Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vad är intressantast?
Derby
77,03%
57 röster
Två bra lag
22,97%
17 röster
  • 1
  • 2
2009-01-03, 21:06
Medlem
SweTechs avatar
Såg just ett inlägg i JVM tråden som fick mig att tänka lite.

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Ett derby är väl alltid roligast att se på?

Det jag började fundera på är, är det verkligen det?

Det jag menar är, är det ett derby mellan Detroit & Colorado, Boston & Montreal eller Anaheim & San Jose så håller jag absolut med om att derby är roligast men är lagen New Jersey & Islanders, Tampa Bay och Florida så är jag inte lika säker längre.

Det jag kom fram till var att det för mig är viktigare hur bra lagen är än ifall det är ett derby eller inte. En bra match skapas av två bra lag, ett derby skapar bara extra krydda.

Kan en mod skapa en poll på frågan "Derby eller Två bra lag" så kan vi se var ni andra tycker?
Citera
2009-01-03, 21:13
Medlem
Kupsans avatar
Ja för du kommer inte från Tampa Bay eller Florida, givetvis tycker du att 2 bra lag är roligare. Men om man kommer från dom trakterna så tycker man att derbyn är roligare (Nu vet jag inte exakt hur rivaliteten är i Usa mellan lagen)

T.ex. här i Sverige och mitt lag DIF så slår absolut inget derbyna mot Aik sen i andra hand Hammarby. Ser hellre dom matcherna än Juventus-Inter m.m...
Citera
2009-01-03, 21:17
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Ja för du kommer inte från Tampa Bay eller Florida, givetvis tycker du att 2 bra lag är roligare. Men om man kommer från dom trakterna så tycker man att derbyn är roligare (Nu vet jag inte exakt hur rivaliteten är i Usa mellan lagen)

T.ex. här i Sverige och mitt lag DIF så slår absolut inget derbyna mot Aik sen i andra hand Hammarby. Ser hellre dom matcherna än Juventus-Inter m.m...

Så du skulle hellre se ett möte mellan AIK och Djurgården med dagens trupper på hovet än se en match i Bell Center mellan Montreal och Boston?

Derbyn är speciellt, absolut.. men jag skulle mycket hellre se en bra match.
Citera
2009-01-03, 22:18
Medlem
loafmasters avatar
Brynäs - Leksand. Det är den överlägset bästa matchen man kan se ur Brynäsögon. Tror säkert att Leksingarna håller med. Men visst föredrar jag en bra match mellan två topplag framför ett tråkigt derby där jag inte har några känslor för något av lagen.
Citera
2009-01-03, 22:21
Medlem
Ferross avatar
Ser hellre ett hett derby eller två lag med rivalitet än bara två bra lag om jag får välja. De känslor som kan uppstå mellan två rivaler är för det mesta mycket roligare och intressantare att se än två lag som spelar bra hockey.
Citera
2009-01-04, 00:10
Moderator
Gromguttens avatar
Bitte sehr.

/mod
Citera
2009-01-04, 00:14
Medlem
Korvabengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Ser hellre ett hett derby eller två lag med rivalitet än bara två bra lag om jag får välja. De känslor som kan uppstå mellan två rivaler är för det mesta mycket roligare och intressantare att se än två lag som spelar bra hockey.

Håller men än på lite lägre nivå. Håller på Mariestad Bois men och är glada att de är i allsvenskan och så men visst fan saknar jag derbyn mot Skövde IK. Visst är det bonnalag men ändå hockey
Sen vet jag iofs inte om jag skulle välja ett Mariestad-Skövde derby över en NHL match men ja i längden så
Citera
2009-01-04, 00:15
Medlem
loafmasters avatar
Varför inte göra det till en öppen omröstning? Alla känner väl alla här på hockeyforumet och borde därför kunna se vad alla röstar på.
Citera
2009-01-04, 00:43
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Varför inte göra det till en öppen omröstning? Alla känner väl alla här på hockeyforumet och borde därför kunna se vad alla röstar på.

Jag håller med, annars är det ingen vits..
Citera
2009-01-04, 00:47
Moderator
Gromguttens avatar
Men kuken då. Glømde pløtta før. Skall se vad jag får gjort...

/mod

Nähä... det verkar inte finnas møjlighet før øppen omrøstning dessvärre.
Citera
2009-01-04, 00:50
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Men kuken då. Glømde pløtta før. Skall se vad jag får gjort...

/mod

Nähä... det verkar inte finnas møjlighet før øppen omrøstning dessvärre.

Attans.. Du får skälla på forum teknikern..
Förresten.. 404 röster mot 10??
Citera
2009-01-04, 02:18
Medlem
Korvabengts avatar
Hur gick det till :P
Derby ledde ju nyss bland omröstningarna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera