2009-01-30, 19:46
Medlem
Jag är fullkomligt novis inom träning vilket jag har planerat att ändra på så jag har börjat med att se om jag har disciplin nog att ens träna.
Jag försöker träna hemma regelbundet och än så länge lyckas jag.

Varför gör jag så?
Om det visar sig att jag fullkomligt saknar disciplin så är det ju onödigt att ha fixat gymkort, kosttillskott eller vikter.
Kort sagt, jag vill inte slänga pengar i sjön.

Efter bara några få gånger så känner jag mig extremt begränsad i vad jag kan göra hemma. Min begränsning ligger förmodligen i dålig kunskap så då undrar jag:
Vad KAN jag göra hemma?

Att jag är 1.90 och väger 72 kg förklarar varför jag vill träna, haha.
Citera
2009-01-30, 19:48
Medlem
Tunemas avatar
Antar att du vill gå upp i vikt (muskler). Detta är väldigt svårt hemma. Du behöver vikter eller något för att bygga muskler. Skaffa ett gymkort. För att bygga muskler ska du köra låga reps med "mycket" vikt. jag skriver mycket inom "" för att du inte ska överdriva och ta för mycket. Du ska ta så mycket vikt så att du klarar 10-12 reps.
Citera
2009-01-30, 19:50
Medlem
Methones avatar
Risken är nog större att du tappar motivationen när du tränar hemma, än om du köpte ett gymkort. När du har köpt ett gymkort "måste" du träna för att inte ha slängt pengarna i sjön.
Citera
2009-01-30, 19:52
Medlem
BePositives avatar
Om du är novis så rekomenderar jag dig att läsa dessa trådar: https://www.flashback.org/showthread.php?t=381988
Citera
2009-01-30, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jao Juno
Jag är fullkomligt novis inom träning vilket jag har planerat att ändra på så jag har börjat med att se om jag har disciplin nog att ens träna.
Jag försöker träna hemma regelbundet och än så länge lyckas jag.

Varför gör jag så?
Om det visar sig att jag fullkomligt saknar disciplin så är det ju onödigt att ha fixat gymkort, kosttillskott eller vikter.
Kort sagt, jag vill inte slänga pengar i sjön.

Efter bara några få gånger så känner jag mig extremt begränsad i vad jag kan göra hemma. Min begränsning ligger förmodligen i dålig kunskap så då undrar jag:
Vad KAN jag göra hemma?

Att jag är 1.90 och väger 72 kg förklarar varför jag vill träna, haha.

Bra initiativ för det första!
Ang. din diciplin då. Det absolut bästa sättet att träna regelbundet är att köpa ett gymkort, bestämma dig för 2-3 (4?) dagar i veckan att träna och hålla dig till det. Se till att packa gymbagen dagen innan och gå direkt från skola/jobb till gymmet.

Om du måste hem emellan så kommer du kunna hitta tusen anlednigar att skjuta upp träningen.
Det är även därför det är bra att gå till ett gym jämfört med att träna hemma. Det är väldigt lätt att skippa dagens pass och glo på simpsons istället.

Är det ett någolunda vettigt gym så har dom säkert 10-kort eller månadskort eller något, och om dom inte har det så kan du väl betala för 1gg bara i några veckor och se vad du tycker om det.

Kost och tränings-frågor för övrigt har du svar på i stickytrådarna. Finns hundratals sidor med nyttig information att bläddra igenom och lapa i sig för en rookie som du

Lycka till!
Citera
2009-01-30, 20:22
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
Risken är nog större att du tappar motivationen när du tränar hemma, än om du köpte ett gymkort. När du har köpt ett gymkort "måste" du träna för att inte ha slängt pengarna i sjön.

Halvt bullshit. Beror på vad man jobbar med eller vad man nu gör. Har själv köpt ett halvårskort för 1600:- och har vart på gymmet 7 ggr max. Trodde jag kunde hålla uppe motivationen med mitt jobb men icket. Ska snart inhandla lite mer lösvikter och ha nere i källaren.

Innan jag jobbade, då jag pluggade, var jag på gymmet varannan dag. Det funkade skitbra. Men nu... nä.
Citera
2009-01-30, 20:24
Medlem
BePositives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Halvt bullshit. Beror på vad man jobbar med eller vad man nu gör. Har själv köpt ett halvårskort för 1600:- och har vart på gymmet 7 ggr max. Trodde jag kunde hålla uppe motivationen med mitt jobb men icket. Ska snart inhandla lite mer lösvikter och ha nere i källaren.

Innan jag jobbade, då jag pluggade, var jag på gymmet varannan dag. Det funkade skitbra. Men nu... nä.

Samma här, tränade mina första 6månader i källaren hemma, funkade kanon.
Citera
2009-01-30, 21:23
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Samma här, tränade mina första 6månader i källaren hemma, funkade kanon.

Kanon att höra en annan forumprofil hålla med!
Citera
2009-01-30, 21:38
Bannlyst
Källar-gym hemma är ju drömmen i stort sett. Men väldigt få ha tillgång till det. De flesta sitter i en lägenhet eller villa med ont om plats och parkettgolv.

Du får på din höjd tag i några hantlar och en skivstång med tillhörande bänk och du kan ju glömma att brassa på +100kg på stången. Sånt lämpar sig betonggolv bäst för.

Nä, gymmet framför hemmatränar är nog att föredra för majoriteten av människor. Man fastnar mycket lättare för vanan att gå till gymmet än vanan att putta undan soffan och göra några armhävningar när tvn och datorn är så väldigt lockande.
Citera
2009-01-30, 23:55
Medlem
Methones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM

Sket också i träningen flera månader men det var i mitten av perioden tror jag men det är ändå en skillnad, faktiskt jävligt enkelt att skita i träningen hemma (man kan göra allt annat) eller så blir det halvdan träning...

... eller bra träning
Citera
2009-01-31, 20:15
Medlem
Tack för alla svar, speciellt MyNameIsNobody och BePositive.
Har sett många trådar där folk är idioter och hackar på folk bara för att dom kan och förväntade mig faktiskt delvis att det skulle hända mig nu, men det uteblev (=

Tack igen MvH tacksam
Citera
2009-01-31, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jao Juno
Tack för alla svar, speciellt MyNameIsNobody och BePositive.
Har sett många trådar där folk är idioter och hackar på folk bara för att dom kan och förväntade mig faktiskt delvis att det skulle hända mig nu, men det uteblev (=

Tack igen MvH tacksam

Vettiga frågot får vettiga svar Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in