Citat:
Ursprungligen postat av Jao Juno
Jag är fullkomligt novis inom träning vilket jag har planerat att ändra på så jag har börjat med att se om jag har disciplin nog att ens träna.
Jag försöker träna hemma regelbundet och än så länge lyckas jag.
Varför gör jag så?
Om det visar sig att jag fullkomligt saknar disciplin så är det ju onödigt att ha fixat gymkort, kosttillskott eller vikter.
Kort sagt, jag vill inte slänga pengar i sjön.
Efter bara några få gånger så känner jag mig extremt begränsad i vad jag kan göra hemma. Min begränsning ligger förmodligen i dålig kunskap så då undrar jag:
Vad KAN jag göra hemma?
Att jag är 1.90 och väger 72 kg förklarar varför jag vill träna, haha.
Bra initiativ för det första!
Ang. din diciplin då. Det absolut bästa sättet att träna regelbundet är att köpa ett gymkort, bestämma dig för 2-3 (4?) dagar i veckan att träna och hålla dig till det. Se till att packa gymbagen dagen innan och gå direkt från skola/jobb till gymmet.
Om du måste hem emellan så kommer du kunna hitta tusen anlednigar att skjuta upp träningen.
Det är även därför det är bra att gå till ett gym jämfört med att träna hemma. Det är väldigt lätt att skippa dagens pass och glo på simpsons istället.
Är det ett någolunda vettigt gym så har dom säkert 10-kort eller månadskort eller något, och om dom inte har det så kan du väl betala för 1gg bara i några veckor och se vad du tycker om det.
Kost och tränings-frågor för övrigt har du svar på i stickytrådarna. Finns hundratals sidor med nyttig information att bläddra igenom och lapa i sig för en rookie som du
Lycka till!