2024-05-08, 23:36
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceeantara
Söker namnet på ett spel från hmm sena 90-talet måste det ha varit.

Point and click, hade teman av att lära men vet inte om det var ett edutainment spel rakt igenom

Hur som helst, det jag minns från det är att man vid ett tillfälle ska packa en korg med godsaker till sin farmor eller så är det hos en farmor man är hos för att samla sakerna. Det är en man med varm röst som beskriver vad man ska plocka åt sig till korgen, minns flaskor med saft på en hylla med mera.

Vid ett annat tillfälle så är man i ett cirkustält och en apa tror jag det är, fastnar i taket av tältet och man försöker få ner honom. Kommer ihåg att folket i tältet är spända och ropar när det går fel under processen etc.

Det är nog allt jag kan minnas, tack på förhand

Pixelina?
Citera
2024-05-08, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Pixelina?

Tyvärr nej
Citera
2024-05-08, 23:42
Medlem
Kanske är tidigare 90-tal än vad jag tror. Svårt att säga
Citera
2024-05-09, 00:36
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Kanske är tidigare 90-tal än vad jag tror. Svårt att säga

Något av pyjama Sam spelen?
Citera
2024-05-09, 01:18
Medlem
Citat:
Något av pyjama Sam spelen?

Nej, tack för försöket!
Citera
2024-06-01, 12:49
Jag söker ett gammalt flashspel. Det var ett isometriskt pusselspel, och det var dinosaurier med.
Citera
2024-06-01, 13:02
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag söker ett gammalt flashspel. Det var ett isometriskt pusselspel, och det var dinosaurier med.

Paraworld?
Citera
2024-06-01, 13:04
Citat:
Paraworld?
Nix. Grafiken var betydligt simplare och det var ett spel man spelade i webläsaren. Det var heller inte realtid.
Citera
2024-06-01, 13:05
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nix. Grafiken var betydligt simplare och det var ett spel man spelade i webläsaren. Det var heller inte realtid.

Escape extinction?
Citera
2024-06-01, 13:14
Citat:
Escape extinction?
https://www.numuki.com/game/dino-run-escape-extinction/

Är det det du menar? För det är inte det.
Senast redigerad av SvenHelsing 2024-06-01 kl. 13:28.
Citera
2025-01-17, 06:15
Medlem
Citat:

Point and click, hade teman av att lära men vet inte om det var ett edutainment spel rakt igenom

Hur som helst, det jag minns från det är att man vid ett tillfälle ska packa en korg med godsaker till sin farmor eller så är det hos en farmor man är hos för att samla sakerna. Det är en man med varm röst som beskriver vad man ska plocka åt sig till korgen, minns flaskor med saft på en hylla med mera.

Vid ett annat tillfälle så är man i ett cirkustält och en apa tror jag det är, fastnar i taket av tältet och man försöker få ner honom. Kommer ihåg att folket i tältet är spända och ropar när det går fel under processen etc.

Freddi Fish-serien (Freddi Fisk på svenska)
Citera
2025-01-17, 06:39
Medlem
Citat:

Putt-Putt Joins the Circus måste det vara.
Senast redigerad av Amper-Voltair 2025-01-17 kl. 06:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in