anneli bodde med sin sambo ganska nära den plats där hennes väska/plånbok hittades.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in