2016-11-30, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Håller med dig. Klistrar in punkerna här:

Punkt 1 Kan ju mycket väl ha varit TJ själv eller i samråd med läkaren. Vad säger att inte flera har dopat sig?
Punkt 2 är idiotiskt och kan användas på alla som någonsin har åkt fast för doping.
Pukt 3. Håller med. Det enda som talar till hennes fördel som jag ser det. Mycket osannolikt att hon har gjort det med flit. Hade hon bara tur som hade extra problem i år? Osannolikt men inte mer osannolikt än den officiella historien.
Punkt 4 är också idiotiskt. Hur tänker en fuskare. Historien är full med exempel på idrottare dopat sig när de är bäst. Finns dessutom inget som säger att hon inte dopat sig tidigare bara för att hon inte åkt fast, tyvärr är historien även full med sådana exempel.

Att Johaug inte gjort det med flit??
Idag så tar man inga tabletter utan gel och salvor är det som gäller. Har man muskelvärk så använder man in Voltaten-tabletter i så stor utsträckning utan köper Voltaten-gel sim går direkt in i blodet. Mycket smidigt sätt att administrera.
Att köpa en tub Trofodermin med den anabola substansen Clostebol och sedan smörja in kroppen med detta är det perfekta sättet att dopa sig under försäsongen. Har man dessutom en målvakt som läkare så är det fritt fram.
Citera
2016-11-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Att Johaug inte gjort det med flit??
Idag så tar man inga tabletter utan gel och salvor är det som gäller. Har man muskelvärk så använder man in Voltaten-tabletter i så stor utsträckning utan köper Voltaten-gel sim går direkt in i blodet. Mycket smidigt sätt att administrera.
Att köpa en tub Trofodermin med den anabola substansen Clostebol och sedan smörja in kroppen med detta är det perfekta sättet att dopa sig under försäsongen. Har man dessutom en målvakt som läkare så är det fritt fram.

Vilket jävla stolpskott, nån måtta får det väl ändå vara på dumheterna!
Citera
2016-11-30, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Håller med dig. Klistrar in punkerna här:

Punkt 1 Kan ju mycket väl ha varit TJ själv eller i samråd med läkaren. Vad säger att inte flera har dopat sig?
Punkt 2 är idiotiskt och kan användas på alla som någonsin har åkt fast för doping.
Pukt 3. Håller med. Det enda som talar till hennes fördel som jag ser det. Mycket osannolikt att hon har gjort det med flit. Hade hon bara tur som hade extra problem i år? Osannolikt men inte mer osannolikt än den officiella historien.
Punkt 4 är också idiotiskt. Hur tänker en fuskare. Historien är full med exempel på idrottare dopat sig när de är bäst. Finns dessutom inget som säger att hon inte dopat sig tidigare bara för att hon inte åkt fast, tyvärr är historien även full med sådana exempel.

Ang punkt tre, betänk att salvan har använts av massor av utövare till helt skilda saker. Om man ska ha salvan som cover up skyller man naturligtvis på någon verklig åkomma man faktiskt har.

Men det blir ju helt genomskinligt eftersom så många olika har använt salvan till olika ändamål - som en sorts mirakelmedicin. Detta med en väldigt ovanlig salva som bara finns i något land. Det är ju extremt osannolikt. Dessutom hävdar de att de har noll koll på salvan trots att den historiskt har använts som förklaring till doping i många fall. Om de ville vara rena skulle de ju såklart ha stenkoll på de få produkter som faktiskt är kända som faror för utövare. Liksom det första man lägger på minnet...
Citera
2016-11-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu börjar bitarna falla på plats.

Det kanske var den här typen av "hjärtbesvär" som Björgen också hade när hon gick över till Formoterol.

Hoppas de får dispens att lägga över Kalla också på Formoterol då skall norrmännen få se på köra av

(Jag betonar att jag inte vet vad Kalla tar för mediciner och om hennes förmaksflimmer berodde på beta-2 biverkan. Men det är definitivt en möjlighet.)

Fy fan.. hoppas det inte stämmer
Citera
2016-11-30, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Fy fan.. hoppas det inte stämmer
Sundby hade även samma problem
Citera
2016-11-30, 19:01
Medlem
catos avatar
Hjärtbesvär, har inte flera dopade haft hjärtbesvär, ,Kalla valde också stå utanför landlaget under försäsngen, hm, ytterligare en skidåkare som tar till otillåtna medel????
Citera
2016-11-30, 19:10
Medlem
Längdskidåkning har lite problem när det gäller fördelningen av medaljer och sponsorer. Norge och Sverige tar oftast de flesta medaljerna, men de stora sponsorerna finns i Mellaneuropa. De stora sponsorerna kanske inte vill förknippas med fuskande norska skidåkare
Citera
2016-11-30, 19:16
Medlem
Jag tycker synd om Johaug. Varför ska inte hon få dopa sig med anabola när hennes landslagskompisar Björgen, Weng och Östberg får dopa sig med astmamediciner som ger starka anabola effekter?
Citera
2016-11-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu börjar bitarna falla på plats.

Det kanske var den här typen av "hjärtbesvär" som Björgen också hade när hon gick över till Formoterol.

Hoppas de får dispens att lägga över Kalla också på Formoterol då skall norrmännen få se på köra av

(Jag betonar att jag inte vet vad Kalla tar för mediciner och om hennes förmaksflimmer berodde på beta-2 biverkan. Men det är definitivt en möjlighet.)

Ja någon medicin lär hon ju börja med som öppnar upp nya möjligheter!
Citera
2016-11-30, 21:00
Medlem
Helt sjukt att tanken slår en att Kalla kan bli en bättre åkare tack vare medicinerna hon kanske får nu. Jag gillar det inte men Norge kommer väl i alla fall att få en motståndare som tävlar efter samma förutsättningar.
Citera
2016-11-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miscusi
Helt sjukt att tanken slår en att Kalla kan bli en bättre åkare tack vare medicinerna hon kanske får nu. Jag gillar det inte men Norge kommer väl i alla fall att få en motståndare som tävlar efter samma förutsättningar.

Men verkar inte detta lite iscensatt då? Kalla får helt plötsligt förmaksflimmer, dvs symtom bl.a. av extra hjärtslag. efter halva loppet är hon två minuter efter ledaren, är helt slut, har aldrig haft den känslan innan men hon själv och tränaren väljer ändå att hon ska fullfölja ett helt meningslöst lopp, varför?
Citera
2016-12-01, 00:55
Medlem
wwrs avatar
Man får verkligen hoppas det går att få ett slut på läkemedelsmissbruket inom sporten. Både steroider och astmamediciner.

Om antagandet är riktigt, att vissa åkare får hjärtproblem som medicinbiverkan, så har ju missbruket gått så långt att det t.o.m. riskerar åkarnas hälsa.

Sporten är ju död för länge sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in