2009-01-27, 20:32
Medlem
Vicke-Struts avatar
Hej alla FB:Are

Jag har sedan år 2000 försökt att använda mig av så kallade nät-communities för att träffa kvinnor. Resultatet har varit blandat, min senaste dejt ägde rum hösten år 2000, och jag känner nu att jag måste ändra inriktning i mitt sökande efter en partner för att nå nya resultat. Jag har provat att skriva åtskilliga profiler genom åren, men det är sällan jag fångat någon kvinnas uppmärksamhet. Jag har försökt att skriva så ärligt som möjligt; jag berättar att jag letar efter en kvinna som vill ha ett stabilt förhållande tillsammans med, och jag skriver att jag är seriös och ärlig. Jag vill inte behandla en eventuell partner illa och skriver att jag är trogen och kör med raka puckar. Jag känner också att jag börjar att bli så pass gammal att jag vill bilda familj, om man vill visa att man har det målet så har sidorna ofta alternativ i flikar som man kan markera för att visa att man har det som mål.

Jag har alltid skrivit ner att jag gillar mat, dryck, musik, datorer och att titta på tv. Jag brukar inte skriva ner mina intressen särskilt utförligt därför att jag tänker att man skall fånga någons uppmärksamhet genom att göra sig lite hemlig för den som läser profilen. Man skall locka en kvinna att ställa frågor om en som individ så att man kan berätta för kvinnan som en individ gör med en annan individ på tu man hand.

Det händer också att jag är offensiv och skriver att någon kvinna jag ser är vacker, jag brukar uttrycka mina känslor genom att skicka privatmeddelanden till kvinnan jag ser. Ofta uppskattar respondenten min uppvaktning och skriver tack. Jag har funderat till och från om man skulle kunna arrangera en uppvaktning som är lite mer engagerande och intresseväckande. Då har jag tänkt på att jag skulle kunna skriva personliga dikter för att smickra kvinnan. Jag är glad att som man kunna säga att jag gillar många olika sorts kvinnor, alla kvinnor bär på någon form av skönhetsdrag som man kan uppmärksamma. En dikt skulle väl kunna innehålla beskrivningar om hur man tycker att kvinnan ser ut och vad man gillar att titta på hos henne?

Vad har ni för tips om att skriva lockande och intresseväckande profiler?
Citera
2009-01-27, 20:54
Medlem
Sumsarrs avatar
"27 cm lång, rakad, rejäl karl söker fruntimmer. "

Har aldrig misslyckats.
Citera
2009-01-27, 21:15
Medlem
Brunsaxs avatar
Skriv inte i din prestation att du vill ha barn. Tror att det kan leda till press och lite tecken på desperation. Dikterna tycker jag inte heller är någon bra idé. Känns väldigt smörigt och gammaldags. Jag skulle nog satsa på en inte alltför lång prestation med inslag av humor. Sen kanske du få fortsätta att agera offensivt men att du där byter taktik. Skippa komplimangerna i de första meddelandena och fråga istället saker om henne eller något du läst eller sett på hennes prestation. Komma ifrån det vanliga som alla andra killar skriver till henne. Det var mina tips till dig. Hoppas du tyckte om något utav dem.
Citera
2009-02-01, 04:18
Medlem
Kulturministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicke-Strut
Hej alla FB:Are

Jag har alltid skrivit ner att jag gillar mat, dryck, musik, datorer och att titta på tv. Jag brukar inte skriva ner mina intressen särskilt utförligt därför att jag tänker att man skall fånga någons uppmärksamhet genom att göra sig lite hemlig för den som läser profilen.

Eeeehhhmm... mat, dryck, musik datoror och titta tv? Ja otroligt hemligt, här kan en uppsjö av frågor ställas, bland annat, vad äter du? vad dricker du? vilken musik lyssnar du på? Vad har du för processor samt vilka tv program kollar du på?

Att vara offensiv är bra taktik!! Istället för att skriva "hej" kan du inleda med en liten sonett om ert första kärleksbarn
Citera
2009-02-01, 18:12
Medlem
Caties avatar
Dina frågor är omöjliga att svara på eftersom du inte tydliggör vilken slags tjej du söker. Jag menar inte utseendet utan mer så menar jag vilken slags person hon ska vara enligt dina önskningar.

Söker du en klämkäck tjej som går på gym och är intresserad av inredning?
Söker du en andligt sökande sprituell new-age-tjej?
Söker du en tjej som gillar lajv och dataspel?
Söker du en karriärstjej?
Söker du en intellektuell feministtjej som gillar poesikvällar?

osv..

tjejer är OLIKA och kräver helt olika slags raggningstekniker. Jag skulle säga att din presentation behöver filas lite på och göra den lite mer intressant och speciell därför att den låter tråkig och är alldeles för allmän. Ja, du tittar på tv, gillar musik och datorn. Vem gör inte det? Du måste nog specificera lite mer vilken slags musik och vad gillar du isåfall för tv-program?

Vad gäller skönhet så är en tumregel att en mindre attraktiv tjej vill gärna ha komplimanger kring sitt utseende, medan en mkt attraktiv tjej vill mkt hellre ha komplimanger som rör hennes inre egenskaper.

Lägg också mkt kraft på dina bilder och välj dem med omsorg. När jag var på dejtingsajt för ett par år sedan så blev man ju bedrövad vilka urusla och fjantiga bilder många killar valde på sigsjälva.

Tänk på att Internet är tjejernas marknad. Om du är kille och vill ha en attraktiv tjej så måste du konkurrera med massor av andra killar om henne. Egentligen tycker jag att man som kille hellre borde satsa på att röra sig i miljöer där majoriteten är tjejer så ökar chansen att träffa en som är "out of your league". Om man nu insisterar på att flörta på nätet så bör man nog inte ödsla tid att hänga på sajter som Flashback, bilforum, sportforum etc utan satsa på communities som riktar sig till tjejer t ex katt - eller olika djurforum etc. saker som intresserar tjejer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in