2009-01-18, 00:32
Medlem
PreDampors avatar
Vad är detta för bluffenomen? Bara termen "ensamkommande flyktingbarn" är ju high alert PK.

Era erfarenheter om detta fenomen?

Var bor de?

Hur ser dessa boenden ut?

Vilka jobbar där?

Vad göra dessa "ensamkommande flyktingbarn" på dagarna?

Var kommer de ifrån?

Hur mycket kostar detta kommunerna?

Är detta det sista sättet för sossarna att ösa in ÄNNU mer "asylinvandrare" dvs bidragstagare?

Hur tar sig dessa individer ända till Sverige?

Vilka finansierar detta?

Hur kontrolleras dessas ID? DNA-tester? Fingeravtryck?

Vilka myndighetspersoner sköter denna kontroll?

Hur ser kontrollkedjan ut?

Uppföljning på verksamheten? Vart tar dessa vägen? Vad jobbar de med?

Hur ser sökningsfrekvensen hos detta klientel ut?

Generellt är ett "ensamkommande flyktingbarn" i 25-30 års åldern och med muslimsk bakgrund. Det vet alla, tom Mona.

Men hur lyckas dessa bluffasylanter söka ett gratisliv i Sverige?

Hur är det möjligt?
Citera
2009-01-18, 01:52
Medlem
Mortys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PreDampor
Generellt är ett "ensamkommande flyktingbarn" i 25-30 års åldern och med muslimsk bakgrund. Det vet alla, tom Mona.

Jävla skitsnack, bara för att du är ett litet rasistiskt kräk så ska du inte inbilla dig att dina fördomar är nån sorts sanning!

Bevisa att ett enda flyktingbarn visat sig vara 25-30 år.
Nej alltså inte att dom bara varit 18 - 24 år utan att dom varit 25-30 år!

Seså, eftersom du påstår att det är så "generellt" och att "alla" vet det så måste det ju finnas belägg! Seså fram med beläggen, jag väntar!

Eller ljuger du?
Jaja, det enda du och dina små rasist-kompisar kommer komma med är ju bortförklaringar, ni ljuger ju jämt. Det är ju naturligt för er!
Citera
2009-01-18, 01:59
Medlem
skalman1973s avatar
Jag har ett sådant några stenkast bort från mig ..........åldern är mellan 14 till 18 år på dessa små missförstådda värstingar . Bil inbrotten ökade med flera hundra procent efter att boendet tillkom iofs är väl mitt snitt lite förvanskat eftersom jag knappast bor i vad som kallas en tätort ! Den lokala handlaren känner dom flesta vid förnamn av någon outgrundlig anledning

Jag är beredd att påstå att jag tyckte bättre om stället när det var boende/stöd/rehab för missbrukare
Citera
2009-01-18, 04:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morty
Jävla skitsnack, bara för att du är ett litet rasistiskt kräk så ska du inte inbilla dig att dina fördomar är nån sorts sanning!

Seså, eftersom du påstår att det är så "generellt" och att "alla" vet det så måste det ju finnas belägg! Seså fram med beläggen, jag väntar!

Eller ljuger du?
Jaja, det enda du och dina små rasist-kompisar kommer komma med är ju bortförklaringar, ni ljuger ju jämt. Det är ju naturligt för er!
För att dom har skägg ditt jävla pucko!
Citera
2009-01-18, 12:32
Medlem
Oavsett om de är 30, 24 eller 21 år så är vi utsatta för bedrägerier. Barn är man om man är under 18 år - sedan är man vuxen. Med tanke på att dessa parasiter kostar mer än 750 000 kr/år att föda och gulla med måste denna verksamhet upphöra. Vad får en svensk ungdom eller pensionär kosta? Att bedrägeriet är väl känt kan man läsa i följande:

Partille Kommun
Social- och arbetsnämnden

Sammanträdesdatum 2007-06-12

Ensamkommande flyktingbarn (SAN/2006:140)
Maria Lennartsson, jurist på Migrationsverket, ger information om de ensamkommande
flyktingbarnen.
...
Den vanligaste gruppen är unga män mellan 16 och 24 år. Ofta svårt att åldersbestämma
dem på grund av trubbiga instrument. De flesta är tonåringar och det är därmed inte familjehem
som behövs i kommunerna i första hand.

....

Migrationsverket är alltså medvetna om att barnen är upp till 24 år. Man meddelar också detta till kommunerna. De enda som skall hållas ovetande är vi - som betalar för det!
Det vore roligt att höra hur valserna går på ett sånt här möte - är någon förvånad eller protesterar mot bedrägeriet?
Med tanke på de resurser som går till barnen är ju detta ett stort ekonomiskt bedrägeri.

http://www.partille.se/upload/kallel...0Protokoll.pdf
Citera
2009-01-18, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Väduren
Oavsett om de är 30, 24 eller 21 år så är vi utsatta för bedrägerier. Barn är man om man är under 18 år - sedan är man vuxen. Med tanke på att dessa parasiter kostar mer än 750 000 kr/år att föda och gulla med måste denna verksamhet upphöra. Vad får en svensk ungdom eller pensionär kosta? Att bedrägeriet är väl känt kan man läsa i följande:

Partille Kommun
Social- och arbetsnämnden

Sammanträdesdatum 2007-06-12

Ensamkommande flyktingbarn (SAN/2006:140)
Maria Lennartsson, jurist på Migrationsverket, ger information om de ensamkommande
flyktingbarnen.
...
Den vanligaste gruppen är unga män mellan 16 och 24 år. Ofta svårt att åldersbestämma
dem på grund av trubbiga instrument. De flesta är tonåringar och det är därmed inte familjehem
som behövs i kommunerna i första hand.

....

Migrationsverket är alltså medvetna om att barnen är upp till 24 år. Man meddelar också detta till kommunerna. De enda som skall hållas ovetande är vi - som betalar för det!
Det vore roligt att höra hur valserna går på ett sånt här möte - är någon förvånad eller protesterar mot bedrägeriet?
Med tanke på de resurser som går till barnen är ju detta ett stort ekonomiskt bedrägeri.

http://www.partille.se/upload/kallel...0Protokoll.pdf

Det är ganska enkelt att biologiskt ålderbestämma någon eller ta reda på släktskap, men det är metoder som migrationsverket vägrar att utnyttja: man häpnar, vad är det för fel på att ta reda på sanningen? Blev tvungen att skriva ett mail till Dan Eliasson och fråga varför migrationsverket inte utnyttjar dessa metoder. Ska bli intressant att se om jag får svar.
Senast redigerad av Fnysington 2009-01-18 kl. 12:54.
Citera
2009-01-18, 12:46
Medlem
Nu råkar jag ha en god vän som kom hit som "ensamkommande barn" från Irak efter att hans mor & far blivit dödade av Saddams hejdukar.
Han är väl integrerad i samhället, pratar 6 språk flytande och krossar fördomar genom sin blotta existens.
Citera
2009-01-18, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazmazta
Nu råkar jag ha en god vän som kom hit som "ensamkommande barn" från Irak efter att hans mor & far blivit dödade av Saddams hejdukar.
Han är väl integrerad i samhället, pratar 6 språk flytande och krossar fördomar genom sin blotta existens.

Saddam är som bekant död, din kompis kan alltså åka tillbaka till sitt hemland eftersom han har fått det skydd han behövde - och därmed eventuellt lämna plats till någon som bättre numera behöver skyddes.
Citera
2009-01-18, 12:50
Medlem
lolpovertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazmazta
Vad har det där med någonting att göra?
Citera
2009-01-18, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolpoverty
Vad har det där med någonting att göra?

Läs trådstarten igen:
"Bra erfarenheter om detta fenomen?"

Är du med?
Citera
2009-01-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Saddam är som bekant död, din kompis kan alltså åka tillbaka till sitt hemland eftersom han har fått det skydd han behövde - och därmed eventuellt lämna plats till någon som bättre numera behöver skyddes.

Det kan han absolut göra, om han själv vill.
Citera
2009-01-18, 13:03
Medlem
Bevis finns

Citat:
Ursprungligen postat av Morty

Hey, jag sitter på en hel bunt bevis här, men ta inte mitt ord för det. Lättast är det om du känner någon som arbetar som tandläkare, förslagsvis inom Folktandvården. Han/hon kan garanterat bekräfta omfattande åldersfusk. Det är inte sällan flyktingar som påstås vara 11-12 år uppvisar fyra helt färdigutväxta visdomständer (vilka normalt inte bryter igenom förrän man fyllt 20, och inte helt sällan 25.)

Problemet är att när "barnet" kommer till Sverige görs en hälsoundersökning av en allmänläkare. Denna ska även åldersbestämma personen i fråga, vilket är väldigt svårt utan att göra en skelettröntgen. Dessutom är läkarkåren inte speciellt förtjust i konflikter med Socialstyrelsen och Migrationsverket, så förutom i de mest påtagliga fallen sker aldrig några ifrågasättanden av personens ålder.

Nu kan man givetvis tycka olika om mottagandet av dessa ensamstående män och kvinnor, men det går knappast att blunda för de problem åldersfusket för med sig; både för flyktingen själv och omgivningen.

Låt mig ställa en retorisk fråga.
Ponera att du har en dotter i grundskolan, säg tredje klass. Vill du då att hon ska umgås med en tjugoårig irakisk snubbe, eller kanske en artonårig somalier? Någonstans blir det lite skevt där, inte sant?

Sett från andra sidan finns det ju en del problem med att utge sig för att vara yngre än man är. Somaliern i exemplet ovan får ju till exempel vänta tills han är trettio innan han får ta körkort, gifta sig, etc. För att inte tala om att den faktiska pensionsåldern lätt sticker iväg till >75 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in