2011-04-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dantia
Ingen som har några fina bilder på Marianne Berglund, sjukt het. Googlat o sökt på flashback men verkar som hon undviker kameran

Ja verkligen! Väldigt kvinnlig! Även Billan Östlund är fräsch!
Citera
2011-04-04, 22:51
Medlem
pyttefnaxs avatar
Gunde Svan vore kul att se i MM, undrar varför inte han vill vara med, kanske pga att Stenmark är med och Gunde vet att han kommer framstå som en lungsjuk liten flicka i duellerna mot Stenis? Salming har inget där att göra, kanske som programledare då, i Superstars märkte man att han inte har mycket kvar även om han troligen är den stehårdaste av de stenhårda, alla kategorier.

Det är himla intressant att se så olika grenutövare sitta och genomleva varandras karriärer på filmerna dom visar, måste vara kul att sitta med i det gänget.

När dom visade Pekkas film slog det mig hur tunna spelarna var -87, jag minns det finalspelet men hade inte sett något på tv sedan dess och hade en bild av att dom var lika biffiga som dagens spelare. Undrar hur dagens kronor skulle stå sig mot de oövervinnerliga ryssarna anno 80-tal, troligen skulle dom köra över dom, men å andra sidan är det sällan man ser så tekniskt snygga genomspel som det var på den tiden, men å tredje sidan kanske försvaret är så effektivt att det inte längre går. Asch, i vilket fall var det ett sjuhelvetes finalspel då sverige tog vm med Pekka i målet. Och i diskussionen om att skjuta hårt har jag en minnesbild av när, tror det var Bengt-Åke, laddade ett grymt slagskott mitt framför målvakten i en av de slutmatcherna och det mer eller mindre gick igenom plocken.
Citera
2011-04-04, 22:59
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Asch, i vilket fall var det ett sjuhelvetes finalspel då sverige tog vm med Pekka i målet. Och i diskussionen om att skjuta hårt har jag en minnesbild av när, tror det var Bengt-Åke, laddade ett grymt slagskott mitt framför målvakten i en av de slutmatcherna och det mer eller mindre gick igenom plocken.
Tomas Sandströms mål mot ryssarna är fortfarande det mål som kanske har gett mig störst rysningar av alla mål. Bengt-Åke Gustafsson..., Albelin... Loob... Tomas Sandström... Mål! Och den ryske målvakten som kastar handskarna efteråt. - Ääh, morsan skulle ha gjort mål i det läget, sa Sandström efter matchen. (Vad gör han nuförtiden, förresten? Mästarnas mästare nästa år?)
http://www.youtube.com/watch?v=6l3-BOe_Db0
Citera
2011-04-04, 23:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Tomas Sandströms mål mot ryssarna är fortfarande det mål som kanske har gett mig störst rysningar av alla mål. Bengt-Åke Gustafsson..., Albelin... Loob... Tomas Sandström... Mål! Och den ryske målvakten som kastar handskarna efteråt. - Ääh, morsan skulle ha gjort mål i det läget, sa Sandström efter matchen. (Vad gör han nuförtiden, förresten? Mästarnas mästare nästa år?)
http://www.youtube.com/watch?v=6l3-BOe_Db0

Jag tror att han bor utanför Malmö och driver något företag om jag inte minns fel. Har för mig att han sysslar med motionscykling och har kört Vätternrundan så han är nog i okej form.

Jag tycker att valet av Pekka som hockeyspelare är rätt ointressant. Jag hade hellre sett någon med framgångsrik NHL-karriär, till exempel Anders Kallur.
Citera
2011-04-05, 00:16
Medlem
vinbras avatar
Undrar hur det går till när George Scott återkommer i tävlingen. Kanske ett liknande upplägg som i Robinson där de utslagna fick tävla mot varandra om att komma tillbaka?

Ett tecken på hans återkomst är att ingen av kvällstidningarna gjort en grej av den uteblivna filmen.
Senast redigerad av vinbra 2011-04-05 kl. 00:22.
Citera
2011-04-05, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Undrar hur det går till när George Scott återkommer i tävlingen. Kanske ett liknande upplägg som i Robinson där de utslagna fick tävla mot varandra om att komma tillbaka?

Det får vi inte hoppas. Det som gör mästarnas mästare så mysig är att den bygger på nostalgi, samkväm och sportsmanskap, inte intriger.

Jag är inte så övertygad om att stackars George får komma tillbaka bara för att de inte hann gå igenom hans karriär. Så värst mycket uppmärksamhet fick inte hans boxningssegrar i mainstreamsportsverige.

Citat:
Instämmer helt. Angående Scotts misslyckande, så är det väl nervositet eller eventuellt alla smällar mot huvudet som satte käppar i hjulet.

Ja. Kenny Bräck är förvisso den som både ser ut och låter som om han vore hjärnskadad snarare än Scott, men Kennys reflexer var det inget fel på
Citera
2011-04-05, 00:50
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra

Ett tecken på hans återkomst är att ingen av kvällstidningarna gjort en grej av den uteblivna filmen.

Exakt så! Det hade varit krigsrubriker i båda kvällstidningarna idag av typen "Tittarstorm mot Mästarnas mästare - varför fick vi inte se filmen?". Knäpptyst i tidningarna = George Scott kommer tillbaka. Bombsäkert.
Citera
2011-04-05, 08:57
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silmarillion
Att göra en Prytz betydde att man drog på en liggande eller rullande boll så bombhårt man någonsin kunde...oftast resulterade detta i en riktig rackarnsrökare som drog 20 meter över ribban. Motsvarande fanns i hockeyn där man gjorde en Kennholt. (Kenneth Kennholt - sveriges hårdaste skott men samtidigt sämsta sikte.)

App app app. Detta var väl ett kännetecken hos Kjell-Rune Milton, backen som sköt hårdast i Sverige. Men dessvärre så sköt han aldrig under en match ...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kjell-Rune_Milton
Citera
2011-04-05, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallemartinsson
Ja verkligen! Väldigt kvinnlig! Även Billan Östlund är fräsch!
Ja, snacka om att ha "DET"
Citera
2011-04-05, 15:23
Medlem
tcfmogs avatar
Hur skulle det gå till rent praktiskt att George Scott kommer tillbaka? Skador på flera deltagare?
Citera
2011-04-05, 15:54
Medlem
Foppsis avatar
Någon som vet om man kan se avsnitten från de två förra säsongerna någonstans?
Citera
2011-04-05, 16:05
Medlem
Foppsis avatar
Någon som vet om man kan se avsnitten från de två förra säsongerna någonstans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in