2011-04-04, 16:01
Medlem
Är det någon mer än jag som har tänkt på att det i samband med deltagarnas tillbakablicksfilmer verkar klippas väldigt mycket. De har, när de tar plats vid tv'n en sorts kläder på sej. Sedan när de börjar diskutera filmen (givetvis samma idrottares film) så har de flera gånger haft andra kläder på sej.
Jag tycker mer och mer om Robert Prytz, verkar inte finnas något ont i den människan. På tal om honom så har jag kollat på målet han satte mot danskarna många gånger nu och kan garva för mej själv, så otroligt underbart. 6 st. danskar som blir helt bortgjorda http://svtplay.se/v/2322344/mastarna...k104064,2,f,-1
Citera
2011-04-04, 16:49
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Trist att Scott fick åka, men annars bra avsnitt, Pekka Lindmark går från klarhet till klarhet, han är ju bara för skön!!

När han pratade att han skulle störa deras frukost och pratade om att dom ännu var i sitt elittänkande eller vad han nu sa och att han hade släppt det för länge sen så undrar jag exakt hur hans elitladdande såg ut i matväg, var nog ingen Gunde Svan direkt

Och lite halvt offtopic men satt och pratade med en kollega här att det fanns förut ett ordspråk som gick: Att göra en Prytz!!
Hade nåt med att göra ett fotbollsmål, men kommer inte exakt ihåg vad man menade för mål med det, är det nån från den gamla skolan som minns det??
Om jag inte kommer ihåg fel så var en prytzare när man sköt högt över mål, en av hans mindre smickrande egenskaper.
Citera
2011-04-04, 17:48
Medlem
Funkydudes avatar
Jag håller med om att det är lite konstigt att man inte har fått se Scotts video. Men å andra sidan så föredrar jag det framför att veta vem som kommer att förlora duellen i slutet av programmet (satt precis som alla andra och trodde Kenny skulle åka ut).

Vissa verkar ju tro att Bräck kommer att hoppa av för att på så sätt ge plats för Scotts comeback. Jag tror inte att det är omöjligt men det verkar samtidigt lite långsökt. Om Bräck skulle ge upp i nästa program vore väl det mest naturliga att skippa nattduellen i det avsnittet? Det är ju mer rättvist än att en regelrätt utslagen deltagare får komma tillbaka

Handlade sedan inte nästa avsnitt om psykisk uthållighet? Är det inte då de bl.a. ska stå i en iskall dusch så länge som möjligt? Vore konstigt om Bräcks bräckliga ( ) kropp klarade fysisk uthållighet men inte psykisk.
Citera
2011-04-04, 18:01
Medlem
Nattduellen känns mycket mer balanserat upplagd det här året. Lite förvånande att Scott klarade sig så dåligt, men man såg ju vem av honom och Kenny som hade starkast nerver.
Citera
2011-04-04, 18:30
Medlem
Är det någon som kommer ihåg ifall det är någon annan deltagare som har varit tvungen att hoppa av i de 2 tidigare säsongerna av programmet?
Citera
2011-04-04, 18:59
Medlem
Rofers avatar
Måste han tvunget vara med i tävlingen för att få se videon med de övriga då? De kan väl göra en tillbakablick eller något när de ser på videon, har svårt att tänka mig att de utesluter den helt.
Citera
2011-04-04, 18:59
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grusgata
Är det någon som kommer ihåg ifall det är någon annan deltagare som har varit tvungen att hoppa av i de 2 tidigare säsongerna av programmet?

Nej, det kan jag inte påminna mig att någon gjort.
Citera
2011-04-04, 19:00
Medlem
ChrisOs avatar
Vilket enastående program! Cred. till SVT!
Citera
2011-04-04, 19:05
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
Pekka var verkligen en elitidrottare av en annan tid, precis som Patrik Sjöberg. När de andra hockeylirararna åkte in för massage och stretching så tog pekka en cigg och en kopp kaffe. Sedan åkte han hem .

Pekka rökte väl inte?
Som den norrlänning han är så var det väl under läppen han tog upp sitt nikotin.
Citera
2011-04-04, 19:09
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Pekka rökte väl inte?
Som den norrlänning han är så var det väl under läppen han tog upp sitt nikotin.

Saxat från Aftonblaskan

”Sedan fick de bära ut mig till taxin”

Pekka Lindmark om slagsmålet i Ryssland, rökningen och succéåren med Malmö
PITEÅ. Peter ”Pekka” Lindmark blev misshandlad när han återvände till en nattklubb i Moskva för att hämta sina kvarglömda cigaretter. En annan gång hoppade han ut genom ett fönster för att dra några bloss, och slog i näsan så att blodet sprutade.
– Ibland är det tufft att vara rökare, konstaterar 54-åringen.
Citera
2011-04-04, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Mästarnas mästare slog tittarrekord igår enligt Resume med 2,2 miljoner tittare. Femmans dyraste satsning någonsin, fenomen hade 210 000 tittare. Det är är mästerlig produktion på det stora hela, som bara SVT är kapabla till
Ja, så blir det när man fokuserar på kvalitet och inte vinst. Vinterstudion är ett annat lysande exempel, som TV4 troligen kommer våldta (= förstöra).

Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
Nattduellen känns mycket mer balanserat upplagd det här året. Lite förvånande att Scott klarade sig så dåligt, men man såg ju vem av honom och Kenny som hade starkast nerver.
Instämmer helt. Angående Scotts misslyckande, så är det väl nervositet eller eventuellt alla smällar mot huvudet som satte käppar i hjulet.
Senast redigerad av Winning 2011-04-04 kl. 19:30.
Citera
2011-04-04, 21:39
Medlem
Silmarillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
Och lite halvt offtopic men satt och pratade med en kollega här att det fanns förut ett ordspråk som gick: Att göra en Prytz!!
Hade nåt med att göra ett fotbollsmål, men kommer inte exakt ihåg vad man menade för mål med det, är det nån från den gamla skolan som minns det??

Att göra en Prytz betydde att man drog på en liggande eller rullande boll så bombhårt man någonsin kunde...oftast resulterade detta i en riktig rackarnsrökare som drog 20 meter över ribban. Motsvarande fanns i hockeyn där man gjorde en Kennholt. (Kenneth Kennholt - sveriges hårdaste skott men samtidigt sämsta sikte.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in