Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-06, 05:06
Bannlyst
Ja, måste prata om nåt annat ett tag nu för att varva ner, tycker vi borde spekulera i hur bra småkronorna skulle vara om dom spelade i Elitserien till exempel.

Jag tror dom skulle kunna ligga riktigt högt upp i ES tabellen, nästan alla spelar ju där och vissa är på väg mot NHL också.

Inge snack om matchen här, är så jävla less och måste tänka på annat nu.
Citera
2009-01-06, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ridom
Ja, måste prata om nåt annat ett tag nu för att varva ner, tycker vi borde spekulera i hur bra småkronorna skulle vara om dom spelade i Elitserien till exempel.

Jag tror dom skulle kunna ligga riktigt högt upp i ES tabellen, nästan alla spelar ju där och vissa är på väg mot NHL också.

jag tror också de skulle klara sig riktigt bra.

Markström är väl redan i stort sett elitseriens bästa målvakt?

De saknar väl kanske en riktig pådrivare i anfallsväg som de hade förra året i P.Berglund!
Citera
2009-01-06, 07:16
Medlem
Juleskums avatar
Skojar ni eller, är väl i princip bara Markström och V.Hedman är riktigt bra i truppen. De som spelar i ES nu spelar i 3-4 kedjan och de flesta spelar i allsvenskan eller J20.
Citera
2009-01-06, 10:12
Medlem
Jag tor de skulle ligga hopplöst sist efter 55 omgångar. De saknar rutin, struktur och det lugn som krävs, och tror dom skulle kunna knäckas väldigt lätt av en "kris" i november t.ex. Går inte att kötta på en hel serie som de spelade igår exempelvis även om det är jävligt rolig hockey att titta på.
Citera
2009-01-06, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ridom

Med tanke på att de har ett såll i kassen och spelare som inte är tuffa nog att stå upp för sitt lag tror jag de skulle få svårt att slå AIK, så i Elitserien skulle de inte ha mycket att hämta, möjligtvis en playoffplats i Hockeyallsvenskan.
Citera
2009-01-06, 11:32
Medlem
Småkronorna skulle vara ett mittenlag i allsvenskan.

Orkar just nu inte motivera det men så är det.
Citera
2009-01-06, 12:30
Medlem
Apekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Med tanke på att de har ett såll i kassen och spelare som inte är tuffa nog att stå upp för sitt lag tror jag de skulle få svårt att slå AIK, så i Elitserien skulle de inte ha mycket att hämta, möjligtvis en playoffplats i Hockeyallsvenskan.

Juniorkronorna möte ju faktiskt AIK tidigare i år. Solnalaget vilade de bästa spelarna de har(Heino, Tärnström, Liwing, Ryno osv) och spelade med två rena juniorfemmor, och ändå så fick småkronorna bara 2-2. Förra och förförra säsongen så spelade Hammarby samma träningsmatch, och jag har för mig att Hammarby vann en match och en blev oavgjord(eller så blev båda oavgjorda). Och som vi alla vet var Hammarby urusla i AS de två säsongerna.

Slovakiens U-20 spelar i deras högsta liga på hösten och på 32 matcher lyckades de ta 2 segrar, vilket säger en hel del.

Jag tror att småkronorna hade varit ett bottenlag i AS ungefär.........
Citera
2009-01-06, 13:34
Medlem
Ferross avatar
Skulle småkoronorna få spela i Elitserien så skulle de rätt tidigt bli avsågade och sen antaligen ha det svårt i en kvalserie. Det är egentligen bara Markström som håller hög klass på den nivån, Hedman är förståss en bra spelare men inte direkt en toppback i Elitserien och skulle absolut inte kunna bära ett lag i 55 omgångar själv.

Glömde nästan Päärjävi, men förrutom honom och Möller så har vi inga forwards som jag tror skulle kunna göra tillräckligt med poäng för en första/andrakedja i ett sånt lag.
Citera
2009-01-07, 18:36
Medlem
von_Ss avatar
Har ni sett hockey innan J-VM eller?

Självklart skulle de komma toksist i Elitserien. Kanske ta nån poäng men det betvivlar jag. Det är bara att titta vart killarna i laget spelar i för klubblag och vad de har för roller.
Citera
2009-01-07, 18:56
Medlem
Red Machines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis

Ett såll i kassen? Roligt att du följer serien som du påstår ditt AIK har chans att komma upp till.........

Men annars så tror jag inte att Junislaget skulle hålla i längden möjligt att de skulle störa något lag i början av säsongen men hopplöst sist skulle de bli till slut.
Senast redigerad av Red Machine 2009-01-07 kl. 18:58.
Citera
2009-01-07, 22:25
Medlem
KissMattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apekatt
Juniorkronorna möte ju faktiskt AIK tidigare i år. Solnalaget vilade de bästa spelarna de har(Heino, Tärnström, Liwing, Ryno osv) och spelade med två rena juniorfemmor, och ändå så fick småkronorna bara 2-2. Förra och förförra säsongen så spelade Hammarby samma träningsmatch, och jag har för mig att Hammarby vann en match och en blev oavgjord(eller så blev båda oavgjorda). Och som vi alla vet var Hammarby urusla i AS de två säsongerna.

Slovakiens U-20 spelar i deras högsta liga på hösten och på 32 matcher lyckades de ta 2 segrar, vilket säger en hel del.

Jag tror att småkronorna hade varit ett bottenlag i AS ungefär.........

Det här kan vara första gången jag håller med om varje ord du skriver.
Citera
2009-01-08, 14:49
Medlem
Top 10 plats skulle dom kunna ta i allsvenskan iaf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem