2009-01-20, 19:15
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Totalt löjligt idiotiskt påstående. Det är väl fan inte mitt fel att jag tvingats rätt in i en jävla cirkus direkt från min födsel, jag har ingen som helst skyldighet att samarbeta med denna s.k. "regering", vägrar ge dem ett dyft av mina åsikter och tankar om jag inte blir lämnad i fred.
2009-01-20, 19:17
Medlem
FrasseFloyds avatar
Visserligen, men eftersom du antingen kan göra revolution eller rösta för att bli av med makthavarna är det väl dumt att inte göra det enklaste? Då kan du dessutom klaga bäst fan du vill.
2009-01-20, 19:35
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Visserligen, men eftersom du antingen kan göra revolution eller rösta för att bli av med makthavarna är det väl dumt att inte göra det enklaste? Då kan du dessutom klaga bäst fan du vill.
Tänk om alla vägrade ...
2009-01-20, 19:36
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Totalt löjligt idiotiskt påstående. Det är väl fan inte mitt fel att jag tvingats rätt in i en jävla cirkus direkt från min födsel, jag har ingen som helst skyldighet att samarbeta med denna s.k. "regering", vägrar ge dem ett dyft av mina åsikter och tankar om jag inte blir lämnad i fred.

Flytta då.
2009-01-20, 19:40
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Flytta då.
Ja, jag ska flytta så fort jag är klar med min utbildning, och jag röstar. Har inte bett om hjälp, vill bara förklara hur detta resonemang som verkar vara någon slags allmän uppfattning gör mig sur.
2009-01-20, 19:52
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Totalt löjligt idiotiskt påstående. Det är väl fan inte mitt fel att jag tvingats rätt in i en jävla cirkus direkt från min födsel, jag har ingen som helst skyldighet att samarbeta med denna s.k. "regering", vägrar ge dem ett dyft av mina åsikter och tankar om jag inte blir lämnad i fred

Ja, jag ska flytta så fort jag är klar med min utbildning, och jag röstar. Har inte bett om hjälp, vill bara förklara hur detta resonemang som verkar vara någon slags allmän uppfattning gör mig sur..
Jag är av den uppfattningen att man antingen engagerar sig eller håller käften, ja. Att stå vid sidan om när ett arbete görs, ger alltså inte en respekt när man sedan kommenterar arbetets resultat kan man kanske summera det som?

Lämnad i fred och inte bett om hjälp? Nja, om du själv bekostar din utbildning och universitetsplats och inte belastar eller nyttjar någon skattefinansierad verksamhet så är det ju lugnt.
2009-01-20, 20:46
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Jag är av den uppfattningen att man antingen engagerar sig eller håller käften, ja. Att stå vid sidan om när ett arbete görs, ger alltså inte en respekt när man sedan kommenterar arbetets resultat kan man kanske summera det som?

Lämnad i fred och inte bett om hjälp? Nja, om du själv bekostar din utbildning och universitetsplats och inte belastar eller nyttjar någon skattefinansierad verksamhet så är det ju lugnt.

Så, att engagera sig = att rösta? Du kanske missat att du är en av miljoner som får rösta, att din röst inte gör någon skillnad. Något som i min mening kan påverka desto mer är att snacka, berätta, engagera folk, debattera etc. Ser ingen logik i att behöva hålla sig borta från det pga att man ej röstar.
2009-01-20, 20:50
Medlem
Aja Bajas avatar
Om man hör till dom som vill ha ett starkt samhälle som tar in en stor del av BNP i form av skatter bör man naturligtvis rösta om man har en åsikt om hur pengarna fördelas.

Om man däremot helst inte vill ha något samhälle och tycker illa om alla som tror sig ha rätt att bestämma över andra människors liv tycker i varje fall jag att man kan ha rätt att klaga utan att rösta.
2009-01-20, 20:58
Medlem
Jag tycker det är en korrekt iaktagelse, antingen röstar man och har rätt till åsikter eller så håller man tyst.
2009-01-20, 21:12
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Tänk om alla vägrade ...
Ja, tänk om. Nu är det dock inte så och dina alternativ är således revolution eller parlamentarism.

Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Flytta då.
Då får man ju samma problem fast någonannanstans.
2009-01-20, 21:47
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Jag tycker det är en korrekt iaktagelse, antingen röstar man och har rätt till åsikter eller så håller man tyst.

Det är ett helt absurt påstående, vad händer om man inte vill rösta på NÅGOT parti då? Eller om man motsätter sig hela fenomenet med röster? Ska man bara hålla käften då alltså? Och vad ska straffet vara för att man gnäller, kanske lite kollektiv arkebusering tills man rättat sig in i ledet?
2009-01-20, 21:57
Medlem
Carpe Diems avatar
Inget diskussionsämne.
/mod.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här