Citat:
Ja, verkligen tänkvärt.
Som jag har skrivit tidigare i tråden så är det en moralisk och etisk fråga. Hur vill vi ha det? Vill vi behålla längdskidåkningens själ och hjärta? Eller ska det vara en tävling om vem som har den största medicinväskan eller den mest välinredda ovanvåning på vallabussen? Nu kan jag bara prata om mig själv och som en del av er har märkt så brinner jag varmt för sporten. Det är oroande det som händer nu minst sagt. Det känns (mildrigt sagt) rejält olustigt när man ser MJS puffa vidare i spåret eller MB dela sitt VM-guld till en dopingavstängd. Och som står i artikeln:
Ska vi köpa en effektiv Nebulisator till våra barn så de kan vara med och tävla mot andra barn?
Mitt svar är redan klart...
Som jag har skrivit tidigare i tråden så är det en moralisk och etisk fråga. Hur vill vi ha det? Vill vi behålla längdskidåkningens själ och hjärta? Eller ska det vara en tävling om vem som har den största medicinväskan eller den mest välinredda ovanvåning på vallabussen? Nu kan jag bara prata om mig själv och som en del av er har märkt så brinner jag varmt för sporten. Det är oroande det som händer nu minst sagt. Det känns (mildrigt sagt) rejält olustigt när man ser MJS puffa vidare i spåret eller MB dela sitt VM-guld till en dopingavstängd. Och som står i artikeln:
Ska vi köpa en effektiv Nebulisator till våra barn så de kan vara med och tävla mot andra barn?
Mitt svar är redan klart...
jaa personligen så tror jag vi i sverige är blödiga gärna vill se en ren idrott i den bemärkelse att alla regler är klara och huggna i sten när det kommer till medicinska preparat i sporten. Jag personligen är oxå blödig.
Vad jag ser så är det ju en omöjlighet nästan att införa dessa regler när det kommer till astmamedicin då så stor del av åkarna lider av astma (yrkesskada). Så det är sjukt problematiskt.
Det jag ser framför mig är att inom en snar framtid så är skidåkning i samma tillstånd som cykel vilket är tråkigt enligt mig.
Jag hade gärna sett ett ödmjukare norge när det kommer till detta då de är skidornas supermakt, men de följer reglerna och så är det med det.