Citat:
Ursprungligen postat av land-of-freedom
Med inspiration frn BigDukes tidigare trd
En syn p Sverige utifrn vill jag komma upp med mnga konkreta exempel p hur dligt Sverige egentligen r s jag undrar om ni kan hjlpa mig med detta. Ett eget exempel r att vi inte alls r ledande i fretagsbranschen d vi r ett av f lnder i vrlden med apoteksmonopol kvar.
Jag behver ngonting i stil med
http://www.economist.com/world/displ...fsrc=nwlgafree
Mlet r inte att klanka ner p vrat land utan att frbttra det s kalla mig ingen landsfrrdare... Jag r lite fr ung fr det.
Se s jalla
Vi ska inte klanka ner p vrt land skriver du men samtidigt ska vi lista sdan som r dligt!? En svr balansgng som jag inte alls r sker p att jag klarar.
Att vi har ett apoteksmonopol r inte fel om majoriteten av medborgarna omanipulerat och genuint verkligen tycker s. Sjlv avskyr jag apoteket, det sista sttyska utposten, dr versittar Helga ska tala om fr mig hur och nr jag ska ta min medicin. Valfrihet r givetvis en bttre demokrati d gr fler njda, inte bara en majoritet.
Demokrati r ett slags baskrav, ett folkets inflytande ver rikets styre. Det sger inget om demokratins kvalit. I en demokrati med hg kvalit kan jag sga vad jag vill utan att bli nedslagen, jag kan sga vad jag vill men kanske ingen lyssnar men jag har ftt sga det jag vill. Mer kan jag inte krva.
I en demokrati blir jag inte itutad andras syn p demokratin, jag kan stnga av, g drifrn sluta lsa etc. I en demokrati har jag inte vnstervridna lrare som tvingar p mig deras demokratisyn. Jag kan vlja en tidning som tycker som jag inte bara ledarsidan utan ven i nyhetsfldet som saknar insmugna vrderingar.
Slutsats media r monopolitiserad och utbildningsvsendet r odemokratiskt i vrt land. Vi lever i ett land dr vissa efterstvar moraliskt monopol. De frsker tvinga oss att lska det vi avskyr. Typ islam, invandring, ekonomisk politik som r automatiserad utifrn vad de moraliska dogmerna krver.
I stllet fr hg levnadsstandard fr ursprungsbefolkningen fr vi ta det som blir kvar nr ockupanterna tagit sin del.