Citat:
Ursprungligen postat av FBK1932
Hur går det?
Hej alla.
Tänkte bara uppdatera som hastigast i Situation Grannen.
Läget har definitivt förändrats sen jag skrev sist, men jag vet ännu inte om det är till det bättre eller sämre.
Hans ekonomiska situation har förbättrats, och det gör mig glad, för få saker är så jävliga att leva under som dålig ekonimi. Han har snackat med banken och styrt upp allting till ett enda lån som båda parter är nöjda med.
Jag ska dessutom hjälpa honom på traven genom att lägga ut annonser på småsaker som kan inbringa några tusenlappar extra för hans del. Han är en av de där som inte upptäcket Blocket mm, så det lär bli en hel ny värld som öppnas för honom då han får reda på att folk faktiskt kan betala för allt
Barnen har väl kommit lite ikläm tack vare mammans korståg mot honom. Vill av hänsyn mot dem inte gå in särskilt mkt på vad som skett, men det är tydligt för mig att farsan är den goda i soppan, morsan är den instigerande. Får verkligen hindra mig från att inte skriva mer här nu ... kanske sen när allting är klart.
Det händer lite nya saker rättsligt också. Tyvärr kan jag inte berätta mer här förrän det är över, men det kan mycket väl bli nyheter av det positiva slaget.
Tyvärr ser jag samma instabilitet i mannens mående som jag själv haft - och har - i många år. Dvs att det hänger på ett halmstrå om man ska falla ner eller klamra sig kvar där man hänger. Han tycks trots sin vuxna ålder vara helt ny inför dessa känslor, vilket ger honom extremt dåliga förutsättningar för att tackla dem (vill dock understryka att det inte tar sig uttryck i några galna handlingar, utan bara i form av ren sorg).
Jag har låtit honom veta att jag finns där för honom om han behöver hjälp med praktiska saker, eller om han vill snacka. Har ställt upp varit vakt för deras hund ett par ggr.
All and all så är det fortfarande väldigt öppet hur det kommer att sluta. Jag vill bara inte att det ska gå helilla, och så står man där och hade chansen att göra något åt det.
Uppdaterar längre fram om läget, förhoppningvis kan jag berätta mer då.