Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-21, 23:27
  #601
Medlem
EHJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Global gladiators?

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...s_Coverart.png

Precis, där var de ju. Tackar tackar!
Citera
2009-10-22, 12:45
  #602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vivi84
Little Samson!?

Förvandlade sig inte men hade "kompisar" som man kunde byta till under spelets gång.

http://www.youtube.com/watch?v=8rNcEMKBm7c


Tack!
Citera
2009-10-23, 21:07
  #603
Medlem
Matches Malones avatar
Under en resa i England den senare delen av 80-talet (87-88?) köpte jag ett spel till C64. Det var ett plattformsspel med enklare pussel, där man spelade 4-5 figurer som var karikatyrer av olika nationaliteter; en kines med lång fläta, en tysk med monokel och stor preussisk mustasch osv. Spelet gick ut på att man skulle bygga en maskin som skulle rädda jorden från en annalkande komet och maskinen visade sig på slutet vara en stor flipper som deflekterade den.

Jag har helt glömt titeln, men det vore kul att gräva fram det igen.

Tacksam för svar.
Citera
2009-10-23, 21:21
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serein
man tackar man tackar! ni var snabba det här kommer att hålla mig sysselsatt ett bra tag!



Gud vilken nostalgitripp jag fick nu, jag och brorsan körde DX-Ball stenhårt i flera veckor. evig tävling mellan oss.

Till topic: söker ett NES-spel, man var en crocodile dundee typ som sprang runt och slogs, minns inte för vad eller för vilket man slogs, men det var nån slags krokodil på framsidan om jag inte minns fel.
Citera
2009-10-23, 23:00
  #605
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drott
Till topic: söker ett NES-spel, man var en crocodile dundee typ som sprang runt och slogs, minns inte för vad eller för vilket man slogs, men det var nån slags krokodil på framsidan om jag inte minns fel.

Kanske "The Adventures of Bayou Billy" du tänker på?
Citera
2009-10-28, 18:28
  #606
Medlem
Hej.
Kom att tänka på ett spel som jag spelade på windows 95.
Man körde en bil/rymdskepp (viss skillnad jag vet) och letade efter flaggor. Man skulle hitta ett antal innan motståndarna hittade sina. nån som minns?
Citera
2009-10-30, 17:46
  #607
Medlem
Nujabezs avatar
Yo!

Jag söker ett spel till PC som är hyfsat gammalt.
Det har med SL Trafiken i Stockholm att göra. Det såg ut som SimCity blandat med Age of Empires, altså en vy snett uppifrån.

Man kunde riva vägar med bulldozrar, bygga linjer till SL bussarna samt att det helt random kunde dyka upp ett UFO och spränga Kungliga slottet. I alla fall så såg man Stockholm snett uppifrån.
Startskärmen vill jag dra mig till minnes att det var en bild på en nedsläckt eller kanske upplyst busskur i MYULK grafik! (ni minns väl MYULK- spelet som ARLA släppte? Kampen om öppna landskap)
Det har sådan grafik i början tror jag, och animationerna liknade Backpacker väldigt mycket.

MEN!
Jag har dock glömt vad spelet i fråga heter!!!

Om någon vet med sig vad det heter så hojjta gärna till HÖGT!!!
Citera
2009-10-31, 00:03
  #608
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nujabez
Yo!

Jag söker ett spel till PC som är hyfsat gammalt.
Det har med SL Trafiken i Stockholm att göra. Det såg ut som SimCity blandat med Age of Empires, altså en vy snett uppifrån.

Man kunde riva vägar med bulldozrar, bygga linjer till SL bussarna samt att det helt random kunde dyka upp ett UFO och spränga Kungliga slottet. I alla fall så såg man Stockholm snett uppifrån.
Startskärmen vill jag dra mig till minnes att det var en bild på en nedsläckt eller kanske upplyst busskur i MYULK grafik! (ni minns väl MYULK- spelet som ARLA släppte? Kampen om öppna landskap)
Det har sådan grafik i början tror jag, och animationerna liknade Backpacker väldigt mycket.

MEN!
Jag har dock glömt vad spelet i fråga heter!!!

Om någon vet med sig vad det heter så hojjta gärna till HÖGT!!!
Två minuters googling senare...tadaa!
http://thepiratebay.org/torrent/3681769/SL_The_Game
Citera
2009-10-31, 00:13
  #609
Medlem
Kan någon nämna några populära strategispel från 90-talet? Jag är nämligen ute efter ett asgammalt spel som gick ut på att bygga upp en by samtidigt som man skulle försvara den och hamstra virke, stenar, guld, metaller och så vidare. Det var ganska snygg grafik och kan ha varit till Mac, men jag är väldigt osäker.

Alltså, ett snyggt strategispel från 90-talet som inte har någonting med Sid Meier att göra (tror jag).
Citera
2009-10-31, 01:59
  #610
Medlem
devilspawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinogum
Kan någon nämna några populära strategispel från 90-talet? Jag är nämligen ute efter ett asgammalt spel som gick ut på att bygga upp en by samtidigt som man skulle försvara den och hamstra virke, stenar, guld, metaller och så vidare. Det var ganska snygg grafik och kan ha varit till Mac, men jag är väldigt osäker.

Alltså, ett snyggt strategispel från 90-talet som inte har någonting med Sid Meier att göra (tror jag).
The settlers kanske?
Citera
2009-10-31, 02:14
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devilspawn
The settlers kanske?

Jag trodde att jag skulle känna igen spelet direkt, men mitt minne sviker mig visst den här gången. Det kan mycket väl vara rätt, jag känner igen några saker, men i huvudet dyker det bara upp suddiga minnesbilder. Innan jag säger att jag älskar dig så vill jag försäkra mig om att det är det spelet jag letar efter.
Citera
2009-10-31, 02:23
  #612
Medlem
Nujabezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Två minuters googling senare...tadaa!
http://thepiratebay.org/torrent/3681769/SL_The_Game

TILLÅT MIG KYSSA DIG! SERIÖST!!!!

Fan att jag inte fann nåt på google. Jävla horgoogle har svikit mig flera gånger den här veckan....

ULTRA TACK!!!!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback