2009-01-29, 23:48
Medlem
Just det!

Jag har små "Manboobs", om uttrycket tillåts, men är i övrigt smal!
Nu undrar jag, hur tränar jag bäst bort dessa ovälkomna gummibollar utan att ha tillgång till ett gym?

Det enda jag har hemma är hantlar med olika vikter upp till 15kg, ett golv och en underlig träningsmaskin där jag förstått att jag kan lyfta saker med mina ben, trycka två st "handtag" i en framåt/uppåt rörelse, en pinne som hänger i ett snöre som jag kan trycka ner för att lyfta upp vikterna och till sist något mysko som ser ut som baksida av en ryggsäck som jag tydligen ska sätta bakom huvudet så att två handtar hänger över bröstkorgen som jag ska dra ner.

Noteras skall att jag inte kan ett skit om träning!

Hjälp vore extremt tacksamt!
Citera
2009-01-29, 23:51
Medlem
p0wnis avatar
Dra bak dina axlar(tänka på hållning) hjälper en del... om du nu inte redan gör det...
Citera
2009-01-29, 23:52
Bannlyst
Kanske finns lite hjälp här:

http://www.shapefit.com/chest-exerci...positions.html
Citera
2009-01-30, 00:36
Medlem
pezrulezhaakons avatar
iHobo

Det är vanligt med "manboobs" i tonåren även om man inte är överviktig. Det kan försvinna av sig självt efter tonåren. Så avvakta lite och träna på som vanligt.
Citera
2009-01-30, 12:12
Medlem
Träna bara på. Om inget händer han du väl träna extra hårt på axlar rygg för att jämna ut det hela. Discobygg, utan bröst.
Citera
2009-01-30, 12:50
Bannlyst
Vad är frågan?

Din rubrik lyder "bröstmuskler" men i ditt inlägg skriver du att du har fett du vill bli av med.

För det första, du kan inte punkförbränna fett. Tränar du bröstmusklerna betyder det INTE att du kommer bränna fett just där. Kroppen tar fett där den lättast får tag i det.

Sen är inte styrketräning speciellt optimalt för fettförbränning, för det är cardio-träning (motion!) mycket bättre lämpat. ut och promerera 2-4 ggr i veckan i en timma innan frukost, raskt tempo och sköt din kost så skall du se att dina små fettreserver runt brösten försvinner

Sen om du vill bygga lite mer muskler (inte bara bränna fett) så föreslår jag att du antingen sätter igång med hemma-träning (motivation och kunskap är a och o här, svårt att hålla igång och få rutin på tränandet enligt mig) eller beger dig till närmaste gym.

Och träna inte bara överkroppen. som nybörjare är ett 2-split schema kanon eller varför inte 3-split. Det betyder att du delar upp vilka delar av kroppen du tränar vid varje pass. Ett 2-split schema delar du upp tex över- och under-kroppen och tränar dom vid olika träningstillfällen.
3-split kan vara tex ett benpass, ett pass med armar, bröst och mage och ett med rygg och axlar.

Kika på stickytrådarna här och läs på om kost och träning så ska du se att saker och ting börjar hända bara du lägger ner lite energi på det.
Citera
2009-01-30, 13:35
Medlem
Discobygg? En underlig term för vadå?

Mjo, ut och gå låter vettigt! Dra ner på socker/godis/läsk håller jag redan på med, men tack för tipset!

Visste inte riktigt vad jag skulle skriva, vill ju hellre få bröstmuskler än fett.
Men jag ska tänka på det när jag skriver något i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in