2017-08-24, 00:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Ursäkter, ursäkter. Nu vill Norge även ändra dopingreglerna till det mildare, fast att de drev på hårt i 2015 om hårdare straff - https://www.nrk.no/sport/advarer-nor...kte-1.13655129
Citera
2017-08-24, 00:14
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Står högre upp i tråden, nu hur du kunde missa det. Bendiksen är bevisföring i form av vittne. Ja vittne kan även vara bevisföring.

Och du likt de andra stollarna har inget bevis för era anklagelser om påstådd norsk systematisk doping?

Nä? Okej.

Nä då går jag av mitt pass som flashbacks egna Johaug-försvarare och tackar för mig. Häppåre.

Du får gärna tro att ljughaug är oskyldig det står dig fritt att tycka, själv tror jag att hon är skyldig dessutom finns det än dom (cas) som säger det. sen är det mycket konstigt med Norge och deras sätt att se på doping, som gör att många med mig känner att mycket talar för att ljughaug, Syndby är toppen på ett isberg. Det största fuskaren Marit kommer för eller senare att falla tror jag.

Villa upp dig du, det kan du behöva tillsammans med ett par tappra Therese kramare. du kommer se henne igen i spåret hösten 2018 så håll ut.
Citera
2017-08-24, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FinalTwelve
Läste i på www.SVT.se/sport att 50% av det norska skidlandslaget har astma. Det betyder medicin som stärker andningen, alltså du andas lättare. Är detta den nya dopningsmetoden. Fixa ett falskt intyg hos en läkare att du har astma och proppa i dig medicin som göra att du andas lättare och sen vinna OS-guld (Marit Björgren). Eller är det en slump att det norska skidlandslaget är så hårt drabbad av astma. Har för mig att både Alsgaard och Dähle (stavning) också hade astma.
fixa adhd licsnesn sen kan du köra på ritalina rena bosten i längsskidåking tilllåtet i gymnastik så om du är snabbis i huvudet .. recept å jävla sprutt är lite miljoner i det i alla fall
Citera
2017-08-24, 05:20
Medlem
Citat:
"Bevis eller bevisning är i juridiska sammanhang något som används för att styrka (bevisa) ett påstående eller sakförhållande.
Olika bevismedel, d.v.s. olika "typ av bevisning" förekommer. Som bevismedel räknas till exempel vittnesförhör, skriftligt bevis (d.v.s. brev, protokoll och andra skriftliga handlingar), syn eller kriminalteknisk bevisning. Rättegångsbalkens tredje avdelning (35 kap-41 kap) handlar om bevisning. Till exempel handlar 35 kap om bevisning i allmänhet, 36 kap om vittnesförhör, 38 kap om skriftlig bevisning, 39 kap om syn och 40 kap om sakkunnigbevisning."

Kan du inte bara hålla käft din okunniga jävel?
Haha...låg nivå rakt igenom.
Nåväl,några bevis har varken du eller någon annan,sen kan du klippa och klistra texter Hur mycket du vill. Men det är fakta!
Sopa!
Citera
2017-08-24, 05:25
Medlem
Citat:
Det jag inte förstår är varför det tar sådan tid för dig att komma med bevis? Vart är beviset? Du är väl inte så korkad att du tror att misstankar är bevisföring?
Vem som är korkad här har nog dom flesta listat ut redan.
Nu tänker inte jag ödsla tid på att varken läsa eller besvara dina inlägg.
Citera
2017-08-24, 06:30
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Det jag inte gillar är den där astmamedicindopingen som används systematiskt. De flesta har inte vanligt astma som brukar vara anledning till medicinering utan de har andningssvårigheter vid extrema prestationer vilket typ alla elitidrottare har när de presterar på max. Var det inte så att polskan blev avstängd för samma astmamedicin som marit med flera alltid tar och det var bara för att hon inte hade läkarintyg.
Citera
2017-08-24, 07:50
Medlem
Northug näste man ut att ogilla domen. Tråkig utveckling. Northug högg ju för övrigt mot Matveeva för hennes epo-dopning och tyckte livstid avstängning var rimligt men han verkar tycka annorlunda om anabola.
Citera
2017-08-24, 08:23
Medlem
Discgears avatar
Vi är ju många som undrat det senaste året varför Johaug inte har stämt läkaren Bendiksen och i förlängningen det norska skidförbundet.
Advokat Helge Husebye Haug mener Therese Johaug har en god sak hvis hun retter et erstatningskrav mot Norges Skiforbund.
https://www.nrk.no/sport/mener-johau...det-1.13652871

Både Johaugs manager och hennes advokat förnekar att det är aktuellt med någon stämning

Uttalelsene får Haug til å stusse.
– Det er naturligvis frivillig å saksøke, men jeg synes det er litt pussig om man ikke forfølger det.

Vi är många som tycker det är märkligt då en stämning är den enda logiska fortsättningen på den officiella händelseversionen. Men om Johaugs och Bendiksens märkliga berättelse är någon form av täckhistoria så är det ju naturligtvis fullt logiskt att Johaugs team inte går vidare med någon stämning mot NSF eller Bendiksen.
Citera
2017-08-24, 08:26
Medlem
DikTs avatar
Jag ser i grunden 3 alternativ:

1. "Storyn" stämmer (i allt väsentligt)
2. TJ (eller någon på hennes uppdrag) köpte själv salvan först och när de fattade vad den innehöll blev det panik
3. Det är en cover-up för medveten doping

Vilken som är mest sannolik beror på ett antal faktorer. I grunden ligger hur stor sannolikheten är att en rutinerad läkare, tillsammans med en lika rutinerad skidåkare, skulle göra ett sådant enormt misstag under 10 dagar. Dvs att komma på tanken att köpa ett läkemedel utomlands (som enligt storyn är "okänt") och inte kolla innehållet. Dessutom ett läkemedel som inte är tänkt för bruk på läppar. Dessutom ett preparat som läkaren borde varit bekant med sedan tidigare.

Alt. 1
För: TJ hade ovanligt stora problem med sår på läpparna. Ingen har hittat tydliga bevis mot "storyn". Mängden clostebol i blodet sägs stämma med storyn.
Mot: Osannolik "story" (ovan). Det råkar vara ett perfekt preparat för doping i mikrodosering. Testerna hade precis förfinats för att upptäcka små doser av detta preparat. All tidigare erfarenhet när en konstig "story" dyker upp för att förklara att en toppidrottare "fastnat". Inga tester gjordes på hela försäsongen(!). Hennes styrkeutveckling de senaste åren och hennes enastående resultat.

Alt 2
För: Kan förklara alla turer på ett (någorlunda) logiskt sätt (utan att det handlar om medveten doping)
Mot: Känns osannolikt att en aktiv köper en sådan salva själv (utan att kolla upp den). Reaktionen känns överdriven. Hade man bara avslutat användandet direkt hade det troligen aldrig märkts.

Alt 3
I grunden omvända argumenten För/mot på alt 1
För: Historiken med bloddoping och astmamedicinering. Det tyder på att man inom norsk skidåkning gör "allt" för att få fördelar oavsett etik.

Min sannolikhetsbedömning utifrån dessa argument:
1: 5%
2: 35%
3: 60%
Citera
2017-08-24, 08:44
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discgear
Vi är ju många som undrat det senaste året varför Johaug inte har stämt läkaren Bendiksen och i förlängningen det norska skidförbundet.
Advokat Helge Husebye Haug mener Therese Johaug har en god sak hvis hun retter et erstatningskrav mot Norges Skiforbund.
https://www.nrk.no/sport/mener-johau...det-1.13652871

Både Johaugs manager och hennes advokat förnekar att det är aktuellt med någon stämning

Uttalelsene får Haug til å stusse.
– Det er naturligvis frivillig å saksøke, men jeg synes det er litt pussig om man ikke forfølger det.

Vi är många som tycker det är märkligt då en stämning är den enda logiska fortsättningen på den officiella händelseversionen. Men om Johaugs och Bendiksens märkliga berättelse är någon form av täckhistoria så är det ju naturligtvis fullt logiskt att Johaugs team inte går vidare med någon stämning mot NSF eller Bendiksen.
Det är mycket märkligt att TJ inte stämmer läkaren eller förbundet. Det är inget personligt, läkaren skyddas troligen av försäkringar. Att inte göra det reser ju dessutom ännu fler tveksamheter mot hennes berättelse. Det vore ett sätt att försöka rentvå sitt namn och varumärke.

Det skulle dock vara lite annorlunda att tvingas gå upp mot ett privat försäkringsbolag i domstol jämfört med presskonferens eller clownrättegången i ADN.

(pussig betyder tydligen underlig, på norska, jag kan bara instämma)
Citera
2017-08-24, 09:01
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är mycket märkligt att TJ inte stämmer läkaren eller förbundet.

Om det inte är så att Bendiksen bara gjort sitt jobb, att medvetet och planenligt mikrodoserat steroider... Då finns det ju ingen anledning att få bort honom, trots Johaug, trots Sundby.
Citera
2017-08-24, 09:10
Medlem
Dopningen verkar vara väldigt utbredd, mycket mer än vad jag trodde för 3-4 år sedan. Det är chockerande hur många det är som tar Dophaug och Norge i försvar, speciellt hur många svenskar som gör det...

Frågan är om det finns en enda åkare som tar medaljer som är helt ren? Vi vet ju redan att ryssar, kazaker, italienare osv brukar dopa sig. Nu vet vi att Norge gör det systematiskt också, Sverige lär inte ligga så långt efter heller.

Längdskidåkningen åker i samma fack som cykelsporten för mig hädanefter.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är mycket märkligt att TJ inte stämmer läkaren eller förbundet. Det är inget personligt, läkaren skyddas troligen av försäkringar. Att inte göra det reser ju dessutom ännu fler tveksamheter mot hennes berättelse. Det vore ett sätt att försöka rentvå sitt namn och varumärke.

Det skulle dock vara lite annorlunda att tvingas gå upp mot ett privat försäkringsbolag i domstol jämfört med presskonferens eller clownrättegången i ADN.

(pussig betyder tydligen underlig, på norska, jag kan bara instämma)

Det är inte märkligt alls. Hade hon stämt honom så hade sanningen kommit fram och då hade det blivit 4 års avstängning, minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in