Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-01-26, 12:45
Medlem
kallepets avatar
Nu brjas det igen:
http://www.hockeyexpressen.se/Nyhete...peter-forsberg

r han inte slut som spelare p den nivn?
Citera
2009-01-26, 12:55
Medlem
B-Dawks avatar
Jag tycker det ska vara slut med gullandet av Peter Forsberg. Karln har inte spelat p hur lnge som helst och kan inte vara i nrheten av matchform. Lt andra spelare ta chansen att spela sig nrmre VM. Fr dr kommer vi definitivt inte att se Foppa. Lgg skridskorna p hyllan nu Foppa!
Citera
2009-01-26, 13:00
Medlem
SweTechs avatar
Det kostar inget att vnta 4 dygn fr att fylla den sista platsen. Ifall det skulle bli foppa eller ngon annan spelar ju knappast ngon roll.
Citera
2009-01-26, 13:03
Medlem
Partons avatar
Sjlv tycker jag att han skulle ha laggt av fr flera r sedan. Hans frsk att komma tillbaka brjar bli patetiska, fan Foppa luta dig tillbaka och spela lite golf eller nt...
Citera
2009-01-26, 13:39
Medlem
steffeGs avatar
Patetiskt att lska hockey och att vinna s mycket att man gr allt som str i ens kraft fr att komma tillbaka och bevisa att man faktiskt r en av vrldens bsta spelare?

Tycker Foppa fr alldeles fr mycket ofrtjnt gnll, det r ju inte direkt s att han kan r fr att han r skadebengen. Mer Foppa-krigardra och mindre Foppa-kritikers ge upp-dra till folket.
Citera
2009-01-26, 13:47
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Patetiskt att lska hockey och att vinna s mycket att man gr allt som str i ens kraft fr att komma tillbaka och bevisa att man faktiskt r en av vrldens bsta spelare?

Tycker Foppa fr alldeles fr mycket ofrtjnt gnll, det r ju inte direkt s att han kan r fr att han r skadebengen. Mer Foppa-krigardra och mindre Foppa-kritikers ge upp-dra till folket.

Nej, jag r imponerad av hans jvla hjrta fr sporten. Men ven han br ju frst att efter trettioelva halvmisslyckade frsk borde det var dags att dra sig tillbaka. Det r ju inte optimalt fr honom sjlv heller att hoppa in i ett lag med 2-3 mnader kvar av ssongen.
Sen r det nog ju som du sger att han lskar sporten och att vinna fr mycket fr att han ska kunna sluta. Vad r han? 35 r? Det r inte fy skam att lgga av vid den ldern och vunnit nstan allt utom ett SM-guld...
Citera
2009-01-26, 13:49
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallepet
Nu brjas det igen:
http://www.hockeyexpressen.se/Nyhete...peter-forsberg

r han inte slut som spelare p den nivn?

Gick in matchotrnad och var snudd p dominant i vrldens bsta liga i slutskedet av ssongen d massor av lag krigade som djur fr de sista slutspelsplatserna. Det var ocks det efter ett lngre uppehll. P den nivn som de svenska "landslagen" ligger i dessa turneringar skulle han vara gigantisk, oavsett form, matchtrning och kondition.

Citat:
Ursprungligen postat av B-dawk
Lt andra spelare ta chansen att spela sig nrmre VM.

En spass klar uppfattning om vilka som ska med till VM hoppas jag Bengt-ke har att han inte behver testa fler spelare. Han har redan haft med runt 35 spelare och lr vl bli ytterligare ngra nya namn till vren. Detta fr att tillstta 10 platser, varav 75% kan anses som givna.
Citera
2009-01-26, 13:53
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Nej, jag r imponerad av hans jvla hjrta fr sporten. Men ven han br ju frst att efter trettioelva halvmisslyckade frsk borde det var dags att dra sig tillbaka. Det r ju inte optimalt fr honom sjlv heller att hoppa in i ett lag med 2-3 mnader kvar av ssongen.
Sen r det nog ju som du sger att han lskar sporten och att vinna fr mycket fr att han ska kunna sluta. Vad r han? 35 r? Det r inte fy skam att lgga av vid den ldern och vunnit nstan allt utom ett SM-guld...

Foppas stora problem ligger ju i att han vill ha nnu mer. Visst, han kan lgga av nu och jag tror ingen skulle klandra honom. Han har stadkommit mer n vad de flesta andra europer ngonsin gjort inom hockeyn och varit en av de strsta spelarna under sin tid i ligan. Jag har inga problem med att han lgger av, men beundrar honom samtidigt fr hans hjrta att frska, oavsett utgng.
Citera
2009-01-26, 14:55
Medlem
Axells avatar
Peter Forseberg har ett stort hockeyhjrta men det r lika bra att han lgger av. Han har varit vrldens bsta spelare redan. Han har inget mer att bevisa! Han kommer nd alltid vara hyllad och lskad som en av sveriges bsta hockeyspelare genom tiderna. Synd bara att han har drabbats av s mycket skador. Nej Forsberg du ska inte spela mer. Lt ngon yngre hungrig spelare f spela istllet.
Citera
2009-01-26, 15:02
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Peter Forseberg har ett stort hockeyhjrta men det r lika bra att han lgger av. Han har varit vrldens bsta spelare redan. Han har inget mer att bevisa! Han kommer nd alltid vara hyllad och lskad som en av sveriges bsta hockeyspelare genom tiderna. Synd bara att han har drabbats av s mycket skador. Nej Forsberg du ska inte spela mer. Lt ngon yngre hungrig spelare f spela istllet.

Vem sger att han vill bevisa ngot d? Kanske det r s att han vill visa fr sig sjlv att han fortfarande kan, kanske han vill avsluta sin karrir p sina egna villkor och inte genom skador..

Jag tycker foppa gr helt rtt som frsker, att sen BG hller en plats i landslagets trningsturnering ppen r vl inte hela vrlden.
Citera
2009-01-26, 16:22
Medlem
von_Ss avatar
"Jag r sugen, vi fr se hur foten knns"

Snlla Peter, lgg ner.
Citera
2009-01-26, 16:29
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Jag tycker det ska vara slut med gullandet av Peter Forsberg. Karln har inte spelat p hur lnge som helst och kan inte vara i nrheten av matchform. Lt andra spelare ta chansen att spela sig nrmre VM. Fr dr kommer vi definitivt inte att se Foppa. Lgg skridskorna p hyllan nu Foppa!

S det r bttre att ta med ngon halvt avdankad 30+-ring som harvar rundor i ES och varker gr till eller frn? Peter Forsberg har gjort mycket fr svensk hockey och det r klart att man ska ge lite tillbaka. Och ni som sger att han ska lgga av, han gr vl vad han vill?

Jag har lst ditt inlgg ett par gnger nu, men jag kan egentligen inte fatta vad dr str. Du r arg p han fr att han inte lgger av?

Forsberg r en av svensk hockeys strsta ngonsin och folk borde ju sttta honom istllet...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in